AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Skrevet 28. desember 2020 Jeg kjenner at jeg er i ferd med å bli gal av grubling. For mer enn ti år siden ble jeg og mine kone skilt. Vi har to sønner i lag, som nå er voksne. Vi har ingen barnebarn foreløpig Det var en såkalt vennlig skilsmisse, uten alt for mye drama og sinne. Begge var vi til tider lei oss og gråt, men som tiden gikk kom vi begge i nye forhold. Jeg er i et forhold som har vart i ca 6 år. Hun ble singel for en stund siden, men dater en ny nå. Mitt problem er at jeg ikke klarer å glemme henne. Vi har valgt å feire de store dagene i lag (jul, 17.mai, bursdager). Dette har vært helt uproblematisk for meg, og alle de involverte, men nå er det rett og slett som om det jeg trodde var et helet arr, bare viste seg å være et sår med hard skorpe på. Denne skorpen rives nå lettere og lettere av. Dette resulterer i at jeg drømmer mye om henne om natten, og våkner helt utslitt med lengsel i hjertet etter henne og det vi hadde i lag. Alle kvalitetene hennes har blitt mer og mer attraktive som tiden går. Jeg holder på å bli gal.... Jeg tror ikke hun har noen av de samme lengslene etter det som var. Hun er flinkere til å leve i nuet. Men tanken på at jeg ikke skal få lov å bli gammel med henne smerter meg mer og mer, og jeg vurderer å gå fra henne som jeg er i lag med nå, da det føles som om jeg er utro mot henne med alle mine lengsler mot min eks. Det har ikke gjort det lettere at hun har flyttet nærmere der jeg bor og jeg risikerer å støte på henne i enda større grad. Jeg trenger seriøst noen innspill som kan hjelpe meg å sortere hva er hva, og hva lengselen min bunner i. Skal jeg fortelle henne hva jeg føler? Jeg har uansett bestemt meg for at det jeg gjør skal skje i rett rekkefølge, og ingen shady business bak ryggen på min nåværende samboer. Er det dømt til å mislykkes, eller er min drøm om å bli gammel sammen med hun som jeg har 30 års historie sammen med en reell mulighet? Hilsen mann rundt 50 år (noen detaljer er endret for å ivareta anonymiteten - men de store linjene er korrekte) Anonymkode: e9564...7c3 12
Kvinnenavn Skrevet 28. desember 2020 #2 Skrevet 28. desember 2020 Hei! Romantisk tanke, men jeg har noen spørsmål for å kunne gi noen råd. Hvorfor ble dere skilt? Har det vært noe romantisk mellom dere overhode, etter skilsmissen? 4
Påskelilja Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 Ja, ville fortalt ekskonen om det. Hvorfor ble dere skilt? 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Skrevet 28. desember 2020 Jeg synes utvilsomt du bør bryte av med din nye kjæreste dersom du ikke har tilstrekkelige følelser for henne. Det har du åpenbart ikke, når du tenker så mye på eksen. Anonymkode: bc98d...8d6 10
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #5 Skrevet 28. desember 2020 Kvinnenavn skrev (1 minutt siden): Hei! Romantisk tanke, men jeg har noen spørsmål for å kunne gi noen råd. Hvorfor ble dere skilt? Har det vært noe romantisk mellom dere overhode, etter skilsmissen? Vi vokste fra hverandre, hverdagen tok oss, jeg jobbet for mye, hun var ofte trist og lei, og vi fikk ikke til å kommunisere. Når vi endelig tok tak hadde det gått for langt. Ingenting romantisk mellom oss etter skilsmissen nei. Anonymkode: e9564...7c3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #6 Skrevet 28. desember 2020 Jobber du mye nå da? Anonymkode: 8fe94...875
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #7 Skrevet 28. desember 2020 Påskelilja skrev (3 minutter siden): Ja, ville fortalt ekskonen om det. Hvorfor ble dere skilt? Den gamle historien om at vi vokste fra hverandre i småbarn-tidens krevende tid, vi følte ikke vi forstod hverandre, og på et tidspunkt lot jeg meg rive med i en relasjon me ei som gav meg følelsen av å bli sett og forstått (ikke fysiskt utroskap) - alt ble bare følelsemessig kaotisk, og til slutt føltes det som følelsene våre var døde for hverandre. Anonymkode: e9564...7c3 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #8 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jobber du mye nå da? Anonymkode: 8fe94...875 Nei, har en mer normal arbeidsmengde nå. Anonymkode: e9564...7c3 2
Kvinnenavn Skrevet 28. desember 2020 #9 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi vokste fra hverandre, hverdagen tok oss, jeg jobbet for mye, hun var ofte trist og lei, og vi fikk ikke til å kommunisere. Når vi endelig tok tak hadde det gått for langt. Ingenting romantisk mellom oss etter skilsmissen nei. Anonymkode: e9564...7c3 Klarer du å gjøre henne glad og tilfreds nå da, tror du? Har dere endret dere? 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #10 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg synes utvilsomt du bør bryte av med din nye kjæreste dersom du ikke har tilstrekkelige følelser for henne. Det har du åpenbart ikke, når du tenker så mye på eksen. Anonymkode: bc98d...8d6 Jeg tenker på det ja, selv om vi på mange måter har det veldig kjekt i lag. Mer latter og gode prater, vi liker mye av det samme. Men jeg blir ikke kvitt tanken på at sånn kunne jeg hatt det med min eks-kone også, om vi bare hadde jobbet oss gjennom det som var vanskelig. Og ungene er store og klarer seg selv nå. Så vi hadde hatt mer tid til hverandre selvsagt. Anonymkode: e9564...7c3 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #11 Skrevet 28. desember 2020 Jeg har dessverre ingen gode råd å komme med, for jeg er i en litt lik situasjon. Mannen min og jeg ble skilt for snart 4år siden. Jeg var helt ferdig med han når det ble slutt. Men de siste par årene savner jeg han mer og mer. Sørger over at vi ikke skal bli gamle samme. Drømmer om han på natten og våkner som deg med en intens lengsel. Alt jeg vil er å at det skal bli oss igjen. Han aner ikke hva jeg føler, og jeg vet ikke hva han tenker, for vi har ingen kontakt. Lykke til❤️ Anonymkode: 7b400...f61 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #12 Skrevet 28. desember 2020 Kvinnenavn skrev (1 minutt siden): Klarer du å gjøre henne glad og tilfreds nå da, tror du? Har dere endret dere? Ja, det tror jeg faktisk. Jeg er mer tilstede, og har skjønt litt mer av hva som er viktig og ikke viktig. Når man passerer 50 blir gjerne prioriteringene annerledes, økonomien er bedre, så jaget etter overtid er ikke tilstede lenger på samme måte. Anonymkode: e9564...7c3 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #13 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker på det ja, selv om vi på mange måter har det veldig kjekt i lag. Mer latter og gode prater, vi liker mye av det samme. Men jeg blir ikke kvitt tanken på at sånn kunne jeg hatt det med min eks-kone også, om vi bare hadde jobbet oss gjennom det som var vanskelig. Og ungene er store og klarer seg selv nå. Så vi hadde hatt mer tid til hverandre selvsagt. Anonymkode: e9564...7c3 Men du vet ikke om dere kunne hatt det sånn, det er noe du innbiller deg. Jeg tror du romantiserer det du tror du og din eks kan få. Ville gjort alt jeg kunne for å glemme eksen og behandlet min nåværende som hun fortjener. Anonymkode: e3886...c0c 7
n_97 Skrevet 28. desember 2020 #14 Skrevet 28. desember 2020 Vurdert om du trenger å snakke med en terapeut? Da kan du få faglig hjelp til å rydde og sortere tankene, det virker som du bruker mye ressurser på å gruble. Hva som er riktig er ikke godt å si, når jeg ikke kjenner partene. Håper du får det bedre med deg uansett. 3
Kvinnenavn Skrevet 28. desember 2020 #15 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det tror jeg faktisk. Jeg er mer tilstede, og har skjønt litt mer av hva som er viktig og ikke viktig. Når man passerer 50 blir gjerne prioriteringene annerledes, økonomien er bedre, så jaget etter overtid er ikke tilstede lenger på samme måte. Anonymkode: e9564...7c3 Du bør følge hjertet ditt. Ta en sjanse, det kan jo bli helt fantastisk hvis det fungerer 😍 Jeg stemmer ja! 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #16 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har dessverre ingen gode råd å komme med, for jeg er i en litt lik situasjon. Mannen min og jeg ble skilt for snart 4år siden. Jeg var helt ferdig med han når det ble slutt. Men de siste par årene savner jeg han mer og mer. Sørger over at vi ikke skal bli gamle samme. Drømmer om han på natten og våkner som deg med en intens lengsel. Alt jeg vil er å at det skal bli oss igjen. Han aner ikke hva jeg føler, og jeg vet ikke hva han tenker, for vi har ingen kontakt. Lykke til❤️ Anonymkode: 7b400...f61 Jeg skjønner veldig godt hva du skriver. Det beskriver mye av det samme - eneste forskjellen er at jeg og min ekskone har vært fra hverandre mer enn tre ganger så lenge. Hvor gammel er du/dere sånn ca? Lykke til du også! Anonymkode: e9564...7c3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #17 Skrevet 28. desember 2020 n_97 skrev (Akkurat nå): Vurdert om du trenger å snakke med en terapeut? Da kan du få faglig hjelp til å rydde og sortere tankene, det virker som du bruker mye ressurser på å gruble. Hva som er riktig er ikke godt å si, når jeg ikke kjenner partene. Håper du får det bedre med deg uansett. Tusen takk! Bruker enorme mengder med energi på grubling ja. Jeg har faktisk fått tid hos terapeut 4 jan. Jeg håper på sorteringshjelp der ja. Min nåværende samboer vet ikke at jeg skal til terapeut. Orker ikke spørsmål på nåværende tidspunkt. Anonymkode: e9564...7c3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #18 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner veldig godt hva du skriver. Det beskriver mye av det samme - eneste forskjellen er at jeg og min ekskone har vært fra hverandre mer enn tre ganger så lenge. Hvor gammel er du/dere sånn ca? Lykke til du også! Anonymkode: e9564...7c3 Ja, ser dere har vært mye lenger fra hverandre. Vi er i midten av 40-årene. Men jeg og undres over hvordan følelsene blusset opp igjen for min del når jeg var så ferdig med han når det ble slutt. Og følelsene og savnet blir bare sterkere. Jeg er som deg i ett nytt forhold som har vart i 3år. Skammer meg over at jeg da tenker på eks-mannen hver eneste dag. Kanskje man husker det beste man hadde sammen, og glemmer hvorfor det ble slutt. At man romantiserer det som var og det som kunne blitt. Ønsker deg lykke til! Anonymkode: 7b400...f61
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #19 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men du vet ikke om dere kunne hatt det sånn, det er noe du innbiller deg. Jeg tror du romantiserer det du tror du og din eks kan få. Ville gjort alt jeg kunne for å glemme eksen og behandlet min nåværende som hun fortjener. Anonymkode: e3886...c0c Det er helt korrekt. ALT foregår bare inne i hodet mitt, godt mulig at vi fort hadde kommet tilbake til gamle uvaner, og jeg aner som sagt overhodet ikke om hun noensinne har tenkt på meg romantisk igjen! Jeg må, hvis jeg skal glemme min eks helt, slutte helt å ha omgang med henne, det er ikke godt for hverken hodet eller hjertet mitt. Men det vil sikkert komme bryllup, barnedåper osv som gjør at vi MÅ ses. Sønnene har altid sagt at de er så glade for at vi har hatt hatt et såpass normalt og vennlig forhold etter skilsmissen. Anonymkode: e9564...7c3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #20 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, ser dere har vært mye lenger fra hverandre. Vi er i midten av 40-årene. Men jeg og undres over hvordan følelsene blusset opp igjen for min del når jeg var så ferdig med han når det ble slutt. Og følelsene og savnet blir bare sterkere. Jeg er som deg i ett nytt forhold som har vart i 3år. Skammer meg over at jeg da tenker på eks-mannen hver eneste dag. Kanskje man husker det beste man hadde sammen, og glemmer hvorfor det ble slutt. At man romantiserer det som var og det som kunne blitt. Ønsker deg lykke til! Anonymkode: 7b400...f61 Jeg forstår deg veldig godt, sliter med dårlig samvittighet jeg også. At man glemmer hvorfor det ble slutt tror jeg er riktig, jeg husker at jeg ofte tenkte at hun var kjedelig og taus og lite tilgjengelig følelsemessig når vi var gift, men som jeg ser henne nå, så har dette endret seg. Ser du eksmannen din mer nå? Det at eks-kona mi har flyttet nærmere har gjort ting veldig mye mer komplisert for meg. Jeg ønsker deg masse lykke til også! Anonymkode: e9564...7c3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå