AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Skrevet 28. desember 2020 Blir 29 år det året jeg starter på studiene. Er det innafor eller «rart»? Har heller ikke jobbet på noen år pga. sykdom. Redd for å ikke få jobber pga. hull i cv’n også :( Anonymkode: a856a...77a
Taluno Skrevet 28. desember 2020 #2 Skrevet 28. desember 2020 om du kan, så se om du finner deg en deltidsjobb ved siden av studiet, eller iallefall sommerjobber Jeg var 25 da jeg startet studere, vi var fem stk i kollokviegruppen, tre av dem var over 30 år. Det var en god del over 30 i min klasse. Hull i CV før studiene blir ikke nødvendigvis lagt så mye vekt på, mange er "tiltaksløse" i starten av 20-årene, andre er syke, men det å begynne studere og fullføre studiet viser at man har gjort endringer eller blitt frisk, og har fått gjennomført noe. Etter endt studie (om du fullfører på normert tid), så har du jo minst 3 år med sammenhengende aktivitet på CV. 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 Jeg begynte på nye bachelor i en alder av 30. I klassen min er det én som kommer rett fra videregående, og ellers er omtrent halvparten eldre enn meg, og den andre halvparten i midten av tjueårene. Hadde ikke stresset med det om jeg var deg. Anonymkode: 10436...a04 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Skrevet 28. desember 2020 Da jeg studerte var det folk i alle aldersgrupper, noen ville bygge på det de hadde, noen ville bytte retning i livet. Du blir absolutt ikke «ensom». Var folk i 50-årene som studerte til og med Anonymkode: 92999...eb0 2
Brevkniven Skrevet 29. desember 2020 #5 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Blir 29 år det året jeg starter på studiene. Er det innafor eller «rart»? Har heller ikke jobbet på noen år pga. sykdom. Redd for å ikke få jobber pga. hull i cv’n også Anonymkode: a856a...77a Helt innafor. Studenter kommer i alle aldre Å være uten jobb i noen år pga sykdom er heller ikke hull i CVen, du har jo brukt tiden på helsen din. Jobb så bra du kan med studiene, og har du overskudd kan det jo være greit med en deltidsjobb eller frivillig verv slik at du får deg en referanse til den dagen du skal søke jobb. Det er også lurt å tenke litt nettverksbygging for å få kontakter. Å bli kjent med medstudenter er heller ikke dumt, de kan være til god hjelp både under studiene og som nettverk når dere er ferdige. Og ikke minst, nyt studentlivet og alt det kan gi av ny kunnskap, erfaring, venner og opplevelser! 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #6 Skrevet 29. desember 2020 Hva skal du studere? Heier på deg 🙂 Anonymkode: fddc8...6f1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Skrevet 29. desember 2020 Det er jo så mange som starter på nye studier , eller jobber mange år før de starter utdanningen så det ville jeg ikke tenkt på. Go for it 29 Er ikke spesielt gammelt heller Anonymkode: fb2c5...81a 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #8 Skrevet 29. desember 2020 Ikke rar ti det hele tatt. Jeg startet på en bachelor nå i høst 32 år gammel. Anonymkode: 72a21...7db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå