Gå til innhold

Noen som har fått husbanklån med "1" inntekt og 4 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi er to voksne og snart 4 barn ( den ene er her på deltid 30% men de snart 3 andre fast ) samboer har fast jobb, jeg har vikarstilling og holder på med utdanning på fritiden når jeg ikke har fått vikar jobb. 

har sett at de ikke regner med vikar jobber, kun fast jobb. Vil det være en mulighet fordiom? 

alle leilighetene vi har leid har det vært mugg i, selvom de har sagt det ikke er det. Siste leilighet vi flyttet inn i fikk vi vite det en dag før innflytning. Mugg fra gulv opp til tak på ene soverommet. det er slitsomt, vi orker ikke å flytte mer og vil bli boende i området pga barnehage og grei avstand til ringevikar jobbene mine. Vil ikke at ungene skal måtte bytte barnehage hele tiden, flytte, osv. vil bare slå oss til ro sånn at alle kan få litt fred. Er ikke bra for ungene heller, de trenger stabilitet. 

noen som har vært i samme situasjon eller har noen tips og råd? 
vet det kommer an på hans inntekt osv, han har ca 450.000 i året + bonuser. 
hos meg regner de kun med barnetrygd og bidrag, og ikke vikar stillingen. Har ikke mulighet for lån i bank da vi ikke har egenkapital. 

Anonymkode: 427ae...370

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere får sende søknad til husbanken i januar. Godt mulig dere får lån der. Og kanskje be de om et møte og, for å se om de kan ta med din inntekt og. Hvis du kan vise til lønnsslippene de siste 6 mnd, så de ser at du har inntekt. 

Anonymkode: 28261...8f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei. Vi er to voksne og snart 4 barn ( den ene er her på deltid 30% men de snart 3 andre fast ) samboer har fast jobb, jeg har vikarstilling og holder på med utdanning på fritiden når jeg ikke har fått vikar jobb. 

har sett at de ikke regner med vikar jobber, kun fast jobb. Vil det være en mulighet fordiom? 

alle leilighetene vi har leid har det vært mugg i, selvom de har sagt det ikke er det. Siste leilighet vi flyttet inn i fikk vi vite det en dag før innflytning. Mugg fra gulv opp til tak på ene soverommet. det er slitsomt, vi orker ikke å flytte mer og vil bli boende i området pga barnehage og grei avstand til ringevikar jobbene mine. Vil ikke at ungene skal måtte bytte barnehage hele tiden, flytte, osv. vil bare slå oss til ro sånn at alle kan få litt fred. Er ikke bra for ungene heller, de trenger stabilitet. 

noen som har vært i samme situasjon eller har noen tips og råd? 
vet det kommer an på hans inntekt osv, han har ca 450.000 i året + bonuser. 
hos meg regner de kun med barnetrygd og bidrag, og ikke vikar stillingen. Har ikke mulighet for lån i bank da vi ikke har egenkapital. 

Søk kommunalt lån først, det tror jeg dere vil få,den lånet vil da fungere som egenkapital hos banken,så da er det lettere å få lån der.Ta kontakt med din kommune,så får du søknadspapirer.

Anonymkode: 6ad5e...c1e

Skrevet

I vår kommune regner de at man må være i samme situasjon i minimum 5 år. Siden du studerer og er på vei til mer inntekt, eller kan fint øke inntekten så tror jeg ikke dere kvalifiserer kun pga dårlige leil, mange barn og lite inntekt per nå. Det må være varig lav inntekt (uføretrygd osv).

Men skader vel ikke å søke.

• Liker 1
Skrevet

Hva ligger boligprisene i området på? 

Det er ikke noe som heter kommunalt lån, men man må søke om startlån gjennom kommunen. 

Anonymkode: 04f00...714

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva ligger boligprisene i området på? 

Det er ikke noe som heter kommunalt lån, men man må søke om startlån gjennom kommunen. 

Anonymkode: 04f00...714

Kommer helt an på når på året, men fra ca 2-2,8 mill på det rimeligste. 
oki 😊 men er det best å søke startslån ( egenkapital ) eller med tilskudd ( sånn at hele lånet er i kommunen?) 

Skrevet

Jeg tror ikke dere er i målgruppen for husbanklån, fordi det understrekes på nettsidene deres at det er ment for "varig vanskeligstilte". Det er jo ikke dere. Det er midlertidig at du studerer og er ringevikar, og når du er ferdig med studiene vil du gå ut i en vanlig betalt jobb, og sammen med din samboers inntekt er dere da ikke akkurat "vanskeligstilte". Selv om dere har 3½ barn hjemme.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...