Gå til innhold

Oppgi navn på nærkontakter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Enten så har de gitt blaffen og møtt altfor mange mennesker i jula, eller så er de fanatisk opptatt av personvern/privatliv. Uansett grunn, veldig dumt og potensielt veldig skadelig. 

Endret av Nerine_
  • Liker 13
Gjest Dr.Oetker
Skrevet

De som nekter å oppgi nærkontakter burde anmeldes og straffes på samme måte som de som bryter for isolasjon. 

Å gå ut med navnet funker også. Da kan forhåpentligvis de som er faktisk nærkontakt oppdage det og ta sine forholdsregler. 

Skrevet

De har sikkert aluminiumsfoliehatter på også....

• Liker 6
Skrevet
Dr.Oetker skrev (19 minutter siden):

De som nekter å oppgi nærkontakter burde anmeldes og straffes på samme måte som de som bryter for isolasjon. 

Å gå ut med navnet funker også. Da kan forhåpentligvis de som er faktisk nærkontakt oppdage det og ta sine forholdsregler. 

Jeg er enig i dette, men også dem som ikke oppgir absolutt alle nærkontakter, bør straffes. Å glemme en nærkontakt, bør være kriminelt. Lang tids (dvs flere/mange års) fengselsstraff bør idømmes i alle tilfeller.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker straff som bøter eller fengsel er greit, men for å minimere skaden kan offentliggjøring av navn og steder være nødvendig. 

• Liker 5
Skrevet

Skulle vært bilde og navn i avisa av de verste.

• Liker 3
Gjest Pianobar
Skrevet

Kan ikke de smittede ta kontakt med nærkontakter selv?

Skrevet
13579 skrev (1 time siden):

Jeg er enig i dette, men også dem som ikke oppgir absolutt alle nærkontakter, bør straffes. Å glemme en nærkontakt, bør være kriminelt. Lang tids (dvs flere/mange års) fengselsstraff bør idømmes i alle tilfeller.

Det er ikke lov med tulleinnlegg på forumet her. Hvorfor kan denne brukeren fortsette å spamme forumet med det ene tulleinnlegget etter det andre uten at noe skjer? I hver eneste tråd på dette forumet? 

• Liker 8
Skrevet

Når man leser her, så forstår man at enkelte oppfatter boka "1984" som veiledning istedet for advarsel. 

• Liker 5
Gjest Thoringen
Skrevet
1 hour ago, stan said:

Jeg tenker straff som bøter eller fengsel er greit, men for å minimere skaden kan offentliggjøring av navn og steder være nødvendig. 

Enig, men tror at dette er juridisk ikke helt innafor. Mest sannsynligvis har disse to vært i lag med elskeren/elskerinnen eller i verste fall prostituerte/noe kriminelle greier og så er de nå satt i "sjakkmatt posisjon". 🤣

Skrevet

Hvis de nekter så får man gi dem en bot og anta at alle de kjenner er nærkontakter og plassere dem i karantene. 

Dette vil nok gjøre dem rimelig upopulære i deres miljø, så da vil de nok samarbeide.

• Liker 6
Skrevet
PzMan skrev (1 time siden):

Enig, men tror at dette er juridisk ikke helt innafor. Mest sannsynligvis har disse to vært i lag med elskeren/elskerinnen eller i verste fall prostituerte/noe kriminelle greier og så er de nå satt i "sjakkmatt posisjon". 🤣

Ja, jeg tenkte og på noe sånt.

Men hvis det er slik vil de neppe gå til sak mot de som offentliggjorde navnet. Da er jo alt ute i offentligheten.

Smittevernkontoret har taushetsplikt, så å gi info til dem er jo bedre enn å måtte gi samme info til politiet. 

• Liker 2
Skrevet

De kan ha vært på «ulovlige» steder kanskje?

• Liker 2
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 time siden):

Det er ikke lov med tulleinnlegg på forumet her. Hvorfor kan denne brukeren fortsette å spamme forumet med det ene tulleinnlegget etter det andre uten at noe skjer? I hver eneste tråd på dette forumet? 

Dette er intet tulleinnlegg. Det burde heller treffes tiltak mot alle dem som bagatelliserer problemet. Hundrevis av folk er allerede døde. Straffenivået i Norge er vanvittig lavt. 

Skrevet
13579 skrev (1 time siden):

Dette er intet tulleinnlegg. Det burde heller treffes tiltak mot alle dem som bagatelliserer problemet. Hundrevis av folk er allerede døde. Straffenivået i Norge er vanvittig lavt. 

🤣🤣🤣

Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (11 minutter siden):

🤣🤣🤣

Jeg er ikke 100% enig med det 13579, men du er en av dem som bagatelliserer problemet.

• Liker 3
Skrevet
Fwtt skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke 100% enig med det 13579, men du er en av dem som bagatelliserer problemet.

Siter gjerne hvor jeg skriver at jeg bagatelliserer. 

• Liker 2
Skrevet

Det første jeg tenkte var at disse som nekter å oppgi nærkontakter har vært utro og ikke vil at partneren sin og ens elskers partner skal få nyss i det? For da må jo hele familien til elskeren også isoleres og testes. 

• Opprett ny...