Gå til innhold

Ribbe utgått på dato

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en tynnribbe i kjøleskapet (vakumpakket) som gikk ut på dato for to dager siden. Kan denne fremdeles spises, og er den like god?

Anonymkode: 7c1f7...2f9

Gjest Føsleguri
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har en tynnribbe i kjøleskapet (vakumpakket) som gikk ut på dato for to dager siden. Kan denne fremdeles spises, og er den like god?

Anonymkode: 7c1f7...2f9

Mest sannsynlig ja - lukt på den om den lukter dårlig.

Skrevet

Åpne pakken og lukt på ribben. Hvis den lukter ok, så kan du tilberede den og den vil være like god.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan love deg at dårlig ribbe er ingen tvil om..! Jeg åpnet en som var utgått på dato og lukta slo meg nesten i bånn. Lukter den og er slimete så kast, hvis ikke så spis og nyt

Anonymkode: 9806c...6bf

• Liker 1
Skrevet

Mest sannsynlig like fin.  To dager er ingenting.   ☺

Skrevet

Søsteren min er utdannet innen hotell og næringsmiddel, og hun bruker lukt og smak for å sjekke om noe kan spises. En matvare kan ha blitt dårlig selv om det er god dato på, så man bør uansett bruke lukt og evt smak for å sjekke om en matvare er god eller ødelagt. Jeg spør henne ofte om sånt, og får det samme svaret hver bidige gang: Hvis matvaren lukter (og eventuelt smaker) vondt, så kan det ikke spises. Hvis det lukter (og eventuelt smaker) ok, så kan det som oftest spises. 

Anonymkode: a8800...93d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...