Gå til innhold

Nye regler ved innreise karantene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan nå testes på dag 7, og slippe ut av karantene etter 7 dager.

Er en ikke i karantene mens en venter på svar som kan ta opptil 4 dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel karantene 7 dager hvis du tester negativt 2 ganger først som er de nye reglene?

De fleste steder får man svar på 1-2 dager, her jeg bor har jeg fått svar samme dag som test. 

• Liker 1
Skrevet
Jaymie skrev (17 minutter siden):

Det er vel karantene 7 dager hvis du tester negativt 2 ganger først som er de nye reglene?

De fleste steder får man svar på 1-2 dager, her jeg bor har jeg fått svar samme dag som test. 

Leste at test 2 er på dag 7.

Skrevet
zemer skrev (28 minutter siden):

Kan nå testes på dag 7, og slippe ut av karantene etter 7 dager.

Er en ikke i karantene mens en venter på svar som kan ta opptil 4 dager?

Ikkje ved opphold i røde land, da har du innreise karantene som tidligere hva 10 dager uavhengig av testing. Når kan den redusers til 7.

Skrevet

Jeg tror også at man kun kan teste for andre gangen etter dag 7. Og så venter man på svar. Med mindre man har tilgang til hurtigtest og den er godkjent (vet ikke om den er) er denne endringen derfor komplett ubrukelig (?)

Og i tillegg har Jeg lest at de visst har endret at lastebilsjåførene får unntak fra karantene, men ingen snakker om dette 🙄

Skrevet
Helena! skrev (6 timer siden):

Ikkje ved opphold i røde land, da har du innreise karantene som tidligere hva 10 dager uavhengig av testing. Når kan den redusers til 7.

Det er det som endrer seg nå, og det er kun reisende fra Storbritania som må gjennomføre 10 dagers karantene. 

Skrevet
ATLAS6 skrev (6 minutter siden):

Det er det som endrer seg nå, og det er kun reisende fra Storbritania som må gjennomføre 10 dagers karantene. 

Nettopp men innlegger jeg siterte trudde det tidligere hva 4 dager. 

Skrevet
Helena! skrev (3 minutter siden):

Beklager, jeg misforstod deg! 

Skrevet
Helena! skrev (4 minutter siden):

Jeg tror at personen over mente at testsvar kan ta opp til 4 dager. Ikke selve karantene.

Hvis man kun kan teste seg på dag 7 for andre gangen, forkorter man ikke nødvendigvis karantenetiden, siden man fortsatt må vente på testsvar etter 7 dager karantene før man kan komme ut av karantene.

• Opprett ny...