Gjest Maisen Skrevet 10. august 2005 #1 Skrevet 10. august 2005 Hei. Begynner i ny jobb 15.aug. I den gamle jobben min har jeg hatt mulighet til å ha med vofsen min, det kan jeg ikke i den nye. Hun er snill når hun er alene, så hun klarer seg alene de timene jeg er på jobb. I den nye jobben skal jeg parkere i parkeringhus, så jeg har tenkt at hun event kan sitte i buret sitt. Har et stort bur og er en liten hund. Hva ville dere gjort?
exita Skrevet 10. august 2005 #3 Skrevet 10. august 2005 Tror også jeg ville hatt hunden hjemme,det er der hunden føler seg tryggest.
Gjest Gjest_lillemeg_* Skrevet 10. august 2005 #5 Skrevet 10. august 2005 Jeg har ikke vært i tvil:ha den hjemme,jeg har dårlig samvittighet om min hund må sitte i bilen om jeg bare er på butikken. Vet ikke helt hvorfor,men....
Gjest Milah Skrevet 10. august 2005 #6 Skrevet 10. august 2005 Vi har hunden hjemme når vi er på jobb!
Gjest Ingrid78 Skrevet 10. august 2005 #7 Skrevet 10. august 2005 For all del, ha hunden hjemme. Av flere grunner. Blant annet at hvis bilen kommer i sola, så kan hunden dø av overoppheting, og luften inne i bilen blir fort altfor dårlig til at hunder har det bra.
Gjest Violetta Skrevet 10. august 2005 #8 Skrevet 10. august 2005 Ville helt klart hatt hunden hjemme. Der kan den bevege seg fritt, føler seg trygg og slipper å evt. bli forstyrret av forbipasserende.
Gjest mo Skrevet 11. august 2005 #10 Skrevet 11. august 2005 Folk vil se på deg som en "dårlig" hundeier om du lar den være i bilen da du er på jobb! ha den hjemme,men hvorfor lurer du på de to alternativene? Hjemme er der hunden er kjent og tryggest
dittin Skrevet 11. august 2005 #11 Skrevet 11. august 2005 jeg blir så irritert når jeg ser folk som tar med seg hunden når de drar på jobb, og lar den sitte i bilen hele dagen! mange tenker seg ikke om en gang før de forlater hunden si i bilen! spesielt sån som på denne årstiden...... er de klare over hvor varmt det blir i en bil hvis det er ca 20 grader ut (noe som ikke er så helt uvanlig i august...), det kan fort bli over 40 grader, og mange hunder har ikke tilgang på vann en gang!! nei, min mening er i hvertfall at å ha hunden med på jobb for å la den sitte i bilen ikke burde vært et alternativ en gang!!
Gjest Kålungen Skrevet 11. august 2005 #12 Skrevet 11. august 2005 Enig med de andre, hadde hatt den hjemme. Den har det nok bedre der.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 12. august 2005 #13 Skrevet 12. august 2005 Hei. Grunnen til at jeg spør er at jeg skal parkere i et lite privat parkeringshus, der det kun er bittelitt trafikk morgen og ettermiddag, altså ikke masse eksos. Det blir jo ikke spes varmt der, bilen er ikke eksponert for sol. Grunnen til at jeg vurderte det var at da kan jeg lufte henne en halvtime i lunchen min.
Gjest Violetta Skrevet 12. august 2005 #14 Skrevet 12. august 2005 Jeg tror at hunden klarer seg bedre hjemme enn i bilen. Den lufteturen midt på dagen kan slik jeg ser det gjøre det verre enn om den er alene hele dagen, fordi du da går fra den to ganger. Ville helt klart hatt den hjemme.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #15 Skrevet 17. august 2005 Hjemme!!!! Så risikerer du ikke å få knust rute. og død hund I varmen altså... Forbipasserende kan ringe politiet og politiet kan knuse ruten om det er fare for hunden sitt liv.
lillesky Skrevet 17. august 2005 #16 Skrevet 17. august 2005 Hjemme - selvsagt! Jeg lar heller hunden min være hjemme enn å tar han med i bilen når jeg skal i butikken! At du lufter henne en halvtime i lunsjen, det tror jeg bare blir stress for både deg og hunden. At den står i parkeringshus er ingen garanti for at hunden er trygg. Selv om hunder gjerne sover når de er alene hjemme, så tror jeg ikke den vil gjøre det i bilen. Det vil bare gjøre den stressa.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #17 Skrevet 19. august 2005 Det burde ikke være noe å tvile på engang. Du vet vel hva slags tempraturer det kan bli i en bil ? (iskaldt om vinteren og glohett om sommeren. Sistnevnte er en vanlig grunn til at hunder dør) Itillegg får man stresset med at hunden er på et ukjentsted, masse vinduet ut, mye den må følge med på osv. Synes det er uansvarlig å la hunden sitte i en bil 8 timer hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå