AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Skrevet 28. desember 2020 Sitter i ett lite dilemma og vil gjerne høre erfaringer og råd. Trenger ikke å høre fra dere som har født prematurt men fra dere som har gått til termin sånn ca. Jeg er gravid med nr 2 nå og er invitert hjem til ett vennepar en helg når jeg er i uke 37. De bor ett lite sted, to timer unna sykehus. Jeg selv bor i en middels stor by med 15 minutters kjøretur til sykehus. Med første barn gikk jeg en dag over termin. Formen min er ellers fin, så det eneste jeg tenker på er om det er uforsvarlig mtp at fødsel kan starte? Har ikke hatt styrtfødsel, så jeg ville nok mest sanynelig rukket sykehuset to timer unna. Det blir evt til at jeg reiser alene (uten mann og barn) sammen med ett annet vennepar. Hadde dere reist? Og igjen; nå spør jeg dere som har født rundt termin. Anonymkode: 43b4f...7da
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #2 Skrevet 28. desember 2020 Jeg kunne gjort det ja. Første kom fem dager etter termin, andre kom tre dager før termin. Hadde en relativt rask første fødsel, fire timer fra 5 cm, og styrtfødsel andre gang men tror jeg kunne reist bort nå med tredjemann også. Tenker at sannsynligheten for å føde i uke 37 er relativt liten. Anonymkode: c8ebb...f1f 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 Det hadde nok ikke vært noe problem for meg,om jeg hadde hatt lyst å dra. Jeg fødte en uke før termin sist og hadde styrtfødsel som varte under 2 timee, men jeg ville ikke isolert meg hjemme i 4 uker før termin allikevel. Man må jo utnytte tiden før man har en ny sjef i hus til å komme seg litt hus og treffe folk Anonymkode: 2997a...ac4 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Skrevet 28. desember 2020 Jeg hadde nok ikke dratt, hadde ikke helt kost meg tror jeg. Hadde heller ikke likt å sitte to timer i bil med rier - spesielt ikke med andre enn mannen min. Fødte både første og andremann en dag over termin. Men med andremann hadde jeg misfarget fostervann og måtte komme inn til sykehuset med en gang. Fødsel nr to var veldig mye raskere enn nr 2- og tok bare fem timer fra vannet gikk til barnet var ute (med tredjemann gikk det enda raskere). Anonymkode: 775da...a08 1
Harepucifer Skrevet 28. desember 2020 #5 Skrevet 28. desember 2020 Jeg hadde dratt. Veldig sjeldent det tar mindre enn 2 timer fra første tegn til fødsel og til ungen er ute. Første kom 3 dager etter termin, andre 6 dager etter. 3
myMa Skrevet 28. desember 2020 #6 Skrevet 28. desember 2020 Om du kan klare å slappe av og kose deg så dra. Men om du er så bekymret at hele greia blir stress så hold deg hjemme. 👍 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #7 Skrevet 28. desember 2020 De siste ukene før fødsel følte jeg meg som en hvalross. Sov dårlig, vondt både her og der. Aldri om jeg hadde orket å dratt på besøk en helg da. Anonymkode: faa88...09a 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #8 Skrevet 28. desember 2020 Jeg hadde ikke dratt, foretrakk å være i nærheten av sykehus fra rundt termin (som jo er fra 3 uker før fødsel). Hadde ikke orket 2 timers kjøretur til sykehuset og kanskje er det dårlig vær også. Anonymkode: 6d05a...928
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #9 Skrevet 28. desember 2020 En jeg kjenner dro på hytta. Endte med å føde i bilen.. Anonymkode: 7ee71...fa7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #10 Skrevet 28. desember 2020 Jeg var bortreist uten mannen min i uke 37. Vannet gikk, kjørte hjem (5 t), null stress! Er gravid igjen nå, kommer nok ikke til å reise vekk etter uke 36 siden jeg fødte så tidlig sist 😊 Men siden du fødte nærmere termindato sist, så hadde jeg reist hvis formen var fin Anonymkode: f08e8...158 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #11 Skrevet 28. desember 2020 Her vi bor er det 2 timer til nærmeste sykehus, over fjellovergang med mye dårlig vær, så ikke la det stoppe deg i allefall Om du er i god form og orker, så ville jeg reist. Jeg fødte 5 dager før termin sist. Anonymkode: 11608...e27 1
MVN90 Skrevet 28. desember 2020 #12 Skrevet 28. desember 2020 Jeg var høyt og lavt hele veien sist, hadde ikke tenkt to ganger på å reise bort på besøk 😊 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #13 Skrevet 28. desember 2020 Jeg har termin like etter påsken og har tenkt meg på hytta i påsken. Bekymrer meg ikke spesielt mye og tenker det ordner seg. Så, gjør det du føler for 🙂 Anonymkode: 47187...99a
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #14 Skrevet 28. desember 2020 Jeg hadde dratt hvis formen var fin og første fødsel ikke gikk unormalt raskt Min første fødsel tok to timer, og på bakgrunn av det hadde jeg vært skeptisk til å være hos folk som bodde lenger unna sykehuset enn oss fra uke 37. Det kan hende jeg hadde tatt sjansen hvis jeg hadde veldig lyst og ikke hadde noe som kunne minne om tegn på at fødsel nærmet seg. Førstemann kom 40+0, og jordmor sa jeg kunne regne med å føde mellom uke 39+0 og uke 41+0 andre gang, sånn statistisk sett (nr. to kom 40+3). Anonymkode: b12ef...8a9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #15 Skrevet 29. desember 2020 Hadde unngått det. Dro selv på helgetur i det vi bikka til uke 36, ingen tegn på fødsel. Dagen etter ankomst var jeg i full fødsel og sendt tilbake med ambulanseflyet😂 blir det en til holder jeg meg hjemme i god tid før fødsel. Anonymkode: 41859...d8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå