Gå til innhold

MUSH/VOM kattemat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har en kattunge på 4,5 mnd som er utrolig kresen på tørrfor. Vi har nå prøvd 5 forskjellige typer fór, og det han liker best er det med lavest kjøttinnhold. Foret i seg selv er av kvalitet kjøpt på dyrebutikk (som alle andre vi har prøvd). Det jeg gjør da er å supplere med våtfor med høyt kjøttinnhold. Jeg fikk anbefalt av oppdretter å gi han rått kjøtt i form av kjøttdeig/karbonadedeig, men så ser jeg at dyrebutikker også selger kattemat av kjøtt i frysediskene. Har dere noen erfaring med MUSH eller VOM? Tenkte da å kanskje gi dette som et måltid ila dagen, siden han såvidt spiser der han trenger av tørrfóret. 

Anonymkode: 91536...4be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Provit til kattene mine. Velger dem med oppmalt storfekjøtt, de liker de godt. Kjøpte en sekk VOM som de absolutt ikke likte, virket som det var mye tilsetningsstoffer, kjøttet luktet og var helt rosa.

Anonymkode: 83755...241

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg bruker Provit til kattene mine. Velger dem med oppmalt storfekjøtt, de liker de godt. Kjøpte en sekk VOM som de absolutt ikke likte, virket som det var mye tilsetningsstoffer, kjøttet luktet og var helt rosa.

Åå, har ikke hørt om provit før. Hvor får du tak i dette? Vet du om de har et alternativ til kattunge?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Åå, har ikke hørt om provit før. Hvor får du tak i dette? Vet du om de har et alternativ til kattunge?

Det er egentlig hundemat, men rent kjøtt er rent kjøtt så det går ut på det samme. Av en eller annen grunn virker det som om færre dyrebutikker har dette, kanskje fordi det er dårligere markedsført. Men de har det i frysen på enkelte dyrebutikker. Min lokale Coop Obs har det også, men kanskje fordi den ligger på Rudshøgda der det blir produsert.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er egentlig hundemat, men rent kjøtt er rent kjøtt så det går ut på det samme. Av en eller annen grunn virker det som om færre dyrebutikker har dette, kanskje fordi det er dårligere markedsført. Men de har det i frysen på enkelte dyrebutikker. Min lokale Coop Obs har det også, men kanskje fordi den ligger på Rudshøgda der det blir produsert.

Åå, jeg skal ta å se litt forskjellige steder evt. ta kontakt med dyrebutikker for å høre. Ser de har noen alternativer på nett, men da mest til hund. Tusen takk for hjelp!

Skrevet

Har satt venninna mi sin katt på vom, og han digger det. Fordelen med vom kontra eks provit er at de som det står fullfor på inneholder flere proteinkilder. Vitaminene er også kvernet sammen med kjøttet, kontra provit hvor vitaminpulveret kommer ved siden av og må blandes inn. Hunden min syns vitaminpulveret smaker høgg. That said synes jeg begge er ok alternativer, bare forklarer hva jeg synes er de største forskjellene. 

Skrevet
Arx skrev (Akkurat nå):

Har satt venninna mi sin katt på vom, og han digger det. Fordelen med vom kontra eks provit er at de som det står fullfor på inneholder flere proteinkilder. Vitaminene er også kvernet sammen med kjøttet, kontra provit hvor vitaminpulveret kommer ved siden av og må blandes inn. Hunden min syns vitaminpulveret smaker høgg. That said synes jeg begge er ok alternativer, bare forklarer hva jeg synes er de største forskjellene. 

Takk for innspill! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Provit har våtfor for katter også! Små bokser til 25 kr her hos vet. Rent storfe.

Min liker vom også. Men pga allergi måtte jeg bytte til Provit. Vom er "litt av alt" kjøtt. Provit er rent av en type.

Vom har 'pølserfasong" mat og de små "bitene" i en pose til katt. Jeg foretrakk pølsefasongen. Snittet bare et skår i "pølsen"og klemte ut rett mengde. De pakkene med "biter" ble bare blodsøl og ekkelt.

Vom er litt ekkelt å hanskes med, og husk å vær nøye med hva det er i kontakt med pga det er rått. 

Provit er mer som vanlig våtfor.

Hadde ikke katten vært allergisk, ville jeg valgt Vom pga pris.

Anonymkode: 7a646...b36

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Provit har våtfor for katter også! Små bokser til 25 kr her hos vet. Rent storfe.

Min liker vom også. Men pga allergi måtte jeg bytte til Provit. Vom er "litt av alt" kjøtt. Provit er rent av en type.

Vom har 'pølserfasong" mat og de små "bitene" i en pose til katt. Jeg foretrakk pølsefasongen. Snittet bare et skår i "pølsen"og klemte ut rett mengde. De pakkene med "biter" ble bare blodsøl og ekkelt.

Vom er litt ekkelt å hanskes med, og husk å vær nøye med hva det er i kontakt med pga det er rått. 

Vom har også singel protein, så det stemmer ikke at vom er "litt av alt". Det står tydelig på hvert produkt hvilke proteinkilder de bruker. De som heter taste er singel protein ☺️

• Liker 1
Skrevet

Erfaringen min er at katter ikke spiser Vom 😂 mine to snuste på det, men var ikke interessert. Samme for kyllingfilet, fisk ol. Tørrfor og våtfor med saus er topp, mens ekte kjøtt er blah 😂

Anonymkode: 15741...140

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Endret av victoria195
Skrevet

Den ene katten min elsker de frosne kjøttbollene til Vom, den andre not so much. 
Kjøpte en pølse en gang, den likte ingen av dem noe særlig. 
Rå kyllingvinger er populært her i huset, samt bokser fra Applaws ol. Det er rene ingredienser, men dyrt....20 kr for 70-85 gram. 

Anonymkode: ec1f5...3ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...