Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! 

Mini hater vogna, skal helst være oppe hvor hun kan se seg rundt. Har lest litt om at slike barn ofte roer seg når man bytter til sportsdel, men når kan man tidligst gjøre dette?? 

Hun er 3 mnd gammel, lita frøken men utrolig sterk i nakken om det skulle ha noe å si. Trives greit i bilstolen når vi klikker den på vogna for da kommer hun mer opp å kan se seg rundt men føler ikke jeg kan trille turer i denne? Den kan legges bak i ryggen men beskytter jo ikke for vær og vind akkurat. 

Anonymkode: 4ba93...e03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge sportsdelen kan legges helt flat kan man vel i teorien bruke den fra fødsel. Mener sportsdelen på den vognen kan legges helt flat. 

Anonymkode: 20cdb...4e5

Skrevet

Vi har Smile og byttet til sportsdel ved 6 måneder, da kunne hun sitte i vogna i korte perioder, men ville ikke gjort det med en 3 måneder gammel baby. Risikoen er stor for at de feilbelaster ryggen i sittende stilling.

Men det får jo an å bytte til sittedel og bare bruke det nederste hakket. Da vil jo baby kanskje få sett mer enn fra baggen. Evt bruke pute i baggen slik at baby kommer litt lengre opp, men vil ikke anbefale å lage en helt sittende/oppreist stilling i bag, da baby kan skli rundt uten seler.

Ville heller vurdert en vogn med ergonomisk sittedel, da blir ryggen litt avlastet fordi det er bedre støtte til bena, da kan det kanskje gå an for baby å «sitte» med svak helning i korte perioder.

Ellers er jo bæring veldig flott for de små som liker å se. :) 

Anonymkode: 3bb9b...663

Skrevet

Vi byttet til sportsdel på vår smile 2 da baby var 5-6mnd ca. Jeg ville ikke byttet så mye før det. 

Frem til det så var bæresele et fint alternativ til sint baby som ikke ville ligge i vogn. Da får de se litt mer :)

Anonymkode: 62174...680

Skrevet

Byttet til sportsdel ved 5 måneder på smile 2. Det var mest fordi det begynte å blir trangt oppi bagen. Har ei stor jente 👍 ville ikke byttet noe særlig før tror jeg. Ved 3 måneder vil jeg tenke at baby trenger litt mer sidestøtte i sittende stillinger. 

AnonymBruker
Skrevet

Den har full liggestilling ja! Så tenkte at baby kunne fått litt helling i rygg for å kunne se ut når hn er våken også legge den flat ved søvn. Men det er sant mtp sidestøtte, da er det kanskje bedre å bruke bilstolen som støtter godt. Mini sover aldri lengre enn 30 minutter så det blir ikke lange stunden å sitte i bilstolen heller på en måte.. 

Anonymkode: 4ba93...e03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...