Gå til innhold

Positiv graviditetstest, negativ blodprøve HCG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Håper at noen kanskje kan svare meg. Jeg fikk positiv test 11 des, veldig svakt så jeg ventet et par dager og tok en til. Da var den mer positiv og jeg som alltid klarte ikke å slappe av med det, så de neste dagene tok jeg et par til og alle slo ut positiv med en gang. Så har vel fått 6 positive tester 😅 På lille julaften begynte jeg med spotting, etterfulgt av blødning. Jeg kontaktet legen og fikk tatt hcg måling samme dag(pga blødninger i tidligere sv.skap). Jeg fikk svar først idag og da var hcg under 5 😢 siste graviditetstest som var positiv var 16 des. og hcg målingen ble tatt 23 des, er det virkelig mulig at den har sunket så fort eller har jeg aldri vært gravid? 😳 hvor fort kan hcg synke til 0? bare litt nysgjerrig på om andre har opplevd lignende. Synes dette var mye vondere å få vite enn at jeg hadde mistet, jeg er virkelig helt satt ut! 

Og til info tok jeg hcg måling nr2 idag, da helsesekretæren ikke fortalte meg resultatet fra den første før ETTER jeg hadde tatt blodprøven 🙂 Forstod ikke helt hvorfor jeg måtte ta en til når jeg ikke var gravid. 

Anonymkode: 36ade...7bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt flere spontanaborter, mellom uke 5-7, og graviditetstestene har vært negative dagen etter. Så det kan synke fort på noen. 

Anonymkode: 8c0a0...797

Skrevet

Kjemisk kanskje...? 

Skrevet

Det kan vere kjemisk som noen over her sier. Men det kan også vere greit å vite at enkelte svulster (kreft) slår ut på beta-HCG og Som dermed også gir positiv graviditetstest. Når man tar blodprøve tester man vanligvis bare for HCG og ikke beta-HCG. Derfor kan en svulst slå ut på testen men ikke på en vanlig HCG blodprøve. Nå prøver jeg ikke å si at du har kreft, for det er helt sikkert mindre sannsynlig, men - dette kan vere greit å vite om!

Anonymkode: a9b1b...677

Skrevet

Hcg synker ganske raskt ved SA, spesielt om man er tidlig og ikke kommet så langt. Du har nok dessverre hatt en tidlig abort men fatt mot, kanskje har du ny eggløsning om 2 uker og kan prøve igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...