Gå til innhold

Dere med dobbeltdyne

liv

Anbefalte innlegg

Hvordan vaske en dobbeltdyne? Kan en ta den i vanlig vaskemaskin eller vil det bli for tungt? Hva gjøre dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vasket vår gamle en gang i maskinen - husker ikke hva den var laget av. Måtte bare stappe veldig for å få den inn, men det gikk bra. Den nye er av gåsedun, og den har jeg ikke prøvd å vaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket min akkurat. Har maskin med 6 kg trommel og den gikk akkurat inn.

60 grader, men slo ned litt på senterifuga så det ikke skulle bli kastet helt rundt.

Gikk fint det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Hadde en tynnere dobbeltdyne-variant før. Den vasket jeg i den store industri-vaskemaskinen i fellesvaskeriet der jeg bodde. Nå har jeg ikke lenger tilgang på stor maskin, og tenker at jeg får heller bytte dyne etter en viss tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes vaskeri ikke så langt fra her, så planen er å gå ned dit en dag.. Men da må jeg jo sitte å vente på at den skal bli ferdig, samt vente på trommelen.. Så det drøyer og drøyer før jeg får ut fingeren. Kanskje i slutten av uka.

Vet ikke hvor mange kg vaskemaskinen vi har nå tar jeg. Er en Elektrolux ABC.. Som er leid fra Thorn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, går den inn så bør det vel gå. 5 kg trommel er jo til 5 kg tørt tøy...Dyne suger bare mer vann sånn i forhold til andre klar. Hele greia blir tyngre.

Men kanskje vaskeri er greit. Vil ikke ha skylda for å ødelegge maskin din ;)

Endret av Nella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Du får ta med en bok, eller så kan du stikke innom Kaffebrenneriet like i nærheten og ta en kaffe mens maskinen går. Det gjorde jeg selv, da vaskemaskinen hjemme streiket, og måtte bruke vaskeriet der, da jeg bodde på den kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverer vår på renseri en gang i blant jeg. Da blir den skikkelig lett og god igjen, akkurat som den var når den var ny!! Men så har ikke jeg tilgang på stor nok vaskemaskin heller da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...