Gå til innhold

Skilt vs ikke skille seg.. Å gå eller ikke gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjenganger tema i jula dette åpenbart. Vi har det greit. Vi er en famile på 3 hvor barnet fremdeles går på barneskole. Har vært sammen i 12 år og gift i 7. Kjærligheten har vært død i 5 år og kveldene blir stadig vanskeligere å komme igjennom, spesielt nå etter Korona isoloasjon har satt inn for fullt og vi har sluppet opp for ting å snakke om for lenge siden.

Ellers er det et greit forhold og vi er venner og behandler hverandre med respekt. Vi har blitt venner som bor sammen, men jeg har falt for en annen. Det har vart i over ett år, men vil ikke være hovedgrunnen til et eventuelt brudd, siden jeg har tenkt på det lang tid forut for dette.

Hadde dere gått eller blitt i denne situasjonen? Er det kanskje sånn livet bare blir etter å ha vært sammen lenge?

Anonymkode: 9edd8...902

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjærligheten er død og dere er venner som bor sammen, er det hans oppfatning også? 

Anonymkode: a33c8...0ca

• Liker 1
Skrevet

Så lenge man er forelsket i en annen, vil man aldri klare å se fult ut de gode egenskapene og det som man forelsket seg i hos partneren. Om du skal bli eller gå, vet ikke jeg, men jeg tror denne forelskelsen vil påvirke valget ditt. Spørsmålet er vel om dere klarer å finne tilbake til hverandre. Jeg tror det kan være mulig, men det vil kreve en innsats av dere begge.

Du skriver jo ikke så mye om årsaken til at dere trakk dere bort fra hverandre, men jeg vil tro det handlet om kommunikasjon og at hverdagen tok dere. Dere prioriterte ikke kjæreste-tid.

• Liker 4
Skrevet

Fikk ikke så mye informasjon i innlegget ditt. 😊 Hvis du har elsket ham før, ville jeg forsøkt å finne tilbake til de gode følelsene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde gått. Jeg har aldri skjønt hvordan noen leker kjærester når alt er glidd over i vennskap. Jeg er glad i mine venner, men ville ikke bodd med en eneste en av dem, langt mindre kysset dem eller hatt sex med dem. Eneste motivet jeg har for forhold er følelser. Forsvinner det, er mine forhold slutt. 

Anonymkode: 25eb5...d45

• Liker 2
Skrevet

Jeg er temmelig sikker på at livet mitt kommer til å forbli kjærlighetsløst, hvis vi fortsetter sammen. Det vil bli et trygt, vennskapelig og kjærlighetsløst liv.... Er det sånn det skal være, eller kan det hende vi valgte feil da vi var unge og at det finnes noen bedre der ute for begge?

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er temmelig sikker på at livet mitt kommer til å forbli kjærlighetsløst, hvis vi fortsetter sammen. Det vil bli et trygt, vennskapelig og kjærlighetsløst liv.... Er det sånn det skal være, eller kan det hende vi valgte feil da vi var unge og at det finnes noen bedre der ute for begge?

ts

Tror du vet hva du vil. 😊

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

ts

Jeg er sikker på at om begynner å gi mannen din en klem to ganger til dagen,  gi han minst ett kompliment til dagen, og ett stryk på rompa daglig, så vil forholdet deres snu til det bedre om kort tid. 

Om det er det du ønsket da....

Det et lett å danotete eget forhold om tankene er hos en annen. Jeg har vært der selv, men valgte å prioritere den jeg er gift med. Jeg åpnet for flørten igjen, og nå har vi det bedre enn på lenge.

Anonymkode: 2cd51...359

• Liker 6
Skrevet

Å herregud. 

Håper dette er trolling jeg. 

Anonymkode: 1721e...755

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er sikker på at om begynner å gi mannen din en klem to ganger til dagen,  gi han minst ett kompliment til dagen, og ett stryk på rompa daglig, så vil forholdet deres snu til det bedre om kort tid. 

Det et lett å danotete eget forhold om tankene er hos en annen. Jeg har vært der selv, men valgte å prioritere den jeg er gift med. Jeg åpnet for flørten igjen, og nå har vi det bedre enn på lenge.

Tror vi prøvde dette for ca 6 år siden. Det har ikke blitt bedre. Vi har forskjellig syn på hva kjærester er for noe. Vi har alltid vært forskjellige. Tror egentlig ikke vi passer spesielt bra sammen rent personlighetsmessig. Var vel mest utseende som vekket mest interesse begge veier. Nå er vi i det minste pene venner ;). Snart er vi bare gamle.

Skrevet

Er i nøyaktig samme situasjon som deg ts, bare at her er det 2 barn. Du sier du har falt for en annen, er han interessert i deg og? Bare tenkte i forhold til hvordan det påvirker situasjonen..

Håper du finner ut av det☺️

Anonymkode: be6fd...0e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 12.34):

Er i nøyaktig samme situasjon som deg ts, bare at her er det 2 barn. Du sier du har falt for en annen, er han interessert i deg og? Bare tenkte i forhold til hvordan det påvirker situasjonen..

Håper du finner ut av det☺️

Usikkert om han er interessert. Intuisjonen sier at han er det. Tror ikke egentlig det påvirker hvordan det hjemme oppleves. Men vi er som sagt venner og har det greit sammen, men ingen kjærestefølelser igjen og har vært sånn i veldig mange år nå. Det store spørsmålet er vel om en bare skal akseptere at resten av livet blir slik. Ser på andre par rundt meg som har vært sammen like lenge som oss, og det virker som om de har noe vi ikke har.

Hvordan er det med deg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Usikkert om han er interessert. Intuisjonen sier at han er det. Tror ikke egentlig det påvirker hvordan det hjemme oppleves. Men vi er som sagt venner og har det greit sammen, men ingen kjærestefølelser igjen og har vært sånn i veldig mange år nå. Det store spørsmålet er vel om en bare skal akseptere at resten av livet blir slik. Ser på andre par rundt meg som har vært sammen like lenge som oss, og det virker som om de har noe vi ikke har.

Hvordan er det med deg?

Skjønner hva du mener. Men du har kontakt med han andre? Vet mannen din noe om at du har falt for en annen? 
For min del er jeg lei - jeg har følt meg tatt for gitt de siste 2 årene, snart har vi vært sammen i 16 år..Jeg har bestemt meg for å gå, uavhengig av hva «min» flørt vil - den flørten har egentlig åpnet øynene mine for hva jeg vil ha, så får tiden vise hvordan det blir. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 11.04):

Vel. Det krever at den andre ønsker det samme.

Anonymkode: 5c180...ff8

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 2.42):

Gjenganger tema i jula dette åpenbart. Vi har det greit. Vi er en famile på 3 hvor barnet fremdeles går på barneskole. Har vært sammen i 12 år og gift i 7. Kjærligheten har vært død i 5 år og kveldene blir stadig vanskeligere å komme igjennom, spesielt nå etter Korona isoloasjon har satt inn for fullt og vi har sluppet opp for ting å snakke om for lenge siden.

Ellers er det et greit forhold og vi er venner og behandler hverandre med respekt. Vi har blitt venner som bor sammen, men jeg har falt for en annen. Det har vart i over ett år, men vil ikke være hovedgrunnen til et eventuelt brudd, siden jeg har tenkt på det lang tid forut for dette.

Hadde dere gått eller blitt i denne situasjonen? Er det kanskje sånn livet bare blir etter å ha vært sammen lenge?

Dere er venner. Det er Kjedelig å bo oppå hverandre med hjemmekontor. Å bo sammen med en god venn som samtidig er far til felles barn er egentlig fint.  Flytter du sammen med din nye flamme så er det sikkert spennende en periode, men det blir styrete med barnet hit og dit.  Ønsker du å velge en dårlig løsning for ungen din? Det viktigste: Ingenting haster, du kan fint la det skure og gå til ungen blir litt større.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 14.41):

Skjønner hva du mener. Men du har kontakt med han andre? Vet mannen din noe om at du har falt for en annen? 
For min del er jeg lei - jeg har følt meg tatt for gitt de siste 2 årene, snart har vi vært sammen i 16 år..Jeg har bestemt meg for å gå, uavhengig av hva «min» flørt vil - den flørten har egentlig åpnet øynene mine for hva jeg vil ha, så får tiden vise hvordan det blir. 

Det er litt det samme som du beskriver, for meg også. Her er vi også for forskjellige til  å noengang ha et ordentlig kjælighetsforhold. Så spørsmålet er om en bare skal akseptere at det er sånn. Har et helt greit liv, men noe mangler i forholdet vårt og det virker som om jeg kan finne det i denne andre personen.

Hva slags forhold har du til flørten din?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 2.42):

Vanskelig situasjon. Dere burde jo snakke sammen om dette her. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort selv. 

Anonymkode: 6ec81...944

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er litt det samme som du beskriver, for meg også. Her er vi også for forskjellige til  å noengang ha et ordentlig kjælighetsforhold. Så spørsmålet er om en bare skal akseptere at det er sånn. Har et helt greit liv, men noe mangler i forholdet vårt og det virker som om jeg kan finne det i denne andre personen.

Hva slags forhold har du til flørten din?

Jeg for min del orker ikke ha det slik, føler at jeg kan ha det bedre alene isåfall. Har samme tanke om flørten selv 🙊 Har ikke akkurat noe «forhold» men det har vært flørt over lengere tid, hvertfall fra hans side. Men jeg vet ikke hva han vil, det vil jeg prøve å finne ut av etterhvert. Nå savner jeg han noe vilt, pga juleferie og på hver vår kant av landet 😔
Du da, hvordan er det for deg med flørten?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg for min del orker ikke ha det slik, føler at jeg kan ha det bedre alene isåfall. Har samme tanke om flørten selv 🙊 Har ikke akkurat noe «forhold» men det har vært flørt over lengere tid, hvertfall fra hans side. Men jeg vet ikke hva han vil, det vil jeg prøve å finne ut av etterhvert. Nå savner jeg han noe vilt, pga juleferie og på hver vår kant av landet 😔
Du da, hvordan er det for deg med flørten?

Forholdet mitt til denne andre personen er komplisert. Kanskje greit å ta dette på pm for å ikke utlevere seg for mye..

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Forholdet mitt til denne andre personen er komplisert. Kanskje greit å ta dette på pm for å ikke utlevere seg for mye..

Komplisert høres også kjent ut ja 🙊 ja det kunne vi godt gjort 😌 hvor gammel er du?☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...