Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hva skal jeg si? Jeg har vell ikke vært en av de heldige. Vi vet jo alle at når man blir født har man ikke rekket og synde enda, barn er trossalt det reneste som finnes. Men uten og ha syndet, ble jeg sendt inn i et liv med en rusmisbruker og omsorgsvikt. Alt dette har skadet meg og formet meg til den jeg er i dag. Jeg er jo bitter for dette, fordi jeg sliter med livet mye mer enn om jeg hadde vokst opp under rette vilkår. 

Mange som blir født og blir voldtatt, slått, skadet osvosv.. Hvorfor tar ikke gud vare på oss?  Jeg er skadet for livet.. 

Jeg er vell ikke helt en troende, vet ikke hva jeg skal tro egentlig.

Anonymkode: b4dd9...7ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi «gud» ikke fins. 

• Liker 2
Skrevet
Frøyamor skrev (Akkurat nå):

Fordi «gud» ikke fins. 

Jeg vil jo gjerne høre svare til de troende jeg da, hvis en gud finnes. Hvorfor må så mange barn lide. 

Skrevet
Frøyamor skrev (1 minutt siden):

Fordi «gud» ikke fins. 

Hvordan vet du det?

Anonymkode: f80c7...d6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil jo gjerne høre svare til de troende jeg da, hvis en gud finnes. Hvorfor må så mange barn lide. 

HVIS denne guden din fins, er han hvertfall en jævla ondskapsfull fyr (kvinne). 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke Gud sin «skyld» at mennesker er onde. Eva spiste eplet på treet som hun IKKE skulle. Allikevel gjorde hun det. Gud hadde skapt oss i sitt bilde, i det evige liv uten sykdom,  ondskap eller lidelse. Det er dette Gud ville for oss. I det Eva trosset han og spiste eplet så ble sykdom, død og lidelser et faktum. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke Gud sin «skyld» at mennesker er onde. Eva spiste eplet på treet som hun IKKE skulle. Allikevel gjorde hun det. Gud hadde skapt oss i sitt bilde, i det evige liv uten sykdom,  ondskap eller lidelse. Det er dette Gud ville for oss. I det Eva trosset han og spiste eplet så ble sykdom, død og lidelser et faktum. 

Er det derfor kristne er så misogyne?

Anonymkode: f2a78...129

• Liker 1
Skrevet

Jo altså, muslimene har egentlig rett i at Gud er en. Dessuten er slike engler et aspekt av Guds kraft og sendebud, slik at vi ikke skal dø hvis vi ser ham. De som fikk se Jesus har sett ham i følge kristendommen, noe som kan stemme hvis Jesus var Gud på jorda.. Det stemmer at det i følge tradisjonell kristendom er slik at vi har fri vilje, og derfor er ikke menneskets ondskap Guds skyld. 

Problemet er at forskningen har kommet til resultater, hvor man setter den frie vilje under tvil...

Man gjør rett i å stille spørsmålstegn ved Guds vesen, og om vi har fri vilje. Man skal frykte Herren, og hvorfor det? 

Anonymkode: e1e15...8ae

Skrevet

Når livet er så tøft, mennesker rundt deg er onde, man blir bitter og har det vondt - da er Gud den eneste som kan løfte deg ut av dette kaoset og sette føttene dine på en klippe. Han kan fylle deg med takknemlighet, tilgivelse, glede, fred, mildhet, godhet og gi det et godt og lykkelig liv, tross et forferdelig utgangspunkt!

Når man har himmelen, evigheten, for øye, betyr det ikke så mye hva man har i dette livet. Det viktigste er at vi er på den smale vei som fører til himmelen. En dag, når du møter Jesus, vil du forstå hva Han ville med deg. Vi ser det ikke alltid når vi står midt oppe i det. Men en dag vil vi forstå og takke for at vi fikk livet. Begynn med å be Gud om tilgivelse og at du må kunne tilgi de som har gjort deg vondt, og takk for det du har fått. Ta ett skritt av gangen, med MED Jesus, som kan fjerne Satan når du ber om Han om det. Satan tåler ikke at du sier Jesus navn. Da løper han. Men du må si det. Satan hører ikke tankene dine, men han hører ordene dine.

Lykke til, TS!
Ønsker deg et godt og lykkelig liv!

Anonymkode: 65612...c11

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Altså hva skal jeg si? Jeg har vell ikke vært en av de heldige. Vi vet jo alle at når man blir født har man ikke rekket og synde enda, barn er trossalt det reneste som finnes. Men uten og ha syndet, ble jeg sendt inn i et liv med en rusmisbruker og omsorgsvikt. Alt dette har skadet meg og formet meg til den jeg er i dag. Jeg er jo bitter for dette, fordi jeg sliter med livet mye mer enn om jeg hadde vokst opp under rette vilkår. 

Mange som blir født og blir voldtatt, slått, skadet osvosv.. Hvorfor tar ikke gud vare på oss?  Jeg er skadet for livet.. 

Nr 1 mål for deg er å slutte å være bitter. Det drar deg ned, og det bidrar heller ikke til mer anger fra de skyldige. 

Nr 2 om du ikke allerede har gjort det er å oppsøke en pårørendegruppe for barn av rusmisbrukere. 

Nr 3 må være å gjøre best mulig ut av de muligheter du har. Livets kort må ikke bestå i å male fanden på veggen hver dag, selv om du fikk utdelt dårlige kort. 

Gjest theTitanic
Skrevet

Gud er ikke løsningen. Å bli en del av et fellesskap er en givende løsning for mange, de velger da lett religion fordi man ved konkrete, enkle  handlinger kan bli inkludert, få aksept og forståelse så lenge de spiller på lag. Og den dag de er uenige blir fellesskapets dør lukket med et smell. Jeg kaller dette å selge sin sjel. 

Skrevet
theTitanic skrev (2 timer siden):

Gud er ikke løsningen. Å bli en del av et fellesskap er en givende løsning for mange, de velger da lett religion fordi man ved konkrete, enkle  handlinger kan bli inkludert, få aksept og forståelse så lenge de spiller på lag. Og den dag de er uenige blir fellesskapets dør lukket med et smell. Jeg kaller dette å selge sin sjel. 

Her blander du kristendom med å være en del av et felleskap.

Kristendom er å ha et personlig forhold til Gud.
Da lever man etter Guds bud. Ikke etter menneskers aksept og forståelse eller for å bli inkludert.

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Her blander du kristendom med å være en del av et felleskap.

Kristendom er å ha et personlig forhold til Gud.
Da lever man etter Guds bud. Ikke etter menneskers aksept og forståelse eller for å bli inkludert.

Jeg blander ikke. Det jeg sier er at noen velger religion for å bli endel av et fellesskap, og at det er å selge sin sjel. For religion burde handle om netopp det du nevner om å ha et personlig forhold til det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Slikk er det vettu. 

Hva er et spill uten noe action, eh? Litt headshots og sånt 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...