Gå til innhold

Barn 9 år, feber og vondt i hode.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men ikke rennende nese, sår hals eller hoste. Grunn til å kontakte lege? Testes for korona? 

Burde hele familien holde seg hjemme og unna folk? 

Har to eldre søsken, burde de droppe å møte venner i morgen? 

Har ikke vært ute å reist, men var på kjøpesenter rett før jul og tatt buss. 

Anonymkode: 23264...ea1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring korona tlf og spør om alt det du skrev her, de har bedre svar 😊 god bedring 💖

Anonymkode: d77cd...e01

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ring korona tlf og spør om alt det du skrev her, de har bedre svar 😊 god bedring 💖

Anonymkode: d77cd...e01

Du har helt rett! 🙂 Begynte å gruble og fikk plutselig så mange spørsmål. Men vi skal jo ingenting i natt uansett, så det kan jo vente ja. 

Ts 

Skrevet

Gi oss gjerne tilbakemelding på svaret du fikk, greit å vite i disse dager....

Anonymkode: 488fe...498

• Liker 1
Skrevet

Ringte koronatlf, fikk beskjed å bestille time til testing da feber var et av hovedsymptomene. Fikk time først onsdag, synes det var litt lenge å vente.

Så da kan vi ikke feire nyttårsaften med andre uansett om barnet blir frisk eller ei, om vi ikke er heldig å får raskt svar da. 

Det står på fhi sine sider at de andre i huset ikke er i karantene selv om et medlem av familien er syk og venter på testing, men jeg tenker at det nok er best at vi treffer minst mulig folk nå for sikkerhets skyld. Så dårlig stemningen her, da søskene hadde mange romjulsplaner... 

Ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ringte koronatlf, fikk beskjed å bestille time til testing da feber var et av hovedsymptomene. Fikk time først onsdag, synes det var litt lenge å vente.

Så da kan vi ikke feire nyttårsaften med andre uansett om barnet blir frisk eller ei, om vi ikke er heldig å får raskt svar da. 

Det står på fhi sine sider at de andre i huset ikke er i karantene selv om et medlem av familien er syk og venter på testing, men jeg tenker at det nok er best at vi treffer minst mulig folk nå for sikkerhets skyld. Så dårlig stemningen her, da søskene hadde mange romjulsplaner... 

Ts

Kjedelig ja, helt klart, men enig i vurderingen din. Lurt å holde hele familien unna andre.  

Du kan trøste dem med at sånn er det for de aller fleste nå. Vi har en i risikogruppen i nær familie, og har derfor tilnærmet null kontakt med noen andre. Det ene barnet hadde symptomer rett før skoleslutt og da måtte vi isolere oss i dagesvis i påvente av svar. Eneste sosiale arrangement i år skulle være besøk av et vennepar på nyttårsaften, men disse venter nå på testsvar så da spørs det om det ryker og. Sånn er 2020. Dere får kjøpe et nytt brettspill og kjøre familietid. God bedring!

Anonymkode: 98b07...875

• Liker 1
Skrevet

Negativ test, så ikke korona 😊

Men ennå feber... 

Ts 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Negativ test, så ikke korona 😊

Men ennå feber... 

Ts 

Det er mye influensa som går for tiden.

Anonymkode: 1d495...04d

Skrevet

Det går IKKE mye influensa om dagen,  det er knapt påvist influensa i Norge denne sesongen. Ta en kikk på FHI sine influensa-rapporter før du påstår noe slikt..

Anonymkode: 5ede0...b28

• Liker 4
Skrevet

Altså, det er jo ikke verdt å ta sjansen på slikt - godt dere ikke gjorde det!!! Mange ungdom rundt her som har hatt hodepine som eneste symptom, og kanskje litt magevondt i tillegg på noen. Ikke alltid man hoster altså. Feber er klassisk ved korona, men mange som ikke får det heller.

Anonymkode: 07407...e1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei.

hvor raskt testet dere? Om man tester for tidlig i forløpet kan man fortsatt få negativ test. Med barn som kun har milde symptomer kan man se an formen i inntil 48 timer før man tester.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/hvis-barn-har-akutt-luftveisinfeksjon/

håper barnet raskt blir bra:)

Anonymkode: a1cae...fed

Vi ringte morgen etter symptomer kom, fikk testet barnet 1,5 døgn etter symptomer oppstod.

Fikk ikke noe beskjed å vente av de i korona-tlf

Nå har barnet hatt feber snart 3 døgn. 

Ts

Skrevet

Koronatelefonen ville nok ha sagt fra om dere burde ha ventet tenker jeg:) Om dere opplyste om hvor lenge symptomene hadde vart. Hvordan er formen ellers da?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Koronatelefonen ville nok ha sagt fra om dere burde ha ventet tenker jeg:) Om dere opplyste om hvor lenge symptomene hadde vart. Hvordan er formen ellers da?

Allmenntilstanden er greit, spiser og drikker helt ok. Klare jo ikke å være i noe særlig aktivitet, men spilt en del brettspill med resten av familien. Sitt ellers i sofaen, spiller på mobilen og ser film, serier og skravler 🙂

Ts

Skrevet

Barnet hadde 39.9 i feber når jeg skulle legge meg kl 00, ble litt urolig, ga barnet febernedsettende. Temperatur begynte å dale etter halvtime og nå for litt siden kom temperatur under 38, så da tør jeg å legge meg. 

Selv med høy feber var allmenntilstanden ok, men barne frøs  og følte seg litt sjelven. 

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det går IKKE mye influensa om dagen,  det er knapt påvist influensa i Norge denne sesongen. Ta en kikk på FHI sine influensa-rapporter før du påstår noe slikt..

Anonymkode: 5ede0...b28

Jo, men om man har luftveissymptomer får man ikke komme til lege i disse tider, selv om man har testet negativt på corona.

Vi er tre i familien her som har influensa nå, men blir da ikke med i noen statistikk fordi vi ikke får komme  til lege. Kjenner flere andre som har det på samme måte. Har man ikke corona er man tydeligvis ikke syk i dette landet for tiden.

Anonymkode: 1d495...04d

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Barnet hadde 39.9 i feber når jeg skulle legge meg kl 00, ble litt urolig, ga barnet febernedsettende. Temperatur begynte å dale etter halvtime og nå for litt siden kom temperatur under 38, så da tør jeg å legge meg. 

Selv med høy feber var allmenntilstanden ok, men barne frøs  og følte seg litt sjelven. 

Ts

Når barnet har høy feber er det lurt å sjekke på dem en gang eller to i løpet av natten, da ser du etter utslett som ikke lar seg avbleke, om barnet gir god kontakt og om det er nakkestivhet. Det er vondt når de blir syke. God bedring❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...