AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Skrevet 28. desember 2020 Hvem idiot har gjort så det blir 25% moms på plastikk kirurgi og kosmetiske behandlinger fra 1. Januar 2021? Makan til idioti skal man lete lenge etter. Håper folk slutter å gjøre det så Norge ser hvor dumt det var å gjøre dette! Risikerer mer nå at folk heller kjøper fillere på nettet og injiserer det, uansett hvor farlig dette er! Fillere og andre kosmetiske behandlinger inkl plastikkirurgi er dyrt nok som det et fra før! Anonymkode: bddba...4b1 8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #2 Skrevet 28. desember 2020 Skjønner ikke helt innlegget ditt. Du er negativ til moms og mener det er dyrt nok fra før, men samtidig så er du negativ til kosmetiske behandlinger? Uansett er 25% moms helt vanlig på varer og tjenester. Det er bare at de har gjort unntak frem til nå. Anonymkode: 7e6b8...b9f 8
trønder Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvem idiot Hvilken idiot. Men egentlig bør du se på hele innlegget ditt. Det var fullstendig uforståelig. 9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Skrevet 28. desember 2020 Moms som i dette tilfellet er for å finansiere billigere øl neste år. 1-2 kroner å spare på ei øl (lavere avgifter) må veies opp med f.eks moms på plastisk reparasjon. Og mindre satsning på psykisk helsevern. Og andre uviktige ting.... Anonymkode: b3f5b...68b
Jdz Skrevet 28. desember 2020 #5 Skrevet 28. desember 2020 Det argumentet kan du vel bruke om nesten hva som helst. Hvorfor er det avgifter på alkohol, folk kommer til å kjøpe farlig smuglersprit etc. Jeg ser absolutt ingen grunn til at unødvendig luksusgode som kosmetiske behandlinger skal være skattefri. Det er mye annet som heller skulle vært unntatt mva i så fall. 8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #6 Skrevet 28. desember 2020 Jeg må ærlig inrømme at jeg gir blanke i om folk må betale 25% moms på fillers og større rumper, men siden en rekke nødvendige behandlinger og inngrep som bedrer folks helse markant legges i sekken kosmetisk behandling og dermed også blir dyrere, er jeg kraftig imot denne momsøkningen. Anonymkode: 03baf...cab 15
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #7 Skrevet 28. desember 2020 Jdz skrev (2 minutter siden): Det argumentet kan du vel bruke om nesten hva som helst. Hvorfor er det avgifter på alkohol, folk kommer til å kjøpe farlig smuglersprit etc. Jeg ser absolutt ingen grunn til at unødvendig luksusgode som kosmetiske behandlinger skal være skattefri. Det er mye annet som heller skulle vært unntatt mva i så fall. Problemet er at ikke all kosmetisk behandling er unødvendige luksusgoder. Anonymkode: 03baf...cab 8
Jdz Skrevet 28. desember 2020 #8 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Problemet er at ikke all kosmetisk behandling er unødvendige luksusgoder. Anonymkode: 03baf...cab Er det snakk om nødvendig helsehjelp bør det selvfølgelig dekkes av det offentlige. 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #9 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Problemet er at ikke all kosmetisk behandling er unødvendige luksusgoder. Anonymkode: 03baf...cab Eksempler? Anonymkode: 5ab01...eb9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #10 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eksempler? Anonymkode: 5ab01...eb9 Lipødem operasjoner gjennomføres av plastikkirurger, men er ikke en kosmetisk behandling. Det er fettsuging for å fjerne sykt fett for å redusere smerter og få et bedre liv. Mange sv oss må betale dette selv, fordi det ikke finnes et offentlig tilbud på dette per nå. Kun en utprøvende studie hvor man må stå i årevis på venteliste mens helsa blir stadig dårligere. Dersom disse operasjonene skal bli 25% dyrere, så vil jo det få konsekvenser.... betalte nettopp 70.000kr for en slik operasjon, og må ha minst 2 til.... Anonymkode: ea432...c2f 5
Gjest Kastanjefrø Skrevet 28. desember 2020 #11 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lipødem operasjoner gjennomføres av plastikkirurger, men er ikke en kosmetisk behandling. Det er fettsuging for å fjerne sykt fett for å redusere smerter og få et bedre liv. Mange sv oss må betale dette selv, fordi det ikke finnes et offentlig tilbud på dette per nå. Kun en utprøvende studie hvor man må stå i årevis på venteliste mens helsa blir stadig dårligere. Dersom disse operasjonene skal bli 25% dyrere, så vil jo det få konsekvenser.... betalte nettopp 70.000kr for en slik operasjon, og må ha minst 2 til.... Anonymkode: ea432...c2f Pasienten bør informeres om at fettsuging i hennes tilfelle ikke er en kosmetisk prosedyre. om lipødem. Årsaken for at du må vente i det offentlige er fordi vekten må kontrolleres først, hvis ikke har ikke fettsugingen noen form for langtidseffekt.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #12 Skrevet 28. desember 2020 Det overraskende her er vel at kosmetisk behandling har vært unntatt til nå, jeg ser ingen gode argumenter for det. Anonymkode: 86294...13d 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #13 Skrevet 28. desember 2020 Hårfjerning med laser inngår her. Laserfjerning av arr eller fødselsmerker også. Og det er ikke alt som kan gå via det offentlige grunnet strenge prioriteringer. Mange gjør dette privat, for å bedre sin egen livskvalitet. Anonymkode: d4f7c...8ce 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #14 Skrevet 28. desember 2020 Jeg dritt i kosmetiske behandlinger, dette burde folk må betale moms for. Jeg er mer i mot moms på massasje og disse som staten liker å kalle "alternativ behandlinger" som faktisk er veldig viktig for helsen til mange som nå må betale moms. Dette er veldig korttenkt, som vanlig. Det blir at en del kanskje ikke har råd lenger og dropper dette. Blir mindre penger inn i kassen, så mindre moms. I tillegg blir disse nå sykemeldt hvor staten må da betale shit mye mer penger enn det de får inn som moms. Verste av alt er at de nå vil disse små selvstendig næringsdrivende skal betale moms, et område VELDIG utsatt av nedstengingen og smitteverntiltak av staten. Korttenkt som vanlig. Anonymkode: d8a8b...a52 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #15 Skrevet 28. desember 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hårfjerning med laser inngår her. Laserfjerning av arr eller fødselsmerker også. Og det er ikke alt som kan gå via det offentlige grunnet strenge prioriteringer. Mange gjør dette privat, for å bedre sin egen livskvalitet. Anonymkode: d4f7c...8ce Å bedre sin egen livskvalitet er personlig og burde folk må betale selv uansett. Selvfølgelig skal staten ikke betale for at folk skal føle seg litt bedre. Mange klarer å gå med fødselsmerker og andre er veldig overfladisk og selv opptatt av hvordan de ser ut til andre. Anonymkode: d8a8b...a52 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #16 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvem idiot har gjort så det blir 25% moms på plastikk kirurgi og kosmetiske behandlinger fra 1. Januar 2021? Makan til idioti skal man lete lenge etter. Håper folk slutter å gjøre det så Norge ser hvor dumt det var å gjøre dette! Risikerer mer nå at folk heller kjøper fillere på nettet og injiserer det, uansett hvor farlig dette er! Fillere og andre kosmetiske behandlinger inkl plastikkirurgi er dyrt nok som det et fra før! Anonymkode: bddba...4b1 Men hvorfor må dere ta alle disse kosmetiske operasjonene? Er det fordi mannfolka krever det? er utro? sikler konstant på andre damer? Behandler dere dårlige og kaller dere mindre pene? Eller at dere har problemer under samleie, der han er lite tilstedeværende, sliter med å få ereksjon og uvilje mot å tilfredsstille dere? Synes samfunnet er helt ødelagt. Alle er så opphengt i disse operasjonene og stygge dritt rompene som Norges styggeste Sophie Elise🤮 man skal være bra hjerneskada og ha store vrangforestillinger om man skal sitte å tro at en stor rompe er pent og at mannfolka tenner på det. De som tenner på det er gjerne samfunnets bunnslam som ikke får seg dame. Jeg har aldri sett eller hørt en sprek og bra mann komplimentere eller i det hele tatt se den plastiske veien🙂 bare stygge desperate og rare menn. Jeg synes som sagt samfunnet har et helt ødelagt syn på hva skjønnhet og vakker er. Feite kjerringer og all denne silikonen for å få en slank kropp «feit» er bare usunt og horribelt. Også hater dere på oss som er tynne og naturlig spreke og flotte, men er bare sjalusi fra deres side, fordi dere aldri er fornøyde med kroppene deres. Man skal ikke være sånn eller sånn liksom! Enda jeg ikke passer inn i dagens skjønnhetsideal, er evig singel og uønsket og folk kaller meg mindre pen og uattraktiv. Så juger de og burde tvangsmedisineres av staten. Fordi jeg er veldig pen og det naturlig. Og det er mange stygge og rare damer der ute som får høre hvor pene og sexye de er?! Jeg skjønner ikke en dritt!! Og de drar mannfolk, enda de er en 2 på skalaen😂😂 Anonymkode: bdb4f...9d5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #17 Skrevet 28. desember 2020 Åh, så fint! Da må jeg spare enda mer for å få sydd sammen magemusklene etter svangerskap så jeg kan bli kvitt bekkenproblemer og mageproblemer.. Det offentlige syns ikke min livskvalitet er dårlig nok, selv om jeg presser neg lilla i tryne på do, sliter med hemoroider og våkner flere ganger hver natt med vondt. De sier å få sydd magemusklene kan hjelpe, men problemene er ikke ille nok tydeligvis 🙄 Vær så god for at jeg bidro med 2 barn, Erna, slik du ber oss om! Hadde jeg visst hvor lite hjelp man får med helse "for litt plager etter fødsel må man regne med", ville jeg aldri fått barn. Anonymkode: 69fab...f7c 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #18 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor må dere ta alle disse kosmetiske operasjonene? Er det fordi mannfolka krever det? er utro? sikler konstant på andre damer? Behandler dere dårlige og kaller dere mindre pene? Eller at dere har problemer under samleie, der han er lite tilstedeværende, sliter med å få ereksjon og uvilje mot å tilfredsstille dere? Synes samfunnet er helt ødelagt. Alle er så opphengt i disse operasjonene og stygge dritt rompene som Norges styggeste Sophie Elise🤮 man skal være bra hjerneskada og ha store vrangforestillinger om man skal sitte å tro at en stor rompe er pent og at mannfolka tenner på det. De som tenner på det er gjerne samfunnets bunnslam som ikke får seg dame. Jeg har aldri sett eller hørt en sprek og bra mann komplimentere eller i det hele tatt se den plastiske veien🙂 bare stygge desperate og rare menn. Jeg synes som sagt samfunnet har et helt ødelagt syn på hva skjønnhet og vakker er. Feite kjerringer og all denne silikonen for å få en slank kropp «feit» er bare usunt og horribelt. Også hater dere på oss som er tynne og naturlig spreke og flotte, men er bare sjalusi fra deres side, fordi dere aldri er fornøyde med kroppene deres. Man skal ikke være sånn eller sånn liksom! Enda jeg ikke passer inn i dagens skjønnhetsideal, er evig singel og uønsket og folk kaller meg mindre pen og uattraktiv. Så juger de og burde tvangsmedisineres av staten. Fordi jeg er veldig pen og det naturlig. Og det er mange stygge og rare damer der ute som får høre hvor pene og sexye de er?! Jeg skjønner ikke en dritt!! Og de drar mannfolk, enda de er en 2 på skalaen😂😂 Anonymkode: bdb4f...9d5 Tenk å være så naiv 🤪 Anonymkode: 69fab...f7c 4
Missk89 Skrevet 28. desember 2020 #19 Skrevet 28. desember 2020 Hurra for oss som må ta botox for å slippe migrene å spenningshodepine... Å dere som sier at det er jo bare å gå til legen, ja jaggu er det bare å gjøre det... Men der er det jaggu ikke lett å klmme igjennom nåleøyet for å faktisk få behandling med botox... 🙄 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #20 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Åh, så fint! Da må jeg spare enda mer for å få sydd sammen magemusklene etter svangerskap så jeg kan bli kvitt bekkenproblemer og mageproblemer.. Det offentlige syns ikke min livskvalitet er dårlig nok, selv om jeg presser neg lilla i tryne på do, sliter med hemoroider og våkner flere ganger hver natt med vondt. De sier å få sydd magemusklene kan hjelpe, men problemene er ikke ille nok tydeligvis 🙄 Vær så god for at jeg bidro med 2 barn, Erna, slik du ber oss om! Hadde jeg visst hvor lite hjelp man får med helse "for litt plager etter fødsel må man regne med", ville jeg aldri fått barn. Anonymkode: 69fab...f7c Det er sykt av staten å ha moms på dette. Det er faktisk folk, som deg (og meg) som «trenger» disse operasjonene! At man skal måtte betale 25% mer er helt bak mål! Det er faktisk å «styre» et menneske sine personlige valg! Og NEI. Det kan ikke sammenliknes med at det er moms på alkohol som andre nevner! Dette her er kroppen det er snakk om! Ikke hva du vil tilføre den! Anonymkode: bddba...4b1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå