Gå til innhold

Trist og takler det sosiale dårlig denne julen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i julen og pleier å kose meg med den, men i år har jeg vært trist og i dårlig humør. Har prøvd å ta meg sammen sånn at andre ikke skulle merke det, men tror ikke jeg klarte helt å skjule det. Det begynte på julaften. Da fikk jeg en tom følelse og etter det har det blitt verre. 

Søsteren min har også fått seg ny kjæreste og de har det veldig bra sammen. Det hjelper heller ikke på siden det minner meg på alt jeg ikke har og hvor ensom jeg er.

Jeg er heller ikke flink på det sosiale så blir veldig stille rundt nye mennesker. 

I vår familie har det aldri vært sånn at vi har kunnet snakke åpent om ting som plager oss osv og jeg har egentlig ingen å snakke med om sånne ting. Synes det bare er utrolig kjipt med hvordan ting er, men antar at det er litt hele denne koronasituasjonen og litt andre ting. 

Det hjelper nok heller ikke at det er masse tid til å gruble på alt mulig. Andre som også har det på lignende måte? 

Anonymkode: 09d49...c54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har det sånn. Det er fordi familien er splittet, ingen tar egentlig initiativ til kontakt, men alle påpeker andres mangel på initiativ, og alle baksnakker. 

I tillegg har jeg opplevd å aldri tenke riktige tanker, og fått ettertrykkelig beskjed om det i alle år. Det stoppet seg selv til slutt. Først var jeg deprimert konstant, utbrent og sliten. Levde i tåka. Ingen god ungdomstid. 

Nå er jeg det bare av og til. Men har fått det hele på avstand. Men kjenner på det spesielt i jula. 

Anonymkode: 27c2e...8a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...