Gå til innhold

Erfaring med pasientskadeerstatning?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Seriøst?? For «bare» Én tann altså? Hva skjedde egentlig? Var det tannlegen som ødela den eller gjorde så du mistet den?

Anonymkode: 0f314...a37

Ja tannlegen gjorde at jeg mistet en tann som jeg ellers kunne hatt livet ut.

Anonymkode: a3e94...626

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som har fått erstatning, hvor lang var saksbehandlingen, og hvor lang tid tok det før dere fikk utbetalingen? 

Ts

Anonymkode: 11629...6c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har allerede sendt inn søknad etter anbefaling fra BUP og NPE. Det gjelder psykiatri. Feil diagnose, og dårlig oppfølging.

Ts

Det skal veldig mye til å få medhold i psykiatrisaker. Medholdsprosenten er svært lav sammenlignet med medholdsprosenten på somatiske lidelser. De aller fleste som får medhold i psykiatrisaker er i saker der hvor pasienten har begått selvmord og det er pårørende som søker. Jeg har selv søkt og fått avslag. Jeg håper du blir hørt og får medhold.

Anonymkode: ec19f...64e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det skal veldig mye til å få medhold i psykiatrisaker. Medholdsprosenten er svært lav sammenlignet med medholdsprosenten på somatiske lidelser. De aller fleste som får medhold i psykiatrisaker er i saker der hvor pasienten har begått selvmord og det er pårørende som søker. Jeg har selv søkt og fått avslag. Jeg håper du blir hørt og får medhold.

Jeg håper at jeg har en god sak. Det gjelder at jeg ble feildiagnostisert (diagnosen jeg fikk er beviselig fjernet), og derfor ikke hjelp med alle traumesymptomene (som også var dokumentert). Rett og slett for dårlig hjelp, noe som har ført til store psykiske problemer. Jeg håper også at jeg blir hørt.

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg håper at jeg har en god sak. Det gjelder at jeg ble feildiagnostisert (diagnosen jeg fikk er beviselig fjernet), og derfor ikke hjelp med alle traumesymptomene (som også var dokumentert). Rett og slett for dårlig hjelp, noe som har ført til store psykiske problemer. Jeg håper også at jeg blir hørt.

ts

Det samme gjaldt meg. Feil diagnose, feil medisinering, overdreven tvangsbruk. År tapt.  I tillegg har jeg i ettertid fått påvist traumer av feilbehandlingen jeg mottok. Fortsatt avslag. Lista er veldig høy for å få medhold. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har allerede sendt inn søknad etter anbefaling fra BUP og NPE. Det gjelder psykiatri. Feil diagnose, og dårlig oppfølging.

Ts

Det der tror jeg kan bli svært vanskelig. Men vil gjerne vite hvordan det går. Jeg har fått flere gale psykiske diagnoser. Trodde ikke noen løftet et øyelokk over gale psykiske diagnoser. Det gjøres hver dag. Gå til 6 eksperter og du vil få minst 4 forskjellige diagnoser. Jeg tror symptombildene og diagnosekriteriene er så avansert og mye lesestoff at det blir umulig selv for den største ekspert å ha oversikt over alt sammen. 

Anonymkode: a7cef...7a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det samme gjaldt meg. Feil diagnose, feil medisinering, overdreven tvangsbruk. År tapt.  I tillegg har jeg i ettertid fått påvist traumer av feilbehandlingen jeg mottok. Fortsatt avslag. Lista er veldig høy for å få medhold. 

Så utrolig trist at du fikk avslag. Klagde du på avslaget?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dere som har fått erstatning, hvor lang var saksbehandlingen, og hvor lang tid tok det før dere fikk utbetalingen? 

Ts

1- 1 1/2 år for min del. Men fikk jo først avslag, det forlenger så klart prossesen. 

Jeg fikk som sagt 1 000 000, det er mye penger. Men jeg var helt arbeidsufør i 8 år, så vil ikke akkurat si det var god butikk. 

Anonymkode: a33df...93d

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Helt forferdelig! Man må være sin egen lege i dag og oppsøke private aktører da det offentlige ikke tar en dritt på alvor eller får fingeren ut! Sykt og stygt er det! 

Anonymkode: 0f314...a37

Er det bedre når du er frisk, men blir sendt til helt unødvendige og potensielt skadelige undersøkelser av en dum lege? 

Anonymkode: 29988...7bc

Skrevet

Jeg fikk godkjent behandlingsskade, gikk med brudd i ett år som vistes på bilder tatt hver sjette uke - men likevel ble det ikke oppdaget. Dette har resultert i redusert bevegelse. 

Dette er 1,5 år siden, fremdeles ikke hørt noe om utregning osv. 

Bruker advokat, håper han er verdt pengene. Har brukt 30.000 allerede, tok han i bruk før saken ble godkjent. Visste for lite på forhånd dessverre. 

Anonymkode: 37d4f...104

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg fikk godkjent behandlingsskade, gikk med brudd i ett år som vistes på bilder tatt hver sjette uke - men likevel ble det ikke oppdaget. Dette har resultert i redusert bevegelse. 

Dette er 1,5 år siden, fremdeles ikke hørt noe om utregning osv. 

Bruker advokat, håper han er verdt pengene. Har brukt 30.000 allerede, tok han i bruk før saken ble godkjent. Visste for lite på forhånd dessverre. 

Har fått høre at det tar så lang tid med saken min er grunnet korona. Vanskelig økonomisk når jeg først var sykemeldt ett år og deretter begynte på aap.. 

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 0.05):

Jeg har sendt inn søknad i dag, så jeg har ikke kontaktet advokat. Har skjønt at det ikke er nødvendig før evt senere? I tillegg kan det bli dyrt.

Ts

Hvordan har det gått med saken din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...