AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #1 Skrevet 27. desember 2020 Er uhorvelig lei av å være vitne til hva andre får og har gitt i julegaver til Gud og hvermannsen. Ingen vet hva eg har fått til jul eller gitt for den saks skyld. Er det bare meg som har fått daglege snaps om hvor dyr gave de har fått av kjæreste eller gitt til hunden ,katten eller barne? Samme gjelde matbord i jule. Jeg føler det skape et stort press, ingen vet hva eg tjene eller om eg har god råd. Hvordan svare på utpøsing er enda vanskeligere? Så.... svarer dere på sånt heran? Anonymkode: 57eb5...7b2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #2 Skrevet 27. desember 2020 Er du sikker på at det er skryt? Og at du ikke er en sånn som tåler at folk snakker sammen? Er du sjalu? Anonymkode: d9b26...c44 11
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #3 Skrevet 27. desember 2020 Jeg bryr meg da ingenting om hva andre har fått i gave, bortsett fra at jeg blir glad om de har fått noe de ønsket seg. Anonymkode: 60862...073 4
Frøkenragnhild Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 prøv å snu på det, og gled deg over gleden til noen andre 10
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #5 Skrevet 27. desember 2020 Jeg synes det er er vanskelig selv. Jeg har svigers med uvanlig god råd og gavene jeg og samboer får derfra er ofte i 7 til 10.000 i verdi. Det er noe jeg setter stor pris på, fordi det gjør at jeg kan kan får eller kan kjøpe meg noe jeg har ønsket meg lenge. Samtidig synes jeg det er vanskelig når min familie, særlig min far og stemor spør hva vi har fått fra svigers. For jeg blir like glad for det jeg får fra min familie, selv om det er mye mindre og jeg vil ikke sette dem i forlegenhet. Det er ikke så lett. Anonymkode: eb4a6...53d 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #6 Skrevet 27. desember 2020 Når det er i skala over en halv månedslønn blir det nokko anna. Anonymkode: 57eb5...7b2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 Jeg blir glad på andres vegne, når de har fått noe de har ønsket seg og er glade for. Om det er snap som er sendt til meg, kan jeg svare typ «så fint/stilig. Skjønner godt at du ble glad for det!». Og når folk sender bilde av mat/bord de har stelt i stand til gjester, kan jeg svare noe sånt som «namm! Masse godt der ja!». Anonymkode: 0c9ad...b2a 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #8 Skrevet 27. desember 2020 Litt forvirrende tråd. Overskriften sier at du er lei av kollega som skryter av gaver, mens i HI skriver du dette: Er uhorvelig lei av å være vitne til hva andre får og har gitt i julegaver til Gud og hvermannsen. Du er i det store og hele en forvirret person, eller forvirret bitter person? Anonymkode: f47b4...a55
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #9 Skrevet 27. desember 2020 Har ikke sendt eller fått en eneste snap om julegave nei, kun fått takk fra de jeg har gitt til, og sendt takk direkte tilbake Har ikke sett et eneste bilde av noen gavehaug eller enkeltgaver på sosiale medier heller. Anonymkode: 06693...a5f
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #10 Skrevet 27. desember 2020 Hvis det er på snap, så går jeg ut i fra at det er sånt som blir sendt til alle på lista og jeg ser ingen grunn til å svare på det dersom jeg ser at det ikke er spesielt rettet mot meg. Mulig jeg er litt gammeldags, men tenker også at sånn overdreven skryting er for å dekke over noe som ikke er så fint, og med mindre de er villige til å prate om det så legger jeg meg ikke så alt for mye borti det. Alle har sitt, hvis du ikke har råd til «å ha det like bra» og blir plaget av det så kan du jo ta det med dem, ellers kan du bare overse det slik som jeg gjør, hvis du får en snap så er den mest sansynlig ikke bare til deg og de færreste forventer vel et svar på slik skryt, tror jeg.. Anonymkode: 3b5fc...c50 1
LillEve Skrevet 28. desember 2020 #11 Skrevet 28. desember 2020 Det er nok litt vanskelig, for personlig setter jeg veldig stor pris på å høre hva andre har fått. Det er det første jeg spør folk om for tiden når jeg treffer dem for tiden. Jeg ble like glad for gaven jeg fikk av kjæresten i år som kostet 500kr som den jeg fikk i fjor som kostet 5k, og jeg "skryter" like mye av begge deler. Jeg fikk en helt fantastisk hjemmelaget gave i år av et familiemedlem, og jeg har lyst til å fortelle om den til alle. Er det feil og? Eller er det greit siden det er "gratis"?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #12 Skrevet 28. desember 2020 ha ha nei, jeg har passert 30år og får ingen bilder av julegaver Anonymkode: 7c0cd...753 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #13 Skrevet 28. desember 2020 Er bare å ignorere snappene. Presset skapes jo i deg, da du har et valg om å ikke la det påvirke deg. Ingen forventer at du skal få gaver til flere tusen. Folk bryr seg faktisk ikke en gang😅 24 år Anonymkode: 88490...47a 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #14 Skrevet 28. desember 2020 Gjør det noe da? Jeg synes det er hyggelig og gøy å se hva folk har fått jeg Og matbord er jo også hyggelig å dele, kanskje pyntet fint osv Du trenger ikke å svare på sånne snapper/bilder om du ikke er interessert. Anonymkode: 6a281...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #15 Skrevet 28. desember 2020 Du kan jo dele du også da, hvis det plager deg sånn at andre gjør det. Det er jo sånn det er i dag, at mange deler ting. Det er ille nødvandigvis foe å skryte.... Det er også slik at mange snakker om seg selv, mens andre ikke gjør det. Vi er forskjellige, og jeg mistenker ikke at de som ikke deler gaver ikke har god råd etc. Dette er noe du må jobbe med deg selv. Slutt å overtenke så mye. Anonymkode: 7150c...8d2
Honey Dew Skrevet 28. desember 2020 #16 Skrevet 28. desember 2020 Kan ikke folk få glede seg over gavene folk har gitt og fått da? Det skader jo ikke deg. 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #17 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Gjør det noe da? Jeg synes det er hyggelig og gøy å se hva folk har fått jeg Og matbord er jo også hyggelig å dele, kanskje pyntet fint osv Du trenger ikke å svare på sånne snapper/bilder om du ikke er interessert. Anonymkode: 6a281...d2a Det synes jeg også, selv om jeg ikke deler så mye selv 😁. Ser ikke på det som skryt, men at de rett og slett vil dele! Vi er forskjellige 😊 Anonymkode: 7150c...8d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå