AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #1 Skrevet 27. desember 2020 Er bedt i nyttårsmiddag som skal være kl 18. Har takket nei pga min ettåring som ikke klarer å sovne borte, samt heller ikke tåler å bli lagt stort etter vanlig leggetid.... møter ingen forståelse for at dette ødelegger flere dager for oss om vi møter opp. Har allerede feiret julaften hos samme familie (som er nær familie), både 1. og 2. juledag ble helt ødelagt pga brudd på soverutinen julaften der han ble lagt ca 20:30 istedenfor 19 som vanlig. Får bare beskjed om at andre med barn klarer dette, er bare noen få dager i året +++ De har tydeligvis barn som er enkle når de gjelder slike ting... Men er virkelig ikke verdt det.... andre som føler på presset? Anonymkode: 81204...9b2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #2 Skrevet 27. desember 2020 Drit i å kjenne på presset - sånn er det for dere. Anonymkode: 77cf9...387 9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #3 Skrevet 27. desember 2020 Vi har en på snart to som legger seg ca 18.30, og middag som begynner kl 18 hadde vært uaktuelt her. Det haddde jo ikke blitt gøy for noen av oss - trøtt og furten og overaktiv unge når vi var på middag, sikkert soving i bilen på vei hjem, og så masse styr for å få lagt henne igjen etterpå. Selv om hun da er helt fin igjen etterpå, ser jeg ikke helt poenget med en sånn kveld, vi hadde jo ikke fått snakket noe med vertene uansett. Bare hold på ditt, gjør det som er best for deg og din unge, og ikke bry deg om at vertene prøver å manipulere deg til å gjøre det de vil. Anonymkode: 24eff...206 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 Jeg liker når slike som dere ikke kommer, orker ikke å då min kveld ødelagt av deres unge Anonymkode: 4022e...fc1 8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #5 Skrevet 27. desember 2020 Følg din egen magefølelse. Det pleier å lønne seg. Aldri ta råd fra de som ikke kommer til å ta konsekvensene. Anonymkode: 491db...2d7 5
Arkana Skrevet 27. desember 2020 #6 Skrevet 27. desember 2020 Gi blaffen i de som ikke forstår hvordan det er og ha en rolig feiring hjemme hos dere selv. De årene barna er avhengige av rutiner og må legges tidlig varer ikke så lenge og så har dere hele resten av livet til å feire hvor som helst med barn som kan være oppe lenge. Da er det bedre at barnet styrer feiringen litt disse få årene framfor at flere dager blir ødelagt hver gang dere skal være hos noen andre. 3
Heisenberg Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 Barn er forskjellige. Vi har en som er fleksibel på leggetider og en som ikke er det. Nr 1 kan legges når som helst etter vanlig leggetid og kompensere med å sove lenger dagen etter, nr 2 våkner til samme tid og er et troll. Jeg hadde lett takket nei til sammenkomster jeg vet vil gjøre minsten om til et monster. 5
spludre Skrevet 27. desember 2020 #8 Skrevet 27. desember 2020 Barn er forskjellige. De som sier det er lett, bare kjør på, har tydeligvis ikke et barn som er rutinefast. Vi takker nei. Og så tenker vi at om noen år er de eldre og da kan vi bli med. I mellomtiden er det ikke sånt vi kan bli med på (når vi har prøvd å jekke på ruiner blir det bare skriking og utrivelig for alle.)
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #9 Skrevet 27. desember 2020 Ja, møter også manglende forståelse fra familien utenfor husstanden på nettopp det. Må bruke mye energi på å forklare- eller enda verre, å forsvare mine valg. Tidligere har jeg bøyd meg etter, men nå er det slutt på det. Jeg er en respektfull og ydmyk person, men jeg kan ikke ta ansvar for andres følelser omkring de valg jeg tar Anonymkode: b6db2...b5a 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 27. desember 2020 #10 Skrevet 27. desember 2020 Ungen ble 4 før vi orket noe sånt her. Ble bare helvete hvis vi ikke fulgte rutiner. Kjedelig hvis dere ikke møter forståelse. Forklar hva som skjer dersom dere ikke overholder rutinene, så kanskje de skjønner det?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #11 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er bedt i nyttårsmiddag som skal være kl 18. Har takket nei pga min ettåring som ikke klarer å sovne borte, samt heller ikke tåler å bli lagt stort etter vanlig leggetid.... møter ingen forståelse for at dette ødelegger flere dager for oss om vi møter opp. Har allerede feiret julaften hos samme familie (som er nær familie), både 1. og 2. juledag ble helt ødelagt pga brudd på soverutinen julaften der han ble lagt ca 20:30 istedenfor 19 som vanlig. Får bare beskjed om at andre med barn klarer dette, er bare noen få dager i året +++ De har tydeligvis barn som er enkle når de gjelder slike ting... Men er virkelig ikke verdt det.... andre som føler på presset? Anonymkode: 81204...9b2 Har alle feiringer hjemme. Spesielt i år ser vi ingen grunn til å reise bort. Har drøyd legging opptil 1t maks, denne julen. Men på julaften ble det normal leggetid, fordi 2 åringen trengte det. Anonymkode: 1bf6b...f4d
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #12 Skrevet 28. desember 2020 Jeg kjører rutinene uansett hva, og satte ned foten for første gang nå i jula. Vet samboer (og svigers...) synes jeg er litt sær, men det får bare være. Så lenge jeg står med konsekvensene om rutinene ikke blir fulgt, bestemmer jeg. Tror dette er en av de første «kampene» jeg har tatt. Min jente er 4 måneder. Anonymkode: 3024e...23b
Ulrikke Skrevet 28. desember 2020 #13 Skrevet 28. desember 2020 Gjør det som funker for dere! Jeg hadde barn som fint tålte å snu døgnet på hodet en dag eller tre. Null stress. Men jeg vet jo at ikke alle er sånn! Ville ikke falt meg inn å bli sur for det, man kan jo ikke noe for at barnet trenger rutiner! Og ingen har vel lyst til å ha sur unge og kaos i flere dager etterpå hvis man ikke må. Og man MÅ ikke bort på nyttårsaften! Gjør det som er best for dere. Om noen år kan det hende det funker, og da er det jo ikke noe problem! 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #14 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er bedt i nyttårsmiddag som skal være kl 18. Har takket nei pga min ettåring som ikke klarer å sovne borte, samt heller ikke tåler å bli lagt stort etter vanlig leggetid.... møter ingen forståelse for at dette ødelegger flere dager for oss om vi møter opp. Har allerede feiret julaften hos samme familie (som er nær familie), både 1. og 2. juledag ble helt ødelagt pga brudd på soverutinen julaften der han ble lagt ca 20:30 istedenfor 19 som vanlig. Får bare beskjed om at andre med barn klarer dette, er bare noen få dager i året +++ De har tydeligvis barn som er enkle når de gjelder slike ting... Men er virkelig ikke verdt det.... andre som føler på presset? Anonymkode: 81204...9b2 Vi er bare hjemme nyttårsaften hvert år av netopp den grunn. Anonymkode: e9205...f1c 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #15 Skrevet 28. desember 2020 Vi har heldigvis familie (besteforeldre) som tar hensyn, og har tatt middagene tidligere enn vanlig. Vi som har små barn som trenger å følge rutinene sine har da fått deltatt på middag og dratt hjem når det nærmer seg leggetid. Anonymkode: 9d9a5...de2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #16 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er bedt i nyttårsmiddag som skal være kl 18. Har takket nei pga min ettåring som ikke klarer å sovne borte, samt heller ikke tåler å bli lagt stort etter vanlig leggetid.... møter ingen forståelse for at dette ødelegger flere dager for oss om vi møter opp. Har allerede feiret julaften hos samme familie (som er nær familie), både 1. og 2. juledag ble helt ødelagt pga brudd på soverutinen julaften der han ble lagt ca 20:30 istedenfor 19 som vanlig. Får bare beskjed om at andre med barn klarer dette, er bare noen få dager i året +++ De har tydeligvis barn som er enkle når de gjelder slike ting... Men er virkelig ikke verdt det.... andre som føler på presset? Anonymkode: 81204...9b2 Jeg hadde ikke gjort det med ettåring. Kan dere be dem hos dere og ha en spleiselag slik at alle tar med litt til middag slik at dere har det enklere? Så kan dere legge minsten i tide og sitte lengre ut oå kvelden... Anonymkode: 9e3ad...c4d
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #17 Skrevet 28. desember 2020 Her ble det tilpasset for vår del av svigers på juleaften. Vi startet julekvelden tidligere enn vi ville gjort og spiste når 1-åringen var i seng. Brukte 1 time på legging i stedet for 10 min hjemme, men er verdt å gjøre det noen ganger. Skal gjøre det samme nyttårsaften, da med venner. I stedet for å starte kl. 19 f.eks, er vi bedt kl 17, sånn at vi (og de) kan følge rutinene til barna. Første gang vi gjorde det sånn på juleaften at hun ble lagt og så vekket når vi skulle hjem. Gikk overraskende fint Men skjønner at hvis det blir mye tull, så er det bedre å være hjemme. Kanskje noe mulighet til å få til noe sånt? Anonymkode: 10ace...f5b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #18 Skrevet 28. desember 2020 Vi har samme problem her med en toåring. Han ble lagt kl 22 på julaften i stedet for kl 19 og de påfølgende dagene ble ødelagt for oss pga et grinete og trøtt barn. Vi prøvde å få han til å sove på julaften som vi feiret borte, men det gikk ikke. Han var altfor oppspilt. Vi har generelt problemer med å få han til å sovne når han er borte. Syns det er veldig snevert å tenke at det å sovne borte ikke er noe problem for små barn. Anonymkode: 3df56...841
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #19 Skrevet 28. desember 2020 Min unge tåler variasjon i leggetid så for oss er ikke det problem, men hun har andre ting som vi får lite forståelse for. Gjør det som er rett for dere og deres barn. Til syvende og sist så er det det som betyr noe. Anonymkode: 26799...e82 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #20 Skrevet 28. desember 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Er bedt i nyttårsmiddag som skal være kl 18. Har takket nei pga min ettåring som ikke klarer å sovne borte, samt heller ikke tåler å bli lagt stort etter vanlig leggetid.... møter ingen forståelse for at dette ødelegger flere dager for oss om vi møter opp. Har allerede feiret julaften hos samme familie (som er nær familie), både 1. og 2. juledag ble helt ødelagt pga brudd på soverutinen julaften der han ble lagt ca 20:30 istedenfor 19 som vanlig. Får bare beskjed om at andre med barn klarer dette, er bare noen få dager i året +++ De har tydeligvis barn som er enkle når de gjelder slike ting... Men er virkelig ikke verdt det.... andre som føler på presset? Anonymkode: 81204...9b2 Hvem i alle dager er det som tror de kan hundse med deg på den måte!? Det var en invitasjon, ikke en stevning. Du takket nei med god grunn. Vis dem du har en ryggrad og stå fast på ditt nei. Anonymkode: 1664d...eee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå