Papsi Skrevet 27. desember 2020 #1 Skrevet 27. desember 2020 Min storesøster (26år) er på besøk hos meg og min mamma. Jeg er 23 år. Vi ble bedt på besøk av noen i familien som min søster og mor ikke haddr sett på lenge, og jeg har aldri møtt dem. Dette er familien til mannen til min andre storesøster. De ble i ekstase av å se min storesøster, og ga all sinn oppmerksomhet og energi til henne. Jeg datt fort ut av samtalene siden jeg ikke ble inkludert selv om jeg forsøkte hundre ganger. Min søster var ikke inkluderende og overså meg gjennom hele besøket, og kommenterte på at jeg bare så dum og rar ut om jeg sa det og det eller gjorde det og det. I tillegg til så måtte jeg lyve til de vi besøkte om at min søster jobbet i bank, fordi hun sa selv jeg måtte si det for at de skulle bli imponert. Moren til de vi besøkte kommenterte at jeg ikke var så tykk som det min mor hadde fortalt henne, og at jeg ikke måtte nappe øyenbrynene mine så tynne fordi da så jeg ut som en gammel dame, og at jeg heller måtte ha like fine bryn som min søster. Jeg er først og fremst ikke tykk i det hele tatt, trener 5 ganger i uken og spiser sunt og veier rundt 67kg. Det irriterer meg at min søster ikke erkjenner at hun får all oppmerksomheten, og ikke kan si at hun synes det er dårlig gjort at de er sånn mot meg. Hun later som ingenting, og jeg føler hun blir ekstremt høy på seg selv og liker all oppmetksomhet hun får, men hun sier ingenting. Hun er sånn hele tiden, og jeg blir så sliten av å være rundt henne. Fordi i all stillhet føles alt ut som en jævla stor konkurranse, og at jeg er dum, stygg og fortjener å bli oversett. Jeg drar forresten til psykolog fordi jeg sliter mye med min psyke, har selvmordstanker og har ingen venner. Dette besøket, og påminnelse om hvordan min søster er økte lysten min til å ikke eksistere mer. Er jeg bare ekstremt sensitiv nå? Jeg blir slettes ikke sur om noen kan syns det, jeg vil høre hva andre mener. Jeg kan også påpeke at jeg ikke blir sjalu på min søster pga oppmerksomheten, fordi jeg hele tiden forteller henne hvor bra hun er, fin, osv. det som irriterer meg er at hun blir usedvanlig høy på seg selv, og ser ned på meg og sørger for at det alltid forblir slik at hun skal få all oppmerksomheten rettet mot seg.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #2 Skrevet 27. desember 2020 Det er ikke noe feil med deg, men feil med din søster og denne familien dere var på besøk hos. Hvorfor i alle dager skulle du lyve om at din søster jobbet i bank? Folk du ikke kjenner som sier sårende ting rett ut, er ikke helt gode, så de skal du drite i. Jeg har også en storesøster og hun har trykket meg ned hele livet. Hun har gått rundt og sagt at hun har så dårlig selvtillit og lavt selvbilde, men hun har hele tiden prøvd å fremheve seg selv og trykke ned meg. Hun er full av sminke og botox, skravler ekstremt mye og høyt, og skal ha all oppmerksomheten når hun kommer inn i et rom. Slutt å gi komplimenter til søsteren din og gi heller komplimenter til deg selv. Anonymkode: b0b19...cad 4
Papsi Skrevet 27. desember 2020 Forfatter #3 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er ikke noe feil med deg, men feil med din søster og denne familien dere var på besøk hos. Hvorfor i alle dager skulle du lyve om at din søster jobbet i bank? Folk du ikke kjenner som sier sårende ting rett ut, er ikke helt gode, så de skal du drite i. Jeg har også en storesøster og hun har trykket meg ned hele livet. Hun har gått rundt og sagt at hun har så dårlig selvtillit og lavt selvbilde, men hun har hele tiden prøvd å fremheve seg selv og trykke ned meg. Hun er full av sminke og botox, skravler ekstremt mye og høyt, og skal ha all oppmerksomheten når hun kommer inn i et rom. Slutt å gi komplimenter til søsteren din og gi heller komplimenter til deg selv. Anonymkode: b0b19...cad Men ser du også hvilken oppførsel hun har? Hun sier nesten aldri noe frekt til meg direkte, men mye indirekte og man kan se hvordan de oppfører seg etc. la oss si at jeg hadde vært i min søsters posisjon her, så hadde jeg gjort alt for å inkludere henne og fått henne til å føle seg som en del av samtalen. Og ikke bare sitte der og oversett min søster og gått inn på et annet rom for å snakke med de andre. Hadde også i ettertid sagt til henne at det var dritt å se hvor oversett jeg ble, og at jeg ikke syntes det var greit. Men min søster blir høyere på seg selv, og innser aldri sine feil, nettopp pga hendelser som denne, der andre hele tiden bekrefter hvor bra, pen og flink hun er. Det er ikke sunt. Jeg merker det. Om jeg konfronterer henne med noe går hun alltid i forsvarsmodus, gråter og sier hun bare er snill og hjelper meg med alt, og at hun ikke forstår hvorfor jeg klikker, og at det er jeg som overreagerer fordi jeg er så «sensitiv». Hun hjelper meg med mye, men det er fortsatt ikke noe unnskyldning til å oppføre seg sånn..
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 Papsi skrev (31 minutter siden): Men ser du også hvilken oppførsel hun har? Hun sier nesten aldri noe frekt til meg direkte, men mye indirekte og man kan se hvordan de oppfører seg etc. la oss si at jeg hadde vært i min søsters posisjon her, så hadde jeg gjort alt for å inkludere henne og fått henne til å føle seg som en del av samtalen. Og ikke bare sitte der og oversett min søster og gått inn på et annet rom for å snakke med de andre. Hadde også i ettertid sagt til henne at det var dritt å se hvor oversett jeg ble, og at jeg ikke syntes det var greit. Men min søster blir høyere på seg selv, og innser aldri sine feil, nettopp pga hendelser som denne, der andre hele tiden bekrefter hvor bra, pen og flink hun er. Det er ikke sunt. Jeg merker det. Om jeg konfronterer henne med noe går hun alltid i forsvarsmodus, gråter og sier hun bare er snill og hjelper meg med alt, og at hun ikke forstår hvorfor jeg klikker, og at det er jeg som overreagerer fordi jeg er så «sensitiv». Hun hjelper meg med mye, men det er fortsatt ikke noe unnskyldning til å oppføre seg sånn.. Din søster er selvgod og har lite selvinnsikt. Prøv å ikke involver deg så mye med henne. Anonymkode: b0b19...cad
Papsi Skrevet 27. desember 2020 Forfatter #5 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Din søster er selvgod og har lite selvinnsikt. Prøv å ikke involver deg så mye med henne. Anonymkode: b0b19...cad Hun er selvgod ja, men innerst inn tror jeg hun er veldig usikker på seg selv? Eller jeg vet ikke.. hun er logisk, har medfølelse for andre, og ser hva som er rett og alt i alt annet enn seg selv. En gang sa hun at absolutt alle likte henne, og smilte og lo og sa det var slitsomt at det var sånn. Jeg ser hvordan hun er med andre folk, sinnsykt sjarmerende. Gjør seg litt til og putter på en slags maske. I tillegg så gidder hun ikke å bry seg om mamma lenger, fordi hun mener mamma sier så jævlig mye rart og er irriterende. Min mor er kanskje ikke så smart, så logisk og tenker kanskje ikke over ting hun sier, men min mor elsker søstra mi mer enn noe annet. Likevel oppfører søsteren min seg som en jævla mobber mot mamma. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå