Gå til innhold

hva tenker dere om en mor som alltid er sammen med sinvoksne datter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alltid med mamma. Gjør alt med henne. Er ikke sammen med hun hver dag men ett pardager i uka. Har ofte opplevd at folk ler av det, som tydeligvis kjenner oss igjen. Jeg er jo ikke sammen med hun hele tiden, men blir ofte kjørt da jeg helst ikke skal ta buss. Føler meg kanskjelitt dum noen ganger, men sånn er det - har ikke så mye nettverkt så ja..

Anonymkode: 2aed7...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at de har en nær og fin relasjon. Ikke noe annet. 

Veldig glad for at min egen datter synes det er koselig å tilbringe tid med meg. Hun har venner, men synes likevel det er kjekt når vi gjør ting sammen. 

Forstår ikke hvorfor man skal føle seg dum i forhold til det. 

Om du ikke har så mange, er det ikke fint at du har mamma? 

Endret av Trolltunge
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker om man både bor sammen og gjør alt sammen, feiler det datteren no som gjør at hun ikke kan være alene. 

Anonymkode: 39062...c85

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker de har et nært forhold. Ditt høres helt normalt ut. Min venninne har et sykelig forhold til sin mor. De ses hver dag. Snakker på tlf hver dag opptil 5 ganger. Hun klarer ingenting alene. Moren eller andre må hjelpe til alt. Hun er 24.

Anonymkode: 142c6...b18

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker om man både bor sammen og gjør alt sammen, feiler det datteren no som gjør at hun ikke kan være alene. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, vi bor ikke sammen. Flyttet ut for 2 år siden, da var jeg 20. Helt normal alder å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bodd i andre land hvor forhold mellom mor og datter er mye nærere enn hva som er vanlig. Hadde flere venninner som anså sine mødre som sin bestevenn. Jeg var nesten litt sjalu på den holdningen som var helt vanlig der. De er ikke ellers en kultur med sterkere familiebånd enn i Norge, men vennskapsbåndene mellom generasjonene var sterkere. Vi er særdeles individualistiske i Norge, og jeg liker det altså, men jeg savner den naturlige nærheten familier i mange andre land har.

Har ikke et nært forhold til min mor. Vi omgås regelmessig og hun er ei ålreit dame, men alldeles ikke noe varmt vennskap.

Jeg prøver så godt jeg kan å fostre nære og varme bånd til mine barn, og tror jeg lykkes ganske godt med det. Håper jeg og døtrene mine har det sånn som du og din mor når de blir eldre :)

Anonymkode: c72ee...3e9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er alltid med mamma. Gjør alt med henne. Er ikke sammen med hun hver dag men ett pardager i uka. Har ofte opplevd at folk ler av det, som tydeligvis kjenner oss igjen. Jeg er jo ikke sammen med hun hele tiden, men blir ofte kjørt da jeg helst ikke skal ta buss. Føler meg kanskjelitt dum noen ganger, men sånn er det - har ikke så mye nettverkt så ja..

Jeg tenker at det nok er mange som er misunnelig på at du har et godt forhold til din mor 💙

Anonymkode: 9776b...a5b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på livssituasjonen/personlighetene. Kunne både tenkt at det var et helt normalt mor/datter-forhold, men kunne også tenkt at enten mor eller datter hadde noen sosiale eller psykiske utfordringer som gjorde de avhengige av mor/datter sin hjelp og sosiale kontakt. Kommer litt ann på om man i tillegg har jobb, er selvstendig, har andre venner, eller om man nesten utelukkende får all sosial kontakt og hjelp av sitt familiemedlem. 

Anonymkode: 6fbf1...146

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt hos oss, må låne bilen til mamma og kjøre guttungen på trening fordi mannen min trenger bilen vår  å kjøre til jobben . Når jeg låner mammas bil så blir hun gjerne med meg fordi hun liker å tilbringe mor/datter tid , blir passet ekstra godt på av foreldrene mine og min bror, da jeg nesten døde for 12 år siden under fødsel!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på. Hvis du også har et liv utenom mamma, med jobb/skole, noen venner og evt kjæreste er det helt ok. Hvis ikke noe i livet ditt er på plass, og det er kun mamma du er sammen med tenker jeg det er patetisk.

Anonymkode: abfaa...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i utgangspunktet en god ting. Men dersom det blir på Den måten at du ikke føler du får løsrevet deg , føler mindre tid, overskudd og lyst til å bruke tid på å danne nye vennskap, kjæresteforhold etc , så burde kanskje kontakten reduseres litt. Altså dersom det nære forholdet gir deg masse og samtidig ikke hindrer deg i videre utfoldelse mtp sosial utvikling så bare ikke bry deg om hva andre måtte mene

Anonymkode: 33313...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er da bare hyggelig. nyt tiden dere har hverandre plutselig får du ikke muligheten igjen og da vil du savne det resten av ditt liv.  ikke noe flaut å bruke tid med foreldre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om man i hovedsak er selvstendig så er det bare fint å ha et nært mor/datter-forhold. Derimot om man ikke klarer seg uten moren sin, trenger hennes mening før alle avgjørelser og må involvere henne i alt så tenker jeg det er et større problem. 

Jeg har en veninne som er sånn. Nå bor de i nabohuset til moren, men før det bodde hun og kjæresten en halvtime unna, da måtte de på overnatting til moren hennes hver eneste helg. 

Anonymkode: 2f623...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er fint at du er glad i mamman din og vil tilbringe tid sammen med henne. Vær takknemlig for det - det er ikke alle som er så heldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig mye med mamma, noen dager i uken ☺️ Ingen jeg kjenner ler av det eller syns det er rart, men misunner vel heller for at vi er så nære! 
Nå som hun har fått sitt første barnebarn og jeg mitt første barn gjør hun alt for oss og stiller masse opp fordi vi har en så nær relasjon fra før. Priser meg heldig, for er ikke alle som har det sånn! Vær glad for at du har en god mamma som du får tilbrunget tid med, det er jeg 🥰

Anonymkode: 44fc5...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres veldig fint ut!

Jeg prøver selv å være mye med foreldrene mine både for min egen del, men også deres. De er nå helt alene etter et helt liv med fullt hus!

Tror alle foreldre sette pris på at barna vil være med dem, og det er ikke noe rart med det! ☺

Anonymkode: c9d1c...0e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...