AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #1 Skrevet 27. desember 2020 Hei, ønsker konstruktive innspill og erfaringer ift det å ha 3 barn. Vi har nettopp fått nr to, og selv om det er hektisk har jeg nå fått intens lyst på et barn til. Det har overrasket meg veldig, ikke før tenkt jeg ville ha tre. Jeg har lyst til at de skal være tre, og det fellesskapet de vil ha med hverandre. Samtidig blir det jo da et til barn vi må følge opp, og som må dele oppmerksheten vår på. I tillegg alle praktiske ting som hvilke bil skal vi ha, vi må på sikt ha et soverom til, osv. Vi er ganske gamle, jeg blir 38 neste år, så om det skal bli en til ser jeg nesten for meg at vi må begynne å prøve med en gang og det er jo heller ikke optimalt... Noen som kan fortelle om sine erfaringer med 3? Både helt konkrete praktiske ting og annet... ville du gjort det igjen? Anonymkode: 6c83c...9fa
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #2 Skrevet 27. desember 2020 Ja! Definitivt. Det er så fint for dem å være tre. Og jeg synes det var mye enklere å få nummer tre enn nummer to. De er så fine med hverandre. Og får du de tett, deler de gjerne ønsker for ferie og fritid lenge. Anonymkode: fb640...8f6 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 Jeg har hatt de samme tankene som deg. Jeg så ikke for meg at vi skulle ha tre, men etter at nr to kom så har jeg kjent på en sorg dersom dette skulle vært siste gang. Så vi har gått for nr tre. Hos noen har jeg hørt at det kan tippe lasset, men de fleste sier at tredjemann bare føyer seg inn i det nåværende kaoset. Dessuten varer jo ikke småbarnsperioden så lenge! Sistemann har ikke kommet enda, så jeg har ingen erfaringer å komme med, dessverre. Anonymkode: d442c...670 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Skrevet 28. desember 2020 Ingen erfaringer å dele, men sitter med samme følelse. Har en baby og en toåring og har virkelig lyst på en tredje (og gjerne en fjerde), men jeg må være realistisk og erkjenne at jeg ikke har kapasitet til flere nå. Jeg er eldre enn deg så det måtte ha blitt en til på rappen og det har jeg ikke overskudd og helse til. Siste svangerskap var tungt og det var hardt nok med ett barn å følge opp samtidig. Jeg vet jeg uten problem kunne fulgt opp både tre og fire barn fra de var 3 år og oppover, men årene frem til de hadde blitt større hadde nok tatt knekken på meg. Det er en sorg å vite at det ikke blir flere, men jeg prøver å kose meg ekstra med minstemann og er takknemlig for de to friske fine barna vi har fått. Anonymkode: 40f37...865
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #5 Skrevet 28. desember 2020 Jeg har fått tre i løpet av fem år, av de samme grunnene som deg. Utrolig fint fellesskap dem i mellom og veldig fint å ha en liten flokk. Rent praktisk har vi fleksible jobber begge to, og deler alt arbeid med unger og hjem likt. Ellers vet jeg ikke om jeg hadde klart det. Anonymkode: 8e5f0...986 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #6 Skrevet 28. desember 2020 Min svigermor som hadde to søstre, en yngre og en eldre, sa bestandig: Dritten er i midten. Hun hatet at de var tre, burde vært 2 eller 4 etter hennes mening. Eldste fikk oppmerksomhet og selvfølgelig yngste og hun følte alltid at hun ble tilsidesatt. Det var et drøyt år mellom de to eldste, men yngste kom da hun var 6 år. Anonymkode: 11c6c...9f0 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #7 Skrevet 28. desember 2020 Jeg har egentlig lyst på tre barn, men vi har ikke kapasitet til mer enn to. Mannen ønsker kun to barn. Barna skal følges opp også. Nå har begge barna våre vært krevende fra fødsel (kolikk, problemer med søvn, hatet vogn og seng), og mellom 1-3 år har de vært ekstremt aktive (den typen som klatrer på alt og ikke kan sitte stille for å lese en eneste bok eller se ipad). Vi orker rett og slett ikke tre år til med det. Vi har begge fulltidsjobber og ambisjoner der. Hvis dere har kapasitet vil jeg si, kjør på! Anonymkode: 933a7...15c 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #8 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har egentlig lyst på tre barn, men vi har ikke kapasitet til mer enn to. Mannen ønsker kun to barn. Barna skal følges opp også. Nå har begge barna våre vært krevende fra fødsel (kolikk, problemer med søvn, hatet vogn og seng), og mellom 1-3 år har de vært ekstremt aktive (den typen som klatrer på alt og ikke kan sitte stille for å lese en eneste bok eller se ipad). Vi orker rett og slett ikke tre år til med det. Vi har begge fulltidsjobber og ambisjoner der. Hvis dere har kapasitet vil jeg si, kjør på! Anonymkode: 933a7...15c Ble det roligere da barna ble 3 år? Anonymkode: 20280...54f
Atrax Skrevet 28. desember 2020 #9 Skrevet 28. desember 2020 Hva med mannen din? Har han intens lyst på nummer 3? Se for deg å få ungen når du er ca 40 år. Du er rundt 65 år når ungen er i konfirmasjonsalder. Skal søsknene ta vare på hverandre, eller skal du og mannen din følge opp? Tenåringer trenger deg ikke som småbarn gjør, men de trenger deg. Hva med deg, ditt eget liv og utvikling? Du har friske barn nå, har du kapasitet til et barn som krever ekstra oppfølging? Selv kjenner jeg godt ei som fikk 4 barn. De har klart seg, de lever. Samhold er det ikke, de bor på hver sin kant av landet. Du kan ønske deg en søskenfokk som tar vare på hverandre, men det er ikke sikkert du får det. Fremtiden vet vi ingenting om. Når det er sagt, og dere har tenkt gjennom det og føler dere har kapasitet og et sterkt ønske om nummer 3, så gjør det. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #10 Skrevet 28. desember 2020 Har dere barn av samme kjønn i dag? Anonymkode: 32b24...059
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #11 Skrevet 28. desember 2020 Har barn av samme kjønn, men det er ikke relevant, begge kjønn er velkommen. Aldri følt noe på det. Mannen har alltid sett for seg en stor ungeflokk, så vi er på samme sted opplever jeg. Vi har lyst men likevel vil vi jo være realistiske ift det praktiske. Økonomisk har vi absolutt mulighet. Anonymkode: 6c83c...9fa
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #12 Skrevet 28. desember 2020 Kjør på, om du tror kroppen vil takle en ny graviditet og forholdet en til småbarnstid. Vi gjorde det, fikk tre på 4,5 år. Travelt da minste var helt liten, under to år mellom de to minste. Nå er minste 1 år og det siste halvåret har vært utrolig fint😊🥰 Anonymkode: 522e9...a94
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #13 Skrevet 28. desember 2020 1 hour ago, Atrax said: Se for deg å få ungen når du er ca 40 år. Du er rundt 65 år når ungen er i konfirmasjonsalder. Så kids konfirmerer seg når de er 25 år gamle nå til dags? Anonymkode: afc38...6b1 16
Atrax Skrevet 28. desember 2020 #14 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så kids konfirmerer seg når de er 25 år gamle nå til dags? Anonymkode: afc38...6b1 😆 Nei, tastefeil, har for lange negler, skjønner jeg 😆 55 år, skal det være.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #15 Skrevet 28. desember 2020 Kjør på! Vi elsker våre tre. Anonymkode: d9958...ed8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #16 Skrevet 28. desember 2020 Vi har nylig fått nummer 3, så erfaringen er ikke så veldig lang. Angrer ikke, men kjenner det er litt mer travelt enn jeg hadde sett for meg. Søsknene er eldre 7-9 år, og er supersjalu, noe jeg ikke var helt forberedt på. Håper det retter seg etterhvert. Ellers tror jeg at det er helt nødvendig på sikt at jeg enten har redusert stilling eller vaskehjelp. Anonymkode: c25fc...7c9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #17 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ble det roligere da barna ble 3 år? Anonymkode: 20280...54f Ja, litt. De sluttet etterhvert å løpe rett ut mot veien/biler/tulle med trappegrind/lete etter skarpe ting og den typen ting. det hjalp veldig. Anonymkode: 933a7...15c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #18 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja, litt. De sluttet etterhvert å løpe rett ut mot veien/biler/tulle med trappegrind/lete etter skarpe ting og den typen ting. det hjalp veldig. Anonymkode: 933a7...15c Godt å høre! Har en på nesten 2 år, og jeg klarer ikke å fatte at noen klarer å holde styr på 3 barn. Jeg løper rundt som piska skinn og prøver å slukke branner her og der. Derfor oppsøker jeg slike tråder for å lete etter bekrefter på at det blir roligere etterhvert (er ikke i nærheten av å vurdere søsken til barnet mitt). Anonymkode: 20280...54f 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #19 Skrevet 28. desember 2020 Atrax skrev (13 timer siden): Hva med mannen din? Har han intens lyst på nummer 3? Se for deg å få ungen når du er ca 40 år. Du er rundt 65 år når ungen er i konfirmasjonsalder. Skal søsknene ta vare på hverandre, eller skal du og mannen din følge opp? Tenåringer trenger deg ikke som småbarn gjør, men de trenger deg. Hva med deg, ditt eget liv og utvikling? Du har friske barn nå, har du kapasitet til et barn som krever ekstra oppfølging? Selv kjenner jeg godt ei som fikk 4 barn. De har klart seg, de lever. Samhold er det ikke, de bor på hver sin kant av landet. Du kan ønske deg en søskenfokk som tar vare på hverandre, men det er ikke sikkert du får det. Fremtiden vet vi ingenting om. Når det er sagt, og dere har tenkt gjennom det og føler dere har kapasitet og et sterkt ønske om nummer 3, så gjør det. Lykke til! Lær deg matte. Anonymkode: 104b3...1ac
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #20 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Lær deg matte. Anonymkode: 104b3...1ac Det er allerede kommentert og svart på, øv på intellektuell utholdenhet så du klarer å lese alle innleggene. Anonymkode: 88aef...003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå