Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier, kjenner jeg sliter veldig i forholdet med mannen for tiden.. tror forholdet fra min side er nede i en skikkelig bølgedal, følelsene har dabbet av og merker det oftere og oftere kommer tanker om hvordan hverdagene hadde vært om vi ikke var sammen lenger. Samtidig, er ikke dette noe jeg vil😅

Vært sammen i 11 år og har to små barn. 

Så til problemene ( i tilfeldig rekkefølge)

- husarbeid. Vil si jeg gjør 75% av dette. Og ja, har snakket om det tusen ganger, blir ikke bedre, får ikke til noen konstruktiv diskusjon om det heller. Føler av og til jeg løper rundt å fikser alt mulig, menst han sitter å leker eller ser på tv med ungene. Han er flink med «jobben» rundt ungene, der deler vi ganske likt. 
- sex. Veldig lite av det, oftest jeg som tar initiativ og ikke alltid han har lyst da heller. Savner tiden da han viste med hele seg at han hadde lyst på meg, viste mer oppmerksomhet generelt og syntes jeg var «uimotståelig» 😂

- han har lagt på seg veldig mye etter at vi ble sammen. Hadde en liten ølmage da vi ble sammen også, men nå er han overvektig (type, hadde nok fått innvilget overvekt-operasjon om han hadde søkt om det😞). Er ikke nødvendigvis utseende jeg har problem med, men mer det at det er lite attraktivt at han har latt seg selv forfalle på den måten, uten at han tar tak i det - om dere skjønner hva jeg mener. Han pøser på med godteri, trener ikke lenger og er generelt lite aktiv i hverdagen, føler jeg får litt avsmak... Overvekten går også utover hva han orker, fysiske ting er tungt, og selvfølgelig bekymret for helsen hans oppi det.  
- Han jobber (for) mye. 

For å ta det positive da. Vi er egentlig verdens beste venner, kan ha gode samtaler, like verdier. Han er en god far. Vi har mye humor, og har stort sett gode hverdager ilag, «kabalen» fungerer greit liksom. 

Vet egentlig ikke helt hvor jeg vil med tråden, men om noen har vært i samme situasjon og har noen gode råd, så setter jeg pris på det. Og har ikke snakket skikkelig med mannen (eller har selvsagt snakket om deler av det, men ikke om det at følelsene har dabbet av), så gjerne råd om hvordan jeg kan ta opp dette med han på en okei måte også. 

Anonymkode: 1ebb0...e61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men er det disse grunnene du sliter med eller er det følelsene dine for han? 

Jeg har vært sammen med min mann ca like lenge og har også to små barn. Angående de tingene du skriver om så kjenner jeg meg igjen i noe..

husarbeid, her valgte vi å gå for vaskedame, ingen av oss er spesielt glad i å vaske/rydde, og vi kjøper oss bort fra dette, må selvfølgelig ta en del underveis, men det å få hele huset «nullstilt» hjelper veldig. Da er det mye lettere å vedlikeholde. 

sex har gått veldig opp og ned de årene, mye ned i det siste pga lite søvn og lite alenetid pga barna. Men når vi har sex er det alltid veldig godt og det binder oss sammen. Merker at vi begynner å få en liten opptur igjen nå fordi ungene har begynt å sove bedre, så ikke vi er så utslitte hele tiden. 

angående overvekten har jeg ikke sammenligningsgrunnlag, men hva med å foreslå at dere som familie tar mer tak i det, bedre kosthold og mer aktivitet? 

men min mann jobber også mye og har en del pendlevei, så jeg har ungene mye alene. Men vi gir og tar der det trengs. 

føler det er tynt grunnlag du sikter til her hvis dere fungerer bra sammen som venner. Kanskje dere bare trenger en weekendtur for å friske opp følelsene litt (ikke det letteste nå i covid tider). Men elsker du han? Virker ikke helt sånn hvis du fantaserer om en hverdag uten? 

Anonymkode: 40673...0d5

• Liker 1
Skrevet

Er han såpass overvektig er det nok tungt for ham både å bidra og å være seksuelt aktiv. Overvekt hos menn fører også til lavere testosteron. 

Hva med å snakke om overvekten hans. Går det? 

Anonymkode: 354d2...9ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har vært sammen med min mann ca like lenge og har også to små barn. Angående de tingene du skriver om så kjenner jeg meg igjen i noe..

husarbeid, her valgte vi å gå for vaskedame, ingen av oss er spesielt glad i å vaske/rydde, og vi kjøper oss bort fra dette, må selvfølgelig ta en del underveis, men det å få hele huset «nullstilt» hjelper veldig. Da er det mye lettere å vedlikeholde. 

sex har gått veldig opp og ned de årene, mye ned i det siste pga lite søvn og lite alenetid pga barna. Men når vi har sex er det alltid veldig godt og det binder oss sammen. Merker at vi begynner å få en liten opptur igjen nå fordi ungene har begynt å sove bedre, så ikke vi er så utslitte hele tiden. 

angående overvekten har jeg ikke sammenligningsgrunnlag, men hva med å foreslå at dere som familie tar mer tak i det, bedre kosthold og mer aktivitet? 

men min mann jobber også mye og har en del pendlevei, så jeg har ungene mye alene. Men vi gir og tar der det trengs. 

føler det er tynt grunnlag du sikter til her hvis dere fungerer bra sammen som venner. Kanskje dere bare trenger en weekendtur for å friske opp følelsene litt (ikke det letteste nå i covid tider). Men elsker du han? Virker ikke helt sånn hvis du fantaserer om en hverdag uten? 

Ja, er som du sier et tynt grunnlag😅 det vet jeg jo selv også, så jeg kommer ikke til å gå fra han «kun» på grunn av det som er nevnt over. Tror jeg fortsatt elsker han, men tingene som jeg nevner over føler jeg begynner å påvirke følelsene mine for han. 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er han såpass overvektig er det nok tungt for ham både å bidra og å være seksuelt aktiv. Overvekt hos menn fører også til lavere testosteron. 

Hva med å snakke om overvekten hans. Går det? 

Anonymkode: 354d2...9ca

Ja, enig, tror nok han er mer påvirket av overvekten enn han selv vet... har snakket om det, på en skikkelig måte, og han er enig i at han må ta tak, men skjer liksom ikke. Må ta en ny prat om det nå på nyåret tenker jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Vi har vaskehjelp annenhver uke🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...