AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #1 Skrevet 27. desember 2020 Er Røa er slikt område? Eller Risløkka? Anonymkode: 1c3ae...b79
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #2 Skrevet 27. desember 2020 Idiotspørsmål. Anonymkode: db0b5...1a6 11
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #3 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er Røa er slikt område? Eller Risløkka? Anonymkode: 1c3ae...b79 Nei, ingen av de stedene er sånn. Velkommen til virkeligheten. Anonymkode: a1013...bba 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 Grefsen. Anonymkode: b0c2a...df3 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #5 Skrevet 28. desember 2020 Kanskje sentrum, slik som Sagene, Bjølsen, Torshov, Nydalen, Storo? Veldig mange leiligheter og nesten ingen hus, og derfor er inntektsnivå noe lavere enn i typiske «eplehager»-områder slik som naboene Tåsen, Grefsen, Nordberg. Men, da må man ønske å bo i en leilighet. Anonymkode: c8397...2c6 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #6 Skrevet 28. desember 2020 Østensjø, Manglerud. Anonymkode: 22b03...0f3 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #7 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Kanskje sentrum, slik som Sagene, Bjølsen, Torshov, Nydalen, Storo? Veldig mange leiligheter og nesten ingen hus, og derfor er inntektsnivå noe lavere enn i typiske «eplehager»-områder slik som naboene Tåsen, Grefsen, Nordberg. Men, da må man ønske å bo i en leilighet. Anonymkode: c8397...2c6 Lurer litt på hvordan du definerer middelklassen? De områdene du nevner der er så langt fra rene middelklasseområder du kan tenke deg. Mange kommunale boliger i disse områdene. Anonymkode: a1013...bba 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #8 Skrevet 28. desember 2020 Hvilken verden lever du i? Hvis du har så mye fordommer mot helt vanlige arbeidsfolk, og overklasse (som det finnes mye av i spesielt Oslo), så skjønner jeg ikke hvor du skal leve. Jeg bodde ved siden av en kommunal blokk på Sagene, aldri noe bråk derfra. Bodde nærmere BI i Nydalen og holdt på å gå på veggen av alle studentene som skulle feste hele uka. Anonymkode: 1692a...13f 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #9 Skrevet 28. desember 2020 46 minutter siden, AnonymBruker said: Lurer litt på hvordan du definerer middelklassen? De områdene du nevner der er så langt fra rene middelklasseområder du kan tenke deg. Mange kommunale boliger i disse områdene. Anonymkode: a1013...bba Sagene har jo kommet seg opp, sies det. Ja, det var mye marginal befolkning der før men det er ikke sant lengre. Nå er det storsett helt vanlige barnefamilier og ynge voksne som bor der, og prisene har blitt deretter. I nye blokkene ved Nydalen og Storo er det nesten utelukkende bare mennesker med bra inntekt som bor, og veksten i Nydalen og Storo drar med seg Bjølsen og Sagene opp som nye populære områder. Så jeg står på mitt. Jeg har også bodd i områdene der i 10 år, og det er bare to år siden, så vil si jeg vet hva jeg snakker om. Anonymkode: c8397...2c6 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #10 Skrevet 28. desember 2020 Tipper det du tenker på kan finnes på Østkanten , eksempelvis Høyenhall, tonsenhagen? De stedene der. Ganske dyrt men antagelig ikke snobberi (hverken «utdanning/ åndssnobberi =Grefsen , Nordberg, Ullevål hageby , eller materialistisk snobberi =Ullern, deler av Bærum, Holmenkollen, Bygdøy..) Anonymkode: 99693...1ab 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #11 Skrevet 28. desember 2020 Karlsrud, Lambertseter, munkerudkleiva. Hva er budsjettet og hva ellers er viktig for dere? Anonymkode: 9132e...edb
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #12 Skrevet 28. desember 2020 Vi ønsker andre foreldre med høy utdanning, akademisk miljø, friluftsliv, fokus på klima og miljø, foreldre som følger opp barna sine, uten å kjøpe masse dyre greier til dem. Folk kan gjerne ha god råd, men ikke være materialistiske og typisk au pair-familier. Vi havnet i området Gaustad/Kringsjå, og føler oss helt hjemme her. Perfekt for oss. Anonymkode: 96d9f...3c0 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #13 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sagene har jo kommet seg opp, sies det. Ja, det var mye marginal befolkning der før men det er ikke sant lengre. Nå er det storsett helt vanlige barnefamilier og ynge voksne som bor der, og prisene har blitt deretter. I nye blokkene ved Nydalen og Storo er det nesten utelukkende bare mennesker med bra inntekt som bor, og veksten i Nydalen og Storo drar med seg Bjølsen og Sagene opp som nye populære områder. Så jeg står på mitt. Jeg har også bodd i områdene der i 10 år, og det er bare to år siden, så vil si jeg vet hva jeg snakker om. Anonymkode: c8397...2c6 Jeg har vokst opp på Bjølsen, og det er fortsatt mange blokker der med kommunale leiligheter, og skolen har ikke spesielt godt rykte. De fleste flytter før barna begynner på skolen. Når ts ønsker et rent middelklasseområde, er Bjølsen og sagene rimelig langt unna dette. Det betyr ikke at det er et dårlig område, men det er heldigvis mer mangfoldig enn at det er et rent middelklassestrøk. Anonymkode: a1013...bba 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #14 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Vi ønsker andre foreldre med høy utdanning, akademisk miljø, friluftsliv, fokus på klima og miljø, foreldre som følger opp barna sine, uten å kjøpe masse dyre greier til dem. Folk kan gjerne ha god råd, men ikke være materialistiske og typisk au pair-familier. Vi havnet i området Gaustad/Kringsjå, og føler oss helt hjemme her. Perfekt for oss. Anonymkode: 96d9f...3c0 Høres ikke ut som de er ute etter et sted med kommunale boliger. Området Gaustad / Kringsjå er veldig dyrt og folk er nok på sin måte snobbete der også. Å ikke være snobbete.. da ønsker man typisk mangfold velkommen. Et område med kun akademikere og høyt utdannede blir veldig homogent. Anonymkode: 99693...1ab 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #15 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kanskje sentrum, slik som Sagene, Bjølsen, Torshov, Nydalen, Storo? Veldig mange leiligheter og nesten ingen hus, og derfor er inntektsnivå noe lavere enn i typiske «eplehager»-områder slik som naboene Tåsen, Grefsen, Nordberg. Men, da må man ønske å bo i en leilighet. Anonymkode: c8397...2c6 Jeg bor nær Nydalen, er mer veldig blandet. Leilighet med 3 soverom koster 9-17 millioner - og de med 2 soverom koster 7-10. På Bjølsen må man opp i 6 mill for liten 3roms. AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi ønsker andre foreldre med høy utdanning, akademisk miljø, friluftsliv, fokus på klima og miljø, foreldre som følger opp barna sine, uten å kjøpe masse dyre greier til dem. Folk kan gjerne ha god råd, men ikke være materialistiske og typisk au pair-familier. Vi havnet i området Gaustad/Kringsjå, og føler oss helt hjemme her. Perfekt for oss. Anonymkode: 96d9f...3c0 Det anser jeg som et ganske snobbete område. Jeg kommer ikke på noen områder på vestkanten, men Østensjø/Risløkka/Tonsenhagen er ganske vanlig å velge for de som ønsker middelklasse men unngår typisk vestkant. Anonymkode: 0d2d7...f43 2
n_97 Skrevet 28. desember 2020 #16 Skrevet 28. desember 2020 Røa er et flasheområde. Mulig Risløkka, Årvoll/Lofthus. Men om du skal bo på et sted som er "god" adresse vil det alltid være noen flashers. 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #17 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Lurer litt på hvordan du definerer middelklassen? De områdene du nevner der er så langt fra rene middelklasseområder du kan tenke deg. Mange kommunale boliger i disse områdene. Anonymkode: a1013...bba Nei, ikke spredt. Det er noen på Bjølsen, men flest på Søndre Åsen om en tenker Bydel Sagene. Hos oss som soknet til Fernanda Nissen skole var det litt en greie for noen sv foreldrene i området å komme nærmere Nydalen enn Bjølsen/Sagene mtp skolene og inntektsnivå. Nybyggingen i Nydalen gir høyere priser, og tross usjarmerende arkitektur vil gjerne barnefamilier hit fremfor Bjølsen og Sagene. Jeg ELSKER Bjølsen, men synes helt ærlig det er greit å sokne til Fernanda Nissen fremfor Nordpolen skole eller Bjølsen. Merker klasseforskjeller, uten at jeg plages. Men fattigdommen er helt klart veldig lokal i bydelen. Og det er stor forskjell på ro i de ulike kommunale blokkene. Røa har og mye kommunale boliger for eksempel. Anonymkode: 0d2d7...f43
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #18 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sagene har jo kommet seg opp, sies det. Ja, det var mye marginal befolkning der før men det er ikke sant lengre. Nå er det storsett helt vanlige barnefamilier og ynge voksne som bor der, og prisene har blitt deretter. I nye blokkene ved Nydalen og Storo er det nesten utelukkende bare mennesker med bra inntekt som bor, og veksten i Nydalen og Storo drar med seg Bjølsen og Sagene opp som nye populære områder. Så jeg står på mitt. Jeg har også bodd i områdene der i 10 år, og det er bare to år siden, så vil si jeg vet hva jeg snakker om. Anonymkode: c8397...2c6 Nå er det ikke ren middelklasse, men har blitt mye færre kommunale boliger de siste tiårene, så jeg er mye enig i det du skriver. Har jobbet der i 20 år med familier så jeg har godt kjennskap til det. Jeg tenker Grefsen, Kjelsås ifht til det du er ute etter, TS, men jeg vil også anbefale Østensjø; Oppsal, Godlia, Ulsrud, Bøler, Abildsø, men det er altså på østkanten... Anonymkode: cf222...29c 1
Firefine Skrevet 28. desember 2020 #19 Skrevet 28. desember 2020 Det aller beste med Oslo er at vi har et mangfold. At ingen områder er helt homogene. Og at unger med ulik bakgrunn går på samme skole. At de fleste foreldre alltid følger opp barna sine. Og ikke minst at vi alltid trenger nye naboer som verdsetter dette. 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #20 Skrevet 28. desember 2020 Hva med Bærum? Fine områder på Snarøya, Jar og Blommenholm😉 Anonymkode: 968bd...d3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå