Gå til innhold

Nord universitet og lærerutdanning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Tenker å søke på lærerutdanning på nord.no 5-10 trinn. Er det noen på KG som kan fortelle om sine erfaringer?

Lest at det er få studenter på nord.no

Jeg er for øvrig voksen som student. 

Anonymkode: d9ad2...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nord universitet er et first price-universitet. Ta utdanning et annet sted.

Anonymkode: d67c6...00a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok et enkeltfag der for noen år siden. Synes det var veldig bra og flinke forelesere, men det kan hende det er annerledes med en utdanning over lengre tid.

Prøv å få kontakt med folk som studerer/har studert der gjennom grupper på facebook feks... Jeg vet de har en gruppe for salg av pensumbøker og slikt. Tror du får mer pålitelige svar der enn her🤪

Det vil alltid være noen forelesere som ikke er helt optimale, det er det overalt! Men bare tenk på at du skal være der i 5 år hvis du begynner neste høst.

Det går også an å søke seg over til andre skoler senere. Det gjorde det i alle fall når jeg holdt på.

Anonymkode: b0757...7cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gikk du på skolen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg går lærerutdanning på Nord. Har tidligere studert ved UNN og UIO.  Jeg er kjempefornøyd med studiestedet og campus. Gode forelesere, både interne og eksterne. Godt studiemiljø, og samtlige praksiser har vært gode. Jeg føler meg godt ivaretatt og angrer ikke på valg av universitet eller å flytte nordover. 

Bodø er en flott by, og jeg blir mest sannsynlig å flytte hit permanent etter endt utdanning.

M27

Anonymkode: 851c8...e66

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De har tilbudt mange rare utdannelser ja, men lærerutdannelsen er solid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Jeg går lærerutdanning på Nord. Har tidligere studert ved UNN og UIO.  Jeg er kjempefornøyd med studiestedet og campus. Gode forelesere, både interne og eksterne. Godt studiemiljø, og samtlige praksiser har vært gode. Jeg føler meg godt ivaretatt og angrer ikke på valg av universitet eller å flytte nordover. 

Bodø er en flott by, og jeg blir mest sannsynlig å flytte hit permanent etter endt utdanning.

M27

Anonymkode: 851c8...e66

Takk for innspill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvor da? De har lærerutdanning flere steder.

Anonymkode: 406b7...83b

TS her

Det er bodø som er aktuelt. Jeg har tilgang til gratis bolig ikke så langt unna universitetet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gikk du på skolen? 

Går der nå. Gleder meg til å bli ferdig. 😅 stort sett flinke forelesere i faget mitt, men mye tull med admin og eksamenskontor osv. Ting er liksom ikke helt på stell.. For å ikke snakke om at de var nært å bli degradert som universitet pga doktorgradstull, og at ledelsen har lagt ned campus Nesna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Går der nå. Gleder meg til å bli ferdig. 😅 stort sett flinke forelesere i faget mitt, men mye tull med admin og eksamenskontor osv. Ting er liksom ikke helt på stell.. For å ikke snakke om at de var nært å bli degradert som universitet pga doktorgradstull, og at ledelsen har lagt ned campus Nesna. 

TS 

Jeg har fått med meg Nesna og nedleggelse av det. Ikke bra av ledelsen i Bodø. 

Fint at det er flinke forelesere (i Bodø eller Nesna) Tull med adm er noe en kan leve med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var bare ett av doktorgradsprogrammene som det var tull med, ikke resten. Tror dessverre det var det doktorgradsprogrammet som er relevant for lærerutdanning, men så lenge det bare er snakk om å ta en master og bli lærer, har det vel ikke så mye å si? 
At Nesna ble nedlagt er jeg ikke det minste overrasket over, og jeg tror faktisk det var en riktig avgjørelse. Lave studenttall, lokalisert på et sted som er en utkant selv på Helgeland. Nå skal de vel ha/har desentralisert lærerutdanning i Mo i Rana, som er en MYE større by, og som er MYE enklere å komme seg til for store deler av Helgelands befolkning. Jeg tror det er en bedre løsning for alle andre enn Nesna. Jeg skjønner jo de reagerer på Nesna, for all del, men i lengden tror jeg det hadde vært krevende å opprettholde en masterutdanning på et så lite sted. For Nesna som studiested var nok omgjøringen til master negativt, dessverre. 

Anonymkode: 406b7...83b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 16.43):

Velkommen til studentlivet - sånn er det over alt. Har tatt en bachelor på Nord og tar nå master på UiT (ikke lærerstudie, men noe annet), og det er mye tull og rot på UiT også, til tross for at det er et mye større universitet. 

De fleste jeg kjenner som har studert har opplevd mye rot og tull, uavhengig av om det er universitet eller høgskole og uavhengig av sted. Det forventes også at studentene selv må sjekke opp og nøste i ting, noe som kan være et sjokk hvis man aldri har studert før. 

Anonymkode: 94907...109

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har studert ved Inn, USN, UiT, Nord og UiO. Var tull med adm alle stedene, ingen skilte seg ut. Har også tatt et studie ved NTNU, hvor absolutte alt gikk glatt. 

Ja, jeg burde finne en annen hobby enn å sanke studiepoeng. 

Anonymkode: 0602f...d50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som studerer lærerutdanning ved Nord universitet og hun trives veldig godt og er fornøyd. Virker som et veldig godt og tett miljø siden de er så få på kullet. 

Anonymkode: 45284...2d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjenner ei som studerer lærerutdanning ved Nord universitet og hun trives veldig godt og er fornøyd. Virker som et veldig godt og tett miljø siden de er så få på kullet. 

Anonymkode: 45284...2d2

Ts

Takk for tilbakemelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg går på GLU 5-10 ved Nord Universitet, og jeg er fornøyd:) Begynte der etter videregående så har ikke erfaring med andre universiteter. Jeg er med på den 'gamle' ordningen før utdanningen ble litt endret på, men de som er i kullene under meg har ny ordning som også skal være bra. Hører det har vært litt tull med administrasjon og ledelse, men det er igrunn ikke noe jeg har merket noe til. De første årene var jeg kun på campus, mens de to siste årene nå har vært samlingsuker, hvor vi har møttes ca. en uke i måneden (nettforelesning siste 10 mnd). Nå må alle studenter på lærerutdanningen derimot gå campus, og det trivdes jeg godt med de tre årene jeg hadde fast campusundervisning hele året. 

Når jeg startet var det litt sånn at de 'voksne' gikk samling, altså de hadde undervisning samtidig som oss i en uke i måneden ca. og resten hadde de over nett, mens de yngste gikk campus og møttes regelmessig hele tiden. Jeg tror det er et stort flertall av yngre studenter, men vil tro det også er noen litt eldre.

Anonymkode: da122...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annbefaler deg ikke å ta denne utdanningen hvis du har tenkt til å søke jobb her i Nord i hvertfall, for det er helt umulig å finne jobb. Det er begrenset hvor mange lærere man får plass til liksom.

Anonymkode: 2f582...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna småstedene som mo i Rana osv, så går det nok bra. 

Anonymkode: cd1c5...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...