AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #1 Skrevet 27. desember 2020 Hei. Jeg var på besøk hos noen 1. juledag. Var på lunsj hos dem. Det var hos denne jenta, og faren hennes. Besteforeldrene hennes var der også. jeg vet at dem drakk lille julaften. ( så det på snap). og på julaften. Fikk snap hvor jeg så fulle folk. Så var jeg der 1. juledag. På lunsj som sagt. jeg var der kl 14. Da hadde faren hennes akuratt stått opp , for han hadde drukket til ca kl 9, på morningen. Så han var ikke helt edru enda. Besteforeldrene hennes , og onkelen hennes hadde stått opp litt tidligere. Og var i gang med drikkingen igjen. Ølbokser og akevittflaska stod på bordet. Og dem drakk som bare det. Fulle hele gjengen. Når jeg dro igjen ( jeg kjørte besteforeldrene hjem) , så skulle faren gå å legge seg igjen, for han var redusert. Så denne jenta ble sittende oppe alene 1. juledag. Kommentar fra onkelen; Sånn pleier jula å være hos oss da. jeg ble sjokkert. hva ville dere gjort? Anonymkode: 73cbc...a22
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 27. desember 2020 Tatt med jenta hjem og snakket med far når han ble edru igjen. Evt snakke med mor hvis du kjenner henne. Hvis du fortsatt er bekymret ville jeg sendt mld til BV. Det er ikke sånn et barn skal ha det. Anonymkode: d229f...3c6 78
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 27. desember 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Jeg var på besøk hos noen 1. juledag. Var på lunsj hos dem. Det var hos denne jenta, og faren hennes. Besteforeldrene hennes var der også. jeg vet at dem drakk lille julaften. ( så det på snap). og på julaften. Fikk snap hvor jeg så fulle folk. Så var jeg der 1. juledag. På lunsj som sagt. jeg var der kl 14. Da hadde faren hennes akuratt stått opp , for han hadde drukket til ca kl 9, på morningen. Så han var ikke helt edru enda. Besteforeldrene hennes , og onkelen hennes hadde stått opp litt tidligere. Og var i gang med drikkingen igjen. Ølbokser og akevittflaska stod på bordet. Og dem drakk som bare det. Fulle hele gjengen. Når jeg dro igjen ( jeg kjørte besteforeldrene hjem) , så skulle faren gå å legge seg igjen, for han var redusert. Så denne jenta ble sittende oppe alene 1. juledag. Kommentar fra onkelen; Sånn pleier jula å være hos oss da. jeg ble sjokkert. hva ville dere gjort? Anonymkode: 73cbc...a22 Du lot 6-åringen bli igjen hos sørpe fulle folk.....????????? herregud. Jeg får vondt. Anonymkode: 38bce...96e 92
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 Som sagt over, siden du vet hun sitter alene der da far må "sove ut rusen", si at hun kan overnatte. Snakk såklart med far først, men da får hun en trygg og luktfri leilighet å være i. 💖 Anonymkode: 33dc7...0b5 22
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #5 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du lot 6-åringen bli igjen hos sørpe fulle folk.....????????? herregud. Jeg får vondt. Anonymkode: 38bce...96e Nei.. jeg var der for å hente onkelen hennes. Så han ble med meg, og vi kjørte besteforeldrene hennes hjem. så jenta ble igjen hjjemme med faren sin ( han var ikke full, hadde ikke drukket den morgenen). Men han var redusert, og skulle gå å legge seg igjen) TS Anonymkode: 73cbc...a22
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #6 Skrevet 27. desember 2020 Hvor er mor? Er hun oppegående? Jeg ville sagt ifra til mor. Så meldt til barnevernet. Har du mulighet til å ha jenta hos deg ett døgn? For å la henne slippe faren og kanskje få mulighet til å være barn og oppleve litt? Anonymkode: 210e3...92d 16
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du lot 6-åringen bli igjen hos sørpe fulle folk.....????????? herregud. Jeg får vondt. Anonymkode: 38bce...96e Syntes ikke det er greit å la ts få noe unødvendig dårlig samvittighet. Hun ber om råd, så heller si noe som kan bidra 🙈 Anonymkode: 33dc7...0b5 23
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #8 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du lot 6-åringen bli igjen hos sørpe fulle folk.....????????? herregud. Jeg får vondt. Anonymkode: 38bce...96e Enig. Klart - det er ulike kulturer, og kan lese på Innlegget ditt at dette ikke er uvant for deg - tross alt er det din omgangskrets , men så kan jeg se at dette syns du ikke var greit. Og du har helt rett. Dette er overhode ikke greit. Dette har du faktisk meldeplikt på! Altså bør du melde det Til barnevernet - . Det kan meldes anonymt. barn tar enormt skade av slike forhold. Det vet vi i dag. Anonymkode: b860c...6cd 10
Witchita Skrevet 27. desember 2020 #9 Skrevet 27. desember 2020 Det ville jeg meldt videre til mor/barnevernet. 11
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #10 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvor er mor? Er hun oppegående? Jeg ville sagt ifra til mor. Så meldt til barnevernet. Har du mulighet til å ha jenta hos deg ett døgn? For å la henne slippe faren og kanskje få mulighet til å være barn og oppleve litt? Anonymkode: 210e3...92d Mor er ikke inne i bildet. Dem har ikke hatt kontakt TS Anonymkode: 73cbc...a22
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #11 Skrevet 27. desember 2020 I en så tidlig fase kan det å melde fra til bv anonymt gjøre det vondt verre. Da ville jeg heller tatt en skikkelig prat først og uttrykt bekymringen i fullt alvor. De legger uansett sammen to og to, så i verste fall skaper man en avstand, som bare vil føre til det blir vanskeligere å holde kontakt. Er selvsagt enig i at bv er en flott instans, men ville startet i en annen ende. Det er dog flott at du bryr deg om jenta Anonymkode: c9852...45e 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #12 Skrevet 27. desember 2020 Du kan jo begynne å dele denne med dem, men tenker at de mest sannsynlig ikke er av det smarte slaget og tar det innover seg.. Anonymkode: 52a15...bae 19
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #13 Skrevet 27. desember 2020 Hjerteskjærende! Tror dette dessverre er ganske utbredt i jula, og de som drikker vil påstå at det er normalt. Det er jo så kos, og livsviktig med alkohol til maten. Så merker de ikke selv hva de utsetter de små for. Anonymkode: f09df...a4d 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #14 Skrevet 27. desember 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Syntes ikke det er greit å la ts få noe unødvendig dårlig samvittighet. Hun ber om råd, så heller si noe som kan bidra 🙈 Anonymkode: 33dc7...0b5 Ts burde tatt ungen med seg. Det skjønner enhver oppegående person. Hun har jo vandret rett inni varselplakaten og ser enda ikke hvor hun er. så nei, vet du hva. Feige folk orker jeg bare ikke. Vi er ALLE pliktig ihh til lov å si ifra. Anonymkode: 38bce...96e 17
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #15 Skrevet 27. desember 2020 Så trist! Jeg fatter ikke at voksne mennesker kan være så egoistisk, korttenkt og lite intelligent. Jeg hadde snakket med far og ev meldt til bv. Hadde også tatt jenten med hjem for overnatting. Dette er så skadelig for et lite barn! Anonymkode: e54c3...118 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #16 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I en så tidlig fase kan det å melde fra til bv anonymt gjøre det vondt verre. Da ville jeg heller tatt en skikkelig prat først og uttrykt bekymringen i fullt alvor. De legger uansett sammen to og to, så i verste fall skaper man en avstand, som bare vil føre til det blir vanskeligere å holde kontakt. Er selvsagt enig i at bv er en flott instans, men ville startet i en annen ende. Det er dog flott at du bryr deg om jenta Anonymkode: c9852...45e Så du tenker disse omsorgspersonene trenger en alvorsprat og så kan de legge «uvanene» på hylla? Akkurat det tenker jeg er en naiv tanke. Farlig å eksperimente med egne analyser når det gjelder skjebnen til små barn. Folk som har en atferd som ts beskriver - og som heller ikke klarer å tilpasse atferden sin mtp at det er små barn inne i bildet trenger sannsynligvis mer enn en samtale Anonymkode: b860c...6cd 14
GammelKaktus Skrevet 27. desember 2020 #17 Skrevet 27. desember 2020 Jeg hadde ringt barnevernsvakten og ventet til de kom. Greit de kommer når flaskene står på bordet så ser de hva slags folk de har med å gjøre. 16
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #18 Skrevet 27. desember 2020 Du melder til barnevernet. Nå. Ikke noe poeng i å snakke med far først. Det kan godt være han trenger hjelp, og det bør han selvfølgelig få, men 6-åringen kommer først. Og den 6-åringen har det åpenbart helt for jævlig. Anonymkode: 0d0a1...0ea 13
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #19 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts burde tatt ungen med seg. Det skjønner enhver oppegående person. Hun har jo vandret rett inni varselplakaten og ser enda ikke hvor hun er. så nei, vet du hva. Feige folk orker jeg bare ikke. Vi er ALLE pliktig ihh til lov å si ifra. Anonymkode: 38bce...96e Joda men samtidig kunne hun jo ikke bare tatt med ungen uten å si ifra først. Og ettersom jeg forstod det var hun kun innom og henta noen for så å dra igjen, ikke at hun hadde vært der 🤔 og at hun da ble fortalt hvordan ståa var der. Uansett så er det bedre at hun spør om råd her, enn å ikke gjøre noe. At hun bryr seg om situasjonen, og hva som bør gjøres videre. Anonymkode: 33dc7...0b5 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #20 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): I en så tidlig fase kan det å melde fra til bv anonymt gjøre det vondt verre. Da ville jeg heller tatt en skikkelig prat først og uttrykt bekymringen i fullt alvor. De legger uansett sammen to og to, så i verste fall skaper man en avstand, som bare vil føre til det blir vanskeligere å holde kontakt. Er selvsagt enig i at bv er en flott instans, men ville startet i en annen ende. Det er dog flott at du bryr deg om jenta Anonymkode: c9852...45e Tidlig fase? For hvem? For den som så det? Det er antagelig ikke en «tidlig» fase for jenta det gjelder. Hun har antagelig måtte oppleve dette maaaange ganger. Og så når noen utenfra endelig ser det og har mulighet til å melde så skal man kalle det «tidlig fase». Det er også svært bekymringsfullt at ts sier at det ikke er en mor i bildet. Her er det snakk om en veldig sårbar jente tydeligvis Anonymkode: b860c...6cd 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå