AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #41 Skrevet 28. desember 2020 Han høres ut som kjæresten min. Utrolig glemsk og vimsete, og kanskje litt lat. Det er ikke bestandig han trekker opp i do etter han har urinert, legger skittentøy rundt omkring, vasker ikke, hverken klær, kopper eller bolig, legger brukt snus overalt. jeg tok det opp med han med gjevne mellomrom i mange måneder, han lovet å skjerpe seg, men ingenting skjedde. Jeg endte opp med å kaste han ut. Vi er fremdeles sammen, og når han besøker meg, så ser jeg at han ikke har endret seg. slitsomt å ha ansvar for et voksent barn det er ikke alt man får gjort noe med, enten må man lære seg å lever med det, eller så må man vurdere å gjøre det slutt. Anonymkode: 836d5...53c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #42 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Altså, han er seriøst verdens snilleste fyr. 23 år gammel. Han er meget oppegående på absolutt alle andre områder enn de jeg skal fortelle om. Han er god tværs igjennom, men han har noen nykker som iriterer vettet av meg. Vi krangler så ofte om dette nå, og det kjennes ut som at følelsene mine bare dabber av😞 Eksempler: -Han kan ofte glemme (eller gir bare faen?) i å trekke opp etter han har vært på do. Samme om det er enern eller toern som har tømt seg. - Han kan snyte seg, typ blåse nesa i vasken på badet, uten å skylle ned. Så der ligger det ofte inntørka buser. - Han kan ofte glemme å lukke ytterdøra helt (selv om jeg har konfrontert han med dette utallige ganger da vi har en hund, og vi bor rett ved en trafikkert vei). Han sier unskyld hver gang, men det skjer igjen og igjen. - Jeg kan ha gjort en storvask/rydd her hjemme, men likevel rydder han ikke etter seg, og glass, talerkner osv kan stå til jeg tar det. - Jeg var borte i 3 dager, og han satte ikke på en eneste maskin med klær. Faktisk har han nesten ikke vasket klær på de to åra vi har bodd sammen. Det ligger på meg. - Han kan slenge fra seg jakka midt i ganggulvet når han kommer hjem fra jobb, og det kan den ligge til han skal bruke den igjen. - Han blir sint om jeg f.eks legger stekepanna i oppvaskmaskina fordi han mener den blir ødelagt, og sier at jeg må vaske den for hånd etter meg når jeg har brukt den, men kan gjerne la vær å vaske den etter seg selv, for så å bli sint om jeg legger den i oppvaskmaskina. Det er mange fler slike småting, men jeg undrer nå på om jeg har lov å bli iritert for disse, eller om han faktisk er den som burde skjerpe seg? Eller forventer jeg perfeksjon og burde jekke meg noen hakk? Anonymkode: cbffc...22f Helt håpløst av deg å putte stekepanna i vaskemaskina! Anonymkode: fb899...b33
LillEve Skrevet 28. desember 2020 #43 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt håpløst av deg å putte stekepanna i vaskemaskina! Anonymkode: fb899...b33 Er det så "håpløst" når hun ellers gjør ALT i hjemmet deres, i tillegg til å rydde opp etter HAN? Hun har ikke signet opp for å være moren hans, så naturlig at hun tar noen snarveier innimellom. Man må jo bli utslitt av å måtte dra ned på do etter kjæresten sin, æsj. 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #44 Skrevet 28. desember 2020 Orka ikke lese alt, han høres ut som en som har bodd gor lenge hos mamma. Og da han bodde der skapp han å rydde og vaske etter seg. Eventuelt er han lat? Anonymkode: 31c5d...289
RoH Skrevet 29. desember 2020 #46 Skrevet 29. desember 2020 Var derfor vi ble sendt i militæret før i tiden, fordi en del mødre og fedre til de grader syr puter under armene på ungene sine, eller rettere sagt glemmer / ikke orker og dressere dem. I dag er det verre enn noen sinne. Ungene / tenåringer i dag er partiske analfabeter. TS skal han endre disse uvanene må han ha en påminnelse som fester seg. Jakka ut av vinduet hver gang Urin i glass på puta, hver gang, la han vaske hele leiligheten som straff, sjekk over alle flater og si han må gjøre det en gang til. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #47 Skrevet 29. desember 2020 got2go skrev (33 minutter siden): 1 ord: SÆRBOER hahahaha jeg leste "sæddonor" Enig med deg da, om TS skal være sammen med denne grisen så bør det i hvert fall være fra hvert deres hjem. Blondie65 skrev (21 timer siden): Behandling av buser, bæsj og tiss hadde vært nok Nettopp. Det hadde absolutt vært kroken på døra bare det - og så kommer alt det andre i tillegg. Dessuten respekterer han deg ikke i det hele tatt, TS. Han sier "joda, jeg skal skjerpe meg" og så vet han at det er bare ord, du kommer til å fortsette å mase, han kommer til å fortsette å leve som en gris og han vet at du rydder og vasker etter han. Han vet at det bare er ord med deg. Jeg leste noe lignende her for en stund tilbake, vet ikke om det finnes to sånne ekle griser eller om du er samme som skrev den gangen også - uansett - få han ut! (Eller flytt selv dersom det er mest riktig) Anonymkode: 6e72a...3e6 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #48 Skrevet 29. desember 2020 Tror dere godt kan slutte å legge skylden på mors oppdragelse . Synes faren også har hatt en oppgave der i så tilfelle. Dette med å rydde etter seg er en ting , men det som er det verste med dette her er mangelen på hygiene og den personlige innsikten . At folk vokser opp uten å ha lært seg god hygiene og hva det har å si for sine omgivelser er rett og slett graverende . Jeg kjenner godt voksne folk som ALDRI vasker hendene etter de har vært på toalettet. Hvor gjør de ikke det? Jo, fordi de ikke har sett og lært av de rundt at det er 100% viktig . For de har liksom full kontroll . Denne mannen her mangler grunnleggende basiskunnskaper om det å kunne alene bo uten tilsyn. Han skjønner heller ikke problemet med livsstilen sin , og det er et megastort rødt flagg . At han er snill og grei er ingen unnskyldning, for snill kan hesten også være ... Anonymkode: 6980d...909 1
DominantHr Skrevet 29. desember 2020 #49 Skrevet 29. desember 2020 Haner ikke bare litt evneveik, men fullstendig tilbakestående. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #50 Skrevet 29. desember 2020 1 hour ago, DominantHr said: Haner ikke bare litt evneveik, men fullstendig tilbakestående. Han er ikke det. Han er faktisk meget oppegående ellers, det er derfor det er så vanskelig å gå.😞 han har vært en stor mental støtte for meg i en tid hvor jeg har vært både vanskelig og til tider ganske ufin. (Depresjon) men jeg har jo gjort meg opp noen tanker, da mange av kranglene er pga hans manglende bidrag hjemme (føler jeg. Han selvfølgelig er sterkt uenig, og mener han gjør mye hjemme). Jeg river seriøst snart av meg hodet 😞 Anonymkode: cbffc...22f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #51 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han er ikke det. Han er faktisk meget oppegående ellers, det er derfor det er så vanskelig å gå.😞 han har vært en stor mental støtte for meg i en tid hvor jeg har vært både vanskelig og til tider ganske ufin. (Depresjon) men jeg har jo gjort meg opp noen tanker, da mange av kranglene er pga hans manglende bidrag hjemme (føler jeg. Han selvfølgelig er sterkt uenig, og mener han gjør mye hjemme). Jeg river seriøst snart av meg hodet 😞 Anonymkode: cbffc...22f Prøve med en helt enkel metode? Heng opp en stor lapp ved doen: "Trekk ned etter du har bæsjet". Heng opp en stor lapp ved vasken: "Ikke til å snyte seg i". Stor lapp ved døra: "LUKK DØRA!". Skjønner han ikke dette heller, er det ikke håp. Skjønner han lappene, vil han forhåpentligvis gjøre dette helt selv etterhvert. Fordi det da har blitt en innarbeidet vane. Anonymkode: c44d7...a26
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #52 Skrevet 29. desember 2020 Jeg ville rett og slett gitt han ultimatum og spurt rett ut om han syns at å ha buser i vasken og bæsj i do er viktigere enn forholdet deres. Om han svarer "nei", så kan du si at han må motbevise teorien din, fordi du er på nippet til å gjøre det slutt over at han ikke kan respektere deg. Si til han at han få en måneds tid på seg til å skjerpe seg. Og at du ikke skal nevne disse tingene på den tiden. Ikke vask klærne hans. Ikke heng opp jakka, men bare tråkk oppå den for å komme deg inn og ut. Ikke vask bort buser. Ta vare på dine ting, og la han klare seg selv. I en hel måned. For han mener jo at du påpeker og klager på alt han gjør feil, men hvis du ikke gjør dette på én måned og han ikke skjerper seg, ja, da var det ikke du som var problemet allikevel. Jeg sier dette, og det mener jeg: hvis han ikke blir bedre, kan jeg GARANTERE han fortsetter med dette hvis dere får barn også. Slike mennesker er ikke vant til å ha ansvar og er vokst med at noen gjør tingene for han til slutt. Bli trassen! Ikke gjør en dritt for han den måneden. Anonymkode: 7920d...5be 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #53 Skrevet 29. desember 2020 Asperger? Eventuelt svært enkelt! Uansett ikke normal oppførsel fra en voksen person, mann eller ei. Anonymkode: c77dd...bcf 1
bullehurk Skrevet 29. desember 2020 #54 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 27.12.2020 den 19.46): Jeg og. Anonymkode: 35261...ffe Ja, det var helt klart det verste. men han her rett i en ting..... moderne stekepanner med teflon skal ikke i oppvaskmaskinen, Klem
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #55 Skrevet 29. desember 2020 Høres ut som dere har litt forskjellig standard og at han er ekstremt sløv. Har du klart å formidle hvor grusomt du syns noen av vanene hans er? Foreslår at du ikke tar alt på lista med en gang, men de 2-3 verste tingene (buse, bæsj og ytterdør, tenkte jeg) Og så kan du la være å vaske klærne hans Det med ytterjakke og stekepanne, jeg er enig at man ikke kan sette den i oppvaskmaskinen, men han bør jo vaske den sjøl. Kan han vaske dine greier eller ta f.eks. en shining av kjøkkenet hvis du ber ham om det? Jeg vet hvor kjipt det er å være sjefen, men min kjæreste har faktisk forbedra seg og har hatt mange like uvaner (ikke de ekleste der da). Da han bodde alene var han helt ekstrem med tanke på å ikke vaske, gammel mat, rot osv. Blir litt kvalm når jeg tenker på det nå. Men jeg var forelska og så forbi det. Etter at vi flytta sammen har han blitt gradvis bedre, særlig etter noen veldig tydelige krav fra meg. Men jeg har også framstilt leiligheten som et "vi"-prosjekt, og sagt at "vi må bli flinkere til å vaske badet" osv (selv om jeg mener ham). Da har han også kunnet komme med krav tilbake til meg, som å f.eks. ikke la kjelen med havregrøt stå i vasken. Da skjønner jeg at han bryr seg om hvordan det ser ut og det er bra. Men et par veldig tydelige krav kan du sette - og evt et ultimatum, om du mener at vanene hans er så drøye at du ikke kan leve med dem. Han bør skjønne at et parforhold er en jobb og evige kompromisser, og man kan ikke leve som om man var alene. Anonymkode: d60ab...48c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #56 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 27.12.2020 den 19.39): Altså, han er seriøst verdens snilleste fyr. 23 år gammel. Han er meget oppegående på absolutt alle andre områder enn de jeg skal fortelle om. Han er god tværs igjennom, men han har noen nykker som iriterer vettet av meg. Vi krangler så ofte om dette nå, og det kjennes ut som at følelsene mine bare dabber av😞 Eksempler: -Han kan ofte glemme (eller gir bare faen?) i å trekke opp etter han har vært på do. Samme om det er enern eller toern som har tømt seg. - Han kan snyte seg, typ blåse nesa i vasken på badet, uten å skylle ned. Så der ligger det ofte inntørka buser. - Han kan ofte glemme å lukke ytterdøra helt (selv om jeg har konfrontert han med dette utallige ganger da vi har en hund, og vi bor rett ved en trafikkert vei). Han sier unskyld hver gang, men det skjer igjen og igjen. - Jeg kan ha gjort en storvask/rydd her hjemme, men likevel rydder han ikke etter seg, og glass, talerkner osv kan stå til jeg tar det. - Jeg var borte i 3 dager, og han satte ikke på en eneste maskin med klær. Faktisk har han nesten ikke vasket klær på de to åra vi har bodd sammen. Det ligger på meg. - Han kan slenge fra seg jakka midt i ganggulvet når han kommer hjem fra jobb, og det kan den ligge til han skal bruke den igjen. - Han blir sint om jeg f.eks legger stekepanna i oppvaskmaskina fordi han mener den blir ødelagt, og sier at jeg må vaske den for hånd etter meg når jeg har brukt den, men kan gjerne la vær å vaske den etter seg selv, for så å bli sint om jeg legger den i oppvaskmaskina. Det er mange fler slike småting, men jeg undrer nå på om jeg har lov å bli iritert for disse, eller om han faktisk er den som burde skjerpe seg? Eller forventer jeg perfeksjon og burde jekke meg noen hakk? Anonymkode: cbffc...22f Dette er ikke småting. Å ikke ha de aller nødvendigste ferdighetene innen hygiene, og veldig ofte glemme å lukke utgangsdøra (ut mot trafikkert vei, når dere har hund) er ikke småting. At Jan henger seg opp i noe (stekepannen) men ikke bryr seg om alt det andre er også et tegn på at noe er galt. At du ellers oppfatter ham som veldig snill, tyder jo på at han ikke gjør dette for å plage deg, men fordi han ikke evner. Har han alltid vært slik? I såfall ville jeg mistenkt en liten utviklingsforstyrrelse. Hvis han ikke alltid har vært slik, så ville jeg mistenkt tidlig demens eller noe annet som påvirker det mentale/hjernen. Det er stor sjanse for at dette bare blir verre! Er foreldrene hans oppegående, kan du snakke med dem om dette? Han er jo bare 23. Du kan også snakke ned fastlegen din, uansett om hun/han er samboeren din sin lege også. Bruk 100% sikker prevensjon! Ikke risiker å sitte med et lite barn og en partner du ikke kan stole på at ivaretar sikkerheten for barnet. Snakk med noen som kan litt om mental helse! Klem til deg! Anonymkode: 39197...eec 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #57 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 28.12.2020 den 12.44): Hadde en seriøs prat om dette igår kveld, igjen. Han skulle skjerpe seg sa han, og sa jeg måtte slutte å konfrontere han bestandig, når han gjorde noe feil. Jeg sa at jeg blir kald i følelsene av dette, og at skal det fortsette slik kommer vi ikke til å holde sammen. Like forbandet låg det en ny spyttkluse i baderomsvasken når jeg kom hjem fra jobb idag, og han har heller ikke ryddet av kjøkkenbenken etter seg😞 jeg blir så hinsides lei og frustrert over at det jeg sier ikke betyr mer😞 Han ble også sur igår da jeg konfronterte han, og sa at jeg måtte slutte å henge meg opp i ting som har vært før, og mener at jeg krever at han skal være perfekt. Jeg har prøvd å forklare at det er vanskelig å glemme det som har vært før, når det er så gjentagende som det er, og at det bygger seg opp for så å bli en stor frustrasjon hos meg. Men dette forstår han ikke😞 jeg får bare beskjed om å slutte å konfrontere han, så blir det sikkert bedre. Jeg har lyst til å bare dra, men han har så mange gode sider som holder meg igjen😞 skjønner godt at folk kan bikke over altså, dette her er ekstremt frustrerende. Anonymkode: cbffc...22f Dette er dobbelt så irriterende. Du ber han ikke være perfekt, du ber han ta et minimum av hensyn til mennesket han bor med, som han helst skal bry seg om og respektere. Istedenfor for å anstrenge seg bittelitt blir han sur fordi du stiller helt normale krav, krav som andre ikke en gang trenger å si høyt. Du er liksom den store stygge ulven? Å være sammen med noen som ikke klarer å ta imot kritikk uten å måtte "ta igjen" er vanskelig. Hvis man ikke ønsker å bli mast på får man slutte å oppføre seg sånn at andre må mase. Du ber han ikke om å flytte fjell. Du sier du har vært gjennom en vanskelig periode. Han har støttet deg og latt deg rase. Men hva med de neste periodene? Kommer denne mannen til å dra lasset om ting blir skikkelig ille? Om du blir syk, må opereres eller er ute av stand til å ta oppgavene i hjemmet, vil han ta dem uten mas da? Vil han automatisk gjøre en ekstra innsats for å avlaste deg og gjøre hverdagen din enklere? Når du nettopp har født, må du fortsatt vaske alle klær og varte opp gjestene? Hva når leilighet er byttet ut med et hus som trenger vedlikehold, vil han trå til da? Eller blir du stående alene med alt? Hvis han ikke klarer å ta ansvar for de få tingene man må gjøre som et barnløst par i ung alder i en liten leilighet, så får han det i hvert fall ikke til når dere har barn, og mer ansvar. Slike forhold er det ikke noe vits i å fortsette, om du har krav og forventninger om å dele livet med en ansvarlig voksen. Anonymkode: 570ae...391 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #58 Skrevet 29. desember 2020 On 12/28/2020 at 1:05 PM, Namine said: Dette. Du må rett og slett sette deg ned å ta en alvorsprat med han, så det virkelig synker inn. Det med døra og hunden er alvorlig! Tør du eventuelt å få barn med en mann som ikke skjønner at døra må lukkes? Det er jeg ikke så sikker på om jeg hadde gjort.. Om han ikke forstår det selv, så hadde jeg rett og slett behandlet han som så dum som han prøver å fremstå. Jeg hadde, step-by-step, forklart han hva som kan skje, om han ikke lukker døra. Eller vasker opp. Eller vasker klær. Deretter hadde spurt om han forstår hva dette innebærer, og hvordan du føler deg oppi det. Til slutt hadde jeg satt meg ned å spurt om hvilken felles løsning dere kan komme frem til, for at han skal klare å opprettholde normale rammer i et hjem. Kan oppgave-tavle være noe? Feks at han tar klesvask hver mandag og torsdag, og du de andre dagene? (Altså at dere splitter likt). Må det en lapp til på badromsdøra, som minner han på å trekke ned? Du kommer til å bli sprø av dette i lengden, så håper for din skyld at dere får løst dette. Her og nå virker det kanskje ikke så stort, men etter 20 år med rydding etter en voksen mann, hjertet i halsen pga barn og dyr på potensiell avveie, buser og drittlukt på badet, tror jeg seriøst det hadde klikka for meg. Eller.. når jeg skriver det nå, så tror jeg faktisk det hadde klikka for meg lenge før.. 🤢 Pratet med han igårkveld, han ble selvfølgelig sur. Vi pratet på morningen idag også, og det ble jo ikke noe bedre. Jeg føler jeg snakker til en vegg😞 jeg har sagt utallige ganger hvordan jeg føler det rundt dette, og at jeg er redd for hvordan en fremtid vil se ut den dagen vi evt hadde fått barn. Han sier det ikke direkte, men han ymter frempå at grunnen til alle kranglene våres er at jeg forventer at han skal være perfekt, og pirker på han hele tiden. At vi krangler så mye fordi jeg henger meg opp i uviktige ting (de "ting" som jeg nevnte i HI). Får også høre at jeg kun er ute etter å krangle. Han forstår virkelig ikke at oppførselen hans bidrar til at jeg blir lei, og at det bygger seg opp. Imorges ble han nesten sint, og begynte å gjeipe og herme etter meg. Han sa jeg var en skikkelig sutrehøne, som hengte meg opp i bagateller. Det er så synd, da han som sagt ellers er helt enormt snill. Forståelsesfull, hjelper til økonomisk om det trengs, finner seg i depresjonen min og alle de ulemper den til tider bringer med seg. Jeg er så hinsides i villrede😞 Anonymkode: cbffc...22f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #59 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): *klippet* Slike forhold er det ikke noe vits i å fortsette, om du har krav og forventninger om å dele livet med en ansvarlig voksen. Anonymkode: 570ae...391 ☝️☝️☝️ Hør på oss som har prøvd altfor lenge og altfor hardt med å omvende guttunger til mannfolk med boevne. Det GÅR IKKE. Bare gå først som sist. Ikke respekterer han deg heller når du sier ifra om det som er viktig for deg. Han gjør NARR av deg. Han kommer ikke til å forandre seg. Den eneste man kan forandre er en selv. Jeg stemmer for at du endrer sivilstatusen din til singel. Han er et tapsprosjekt. Anonymkode: 1aa86...2be 1
Dollyen Skrevet 29. desember 2020 #60 Skrevet 29. desember 2020 han er evneveik, han passer definisjonen hvis du googler. Spørsmålet er om du ønsker å være støttekontakten hans livet ut? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå