Gå til innhold

GU

Tulipan

Anbefalte innlegg

Jeg skal til gynekologen min på tirsdag. Går ganske ofte til GU pga Gradnerella (som kan utvikle sen til kreft dersom den ikke er under jevnlig tilsyn).

Det jeg lurer på når skal denne celle prøven tas.???? Har ikke gjort dette før og lurer på når denne skal tas. Bør jeg be legen om å ta den når jeg er hos henne på tirsdag?????

Takk for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Celleprøve pleier jeg å få tatt hver gang jeg har GU - greit å få ting sjekket ut. Så det kan du godt be legen din om å gjøre. Du kommer nok til å blø litt etter prøven, sånn at du bør ha et truseinnlegg. Det gjør ikke spesielt vondt, men man får en ubehagelig fornemmelse som er over på et par sekunder.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan jo tas når som helst. Minst hvert 3. år. Det anbefales ikke før ca 25-års alderen, men jeg har tatt det fra jeg var 18. (mamma og mormor hadde livmorhalskreft da de var 18) De fleste legene gjør det raskt. Men det er noen som vil ha dobbeltime for å gjøre sånt. Bare be om å få det du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg be henne om å ta en celleprøve. Hun er jo ganske grundig. Hun tar altid clamydiaprøve. Selv om jeg sier at jeg har hatt fast partner i 5,5år nå.... Men det gjør jo ingenting å være grundig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var en del av opplegget med GU jeg og den 3 års intervall innkallingen.

Ta celleprøve hver gang som sendes inn. Dette for å oppdage endringer tidlig og forhindre kreft.

Tar ihvertfall celleprøve hver gang. Hun sier ikke hun gjør det, men jeg ser jo hun legger det på noen glassplater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting jeg lurer på: hun jeg går hos er vel egentlig ikke gynekolog, men har en videreutdanning i kvinnesykdommer. Bør jeg be henne om henvisning til gynekolog eller kan jeg fortsette å bruke henne???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da fortsetter jeg hos henne jeg. Føler meg komfertabel hos henne. Eller i allefall så komfertabel som det går ann å føle seg når man ligger på en benk og skrever med bena, og det er en komplett fremmed som titter opp et sted der ikke han du har levd med i 4,5år har vært noen gang...... :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...