AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #1 Skrevet 27. desember 2020 Håper på noen beroligende ord her. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg blir satt igang i morgen og er ikke så bra. Er så kvalm og får ikke puste. Jeg er så redd for å føde selv jeg har født før. Får hjelp til fødsel angst men jeg har sånn flashback til første fødselen som var traumatisk. Smertene og følelsen av å dø. Jeg gråter bare og mannen vet ikke hva han skal gjøre. Føler for å kaste opp jeg vil bare at noen garanterer meg at det går bra men det er jo ikke sikkert. 😭😭😭 Anonymkode: a56c7...c6e 1
Gåsemor Skrevet 27. desember 2020 #2 Skrevet 27. desember 2020 Ring fødeavdelingen og hør om en jordmor kan snakke litt med deg på telefon♥️ 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #3 Skrevet 27. desember 2020 30 minutter siden, Gåsemor said: Ring fødeavdelingen og hør om en jordmor kan snakke litt med deg på telefon♥️ Jaja er nok ikke mye til hjelp det. De er nok opptatt Anonymkode: a56c7...c6e
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jaja er nok ikke mye til hjelp det. De er nok opptatt Anonymkode: a56c7...c6e Positiv du 🙄 Anonymkode: 770f1...e7c 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #5 Skrevet 27. desember 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Positiv du 🙄 Anonymkode: 770f1...e7c Føler meg ikke det nå nei.. Anonymkode: a56c7...c6e
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #6 Skrevet 27. desember 2020 Fødsel nr 2 pleier å gå mye lettere enn fødsel nr 1 !!! Anonymkode: 172dc...e93
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 Du må bare roe ned og slappe av, som nok er det beste du kan gjøre for deg selv og ungen. Prøv å finn noen gode pusteteknikker og ta deg et varmt og langt bad. Dette går fint.👍 Og det er bedre om du tar deg sammen og prøver å ha kontroll over kropp og psyke enn at du lar panikken rå over deg. Prøv å visjoner hvordan fødsel du vil ha og hva du ønsker, dette bør du også formidle jordmor på jobb. Det er ingen hjelp i akkurat det du gjør nå, og statistisk sett er andre fødsel over kjappere og er mer ukomplisert enn første. Jeg hadde også en dårlig første fødsel, men vil ikke la panikken ta overhånd for det. Føder ila de to neste ukene. Det er bedre at du tar styringen og prøver å gjøre det beste i situasjonen du havner i. Tenk! Snart er du ferdig og vil ha babyen i armene💕 Du får tenke på dette målet. Jeg gleder meg masse til å bli ferdig med graviditeten, er superlei nå. Masse lykke til i morgen!! Det går bra, jeg har trua!🥰 Det er ikke alt man selv kan rå over, annet enn å prøve og tenke positivt og gjøre det beste man kan selv for at opplevelsen denne gangen skal bli bra!😊 Anonymkode: 053a6...bf6 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #8 Skrevet 27. desember 2020 Slapp godt av i kveld og prøv å få sove i natt! Når du ankommer sykehuset imorgen, så kan du be om å få epidural, det ville jeg ha gjort. Anonymkode: 172dc...e93
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #9 Skrevet 27. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Slapp godt av i kveld og prøv å få sove i natt! Når du ankommer sykehuset imorgen, så kan du be om å få epidural, det ville jeg ha gjort. Anonymkode: 172dc...e93 Gjør det vondt å få epidural? Anonymkode: a56c7...c6e
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #10 Skrevet 27. desember 2020 Men hvis du har så problemer med å føde, hvorfor sette deg i den situasjonen da? Ikke for å være stygg, men bare nysgjerrig Anonymkode: dff5b...85e 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #11 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Gjør det vondt å få epidural? Anonymkode: a56c7...c6e Nei, ikke spesielt vondt å sette epiduralen. Vet om mange kvinner som hadde en traumatisk 1. fødsel, men som aldri har klaget over fødsel nr 2. Mange får kjapt ett 3. barn også! Anonymkode: 172dc...e93
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #12 Skrevet 27. desember 2020 Vær åpen og ærlig mtp angsten din. Ingen skam. Og alle skjønner deg. Er du åpen og ikke prøver å skjule vil du kunne få masse støtte. Det er trygt å føde i Norge. Til og med kvinner med hjertesykdommer og feil føder vanlig - kroppen tåler det helt fint!:) Og det beste av alt - du er på et sykehus - så om det skulle være et eller annet vil du få hjelp. mtp angsten , last ned appen «Ankeret» eller Headspace (koster litt men er topp) Headspace har meditasjonsøvelser for panikkangst , samt spesifikt for de som er gravide. Anonymkode: d35ff...a37
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #13 Skrevet 28. desember 2020 Gjør ikke vondt å sette epidural, og anbefaler det virkelig. Lykke til! Anonymkode: 05e17...761 2
Gjest 123 eller noe Skrevet 28. desember 2020 #14 Skrevet 28. desember 2020 Kan også anbefale deg epidural, jeg prøvde å holde ut fødselen så lenge som mulig uten, fordi jeg var førstegangs og innstilt på å gjøre det "naturlig", men etter 12 timer ble det så vondt så da tok jeg den, og da ble riene og hele opplevelsen en helt annen. Var ikke noe mer vondt enn en vanlig blodprøve/vaksine, bare i ryggen 😄 Eneste var bare at riene mine var blitt så sterke og jeg fikk dem hver gang jeg satte meg opp rett i ryggen (du må sitte sånn når de tar den) så det var litt slitsomt å sette den. Ta den gjerne før du kommer til det punktet
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #15 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men hvis du har så problemer med å føde, hvorfor sette deg i den situasjonen da? Ikke for å være stygg, men bare nysgjerrig Anonymkode: dff5b...85e Faen da.. Jeg er ikke ts men dette er hvorfor KG får så negativt rykte. Dere er en gjeng med idioter! Anonymkode: a38ac...533 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #16 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Faen da.. Jeg er ikke ts men dette er hvorfor KG får så negativt rykte. Dere er en gjeng med idioter! Anonymkode: a38ac...533 Jeg vet d.. er 100% enig. Uskyldige tråder blir nedhøvlet av sinte med-kvinner istedet for støtte. Utrolig. Anonymkode: d35ff...a37 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå