Gå til innhold

Flere der ute som er lei av å ta hele husarbeidet og ikke bli sett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn ser min dag ut: 

Sto opp med ungene (selv om jeg studerte til klokken 2 I natt) 

- laget frokost 

- vasket klær

- vasket bad og kjøkken 

-støvsuget alle gulv 

- laget pannekaker til lunsj 

- laget middag 

- hengt opp og brettet klær

- må skrive på oppgave når ungene er i seng 

- jobbe i morgen 

Mannen

- sovet til 10.30 

- tatt ut søpla 

- sett Film med ungene 

Og han er arbeidsledig.. 

Jeg er så LEI!!!! 

Anonymkode: 53730...adc

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært der. 

Jeg er ikke der lenger. 

Man må kreve, fordele ansvar og så ta som selvfølgelig at mannen tar sin del. Så selvfølgelig at man ikke tar over UANSETT hva som skjer. 

Skrevet om dette ganske mange ganger nå, men hovedpoenget er at det ikke skjer en endring av seg selv. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg har ikke barn, men min eks er sånn. til hans forsvar er han dypt deprimert da. Han gjorde absolutt ikke en eneste dritt. Holdt på å rive av meg huet. 

Min nåværende samboer er en helt annen. Idag har han: 
- sto opp 09, selvom han har fri
- lagde frokost til oss ( rundstykker,pålegg, egg)
- tatt oppvasken to ganger, både inn og ut x 2. 
- tatt ut av vaskemaskinen og hengt opp
- gått to turer med hunden
-lagd middag
- masserte meg ca 20 min
- kost meg på føttene ca 40 min. 
- dekt av bordet etter lunsj og middag, vaska kjøkkenbenk. 
inni mellom dette har han også spilt spill på pcen, noe som selvfølgelig er helt greit! 

Kunne aldri vært sammen med en lat jævel. Herregud, jeg er for guds skyld ikke mora eller hushjelpen til en voksen mann. I tilegg til at mannen vasker klær, lager mat, tar oppvask, og annet forfallent arbeid, så tar jeg all vask og kosting av gulv, og vasker badet når det trengs, og han har autotrekk til meg hver mnd på 1000 kr, fordi jeg liker å vaske og automatisk vasker gulv og støvsuger mer enn han. 

• Liker 2
Skrevet

Men i all verden du må jo bare kommandere gubben din til å  gjøre ting. Ikke bare godta at han ikke gjøre noe.

Anonymkode: fe7a6...c30

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men i all verden du må jo bare kommandere gubben din til å  gjøre ting. Ikke bare godta at han ikke gjøre noe.

Anonymkode: fe7a6...c30

Det kalles bare mas. 

Bedre å ha ordentlige samtaler om dette, fordele ansvaret, og så ikke røre mannens ansvar. Ikke kommentere hvordan han løser det heller. Hans ansvar, hans måte. 

Skrevet
Prøver18 skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke barn, men min eks er sånn. til hans forsvar er han dypt deprimert da. Han gjorde absolutt ikke en eneste dritt. Holdt på å rive av meg huet. 

Min nåværende samboer er en helt annen. Idag har han: 
- sto opp 09, selvom han har fri
- lagde frokost til oss ( rundstykker,pålegg, egg)
- tatt oppvasken to ganger, både inn og ut x 2. 
- tatt ut av vaskemaskinen og hengt opp
- gått to turer med hunden
-lagd middag
- masserte meg ca 20 min
- kost meg på føttene ca 40 min. 
- dekt av bordet etter lunsj og middag, vaska kjøkkenbenk. 
inni mellom dette har han også spilt spill på pcen, noe som selvfølgelig er helt greit! 

Kunne aldri vært sammen med en lat jævel. Herregud, jeg er for guds skyld ikke mora eller hushjelpen til en voksen mann. I tilegg til at mannen vasker klær, lager mat, tar oppvask, og annet forfallent arbeid, så tar jeg all vask og kosting av gulv, og vasker badet når det trengs, og han har autotrekk til meg hver mnd på 1000 kr, fordi jeg liker å vaske og automatisk vasker gulv og støvsuger mer enn han. 

Og hva er telefonnummeret hans...????

Anonymkode: 7e450...1d5

Skrevet

Du må slutte å godta det. Min er også litt bedagelig anlagt og ikke spesielt flink til å se hva som skal gjøres. Så vi gjør det veldig enkelt, én dag i uka vasker vi hele kåken sammen. Når middagstiden nærmer seg så lager vi den sammen.

Det er bare å si ting som "Når skal vi lage middag? Jeg begynner å bli sulten", "Gidder du kutte opp løken?", "Kan du koke spagetti?", etterhvert skjønner han sikkert greia, og det går på automatikk.

Anonymkode: 7066b...148

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sånn ser min dag ut: 

Sto opp med ungene (selv om jeg studerte til klokken 2 I natt) 

- laget frokost 

- vasket klær

- vasket bad og kjøkken 

-støvsuget alle gulv 

- laget pannekaker til lunsj 

- laget middag 

- hengt opp og brettet klær

- må skrive på oppgave når ungene er i seng 

- jobbe i morgen 

Mannen

- sovet til 10.30 

- tatt ut søpla 

- sett Film med ungene 

Og han er arbeidsledig.. 

Jeg er så LEI!!!! 

Anonymkode: 53730...adc

Det blir hva du gjør det til også. Han vet utmerket godt at du heller gjør oppgavene enn å ta kampen. Sånn drev han sikkert med foreldrene sine også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hva er telefonnummeret hans...????

hehhee, det ligger trygt på tlf min ❤️;)

Skrevet

Sånn var min eks. Min nåværende mann er ikke sånn ❤️

Skrevet

Nei, jeg bor i Norge, så jeg velger selv hvem jeg vil være sammen med. 

Anonymkode: 50868...95a

Skrevet

Du og andre damer som har det sånn kan bare takke seg selv. Herregud, det er jo bare å dra seg til kl 10.30 selv. Du stod opp med barna av egen vilje gjorde du ikke?

Anonymkode: ea8e1...310

Skrevet

Hvorfor gidder du?? Slutt med det der! Du må enten kreve det av han eller slutte å gjøre ting han forventer, sånn at han ser han må bidra!

Anonymkode: 1d7dd...051

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du og andre damer som har det sånn kan bare takke seg selv. Herregud, det er jo bare å dra seg til kl 10.30 selv. Du stod opp med barna av egen vilje gjorde du ikke?

Anonymkode: ea8e1...310

Enig! Unnskyld, men jeg blir så lei over kjønnet mitt når jeg leser inne på kg. Hvorfor har vi så ekstrem offermentalitet?? Jeg skjønner det bare ikke, hvorfor?! Her er jeg student med mye tid, men allikevel er det et unntak at jeg tar mer enn halvparten av husarbeidet. Jeg driter i om jeg maser, mannen min vet at om han gjør det jeg sier/finner selv på hva som trengs her, så slipper han å høre på maset mitt. Menn er ikke dummere enn oss kvinner, de skjønner ting de også. Her er det bare å sette i gang forventningene og maset med en eneste gang. 

Anonymkode: 88cf7...101

• Liker 2
Skrevet

Streik! Kva latsabb er det du har funnet da blææ.

Anonymkode: fbc72...58b

Skrevet

Screenshot_20201223-180849_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 412d7...b2b

Skrevet

Det må delegere arbeidsoppgavene hjemme. 

- laget frokost (du)

- vasket klær (du)

- vasket bad og kjøkken (Kjøkken tar du, bad tar han når han står opp)

-støvsuget alle gulv (han)

- laget pannekaker til lunsj (han)

- laget middag (du)

- hengt opp og brettet klær (barna om de store nok sammen med han)

- tatt ut søpla  (han)

- Kos med barna (begge)

Noen vil alltid trenger at du sier hva de skal gjøre i huset for de ser det ikke selv. Heng en lap over kjøleskapet, så han vet hva han må gjøre. Gjør han ikke det, så er det viktig at du ikke gjør det for han. Ikke går rundt å mas heller. Lager han ikke lunsj så maser ungene på han og du kan minne han på hva han ikke har gjort på kvelden. 

Anonymkode: fe42b...f6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...