AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #1 Skrevet 27. desember 2020 Jula er koselig den altså, men jeg er mest glad i hverdag. Etter 4-5 dager med juleferie med 2 aktive gutter er det nesten ferie å komme tilbake på jobb. Føler meg som en dårlig mor som sier sånn, men når besøkene nå er forbi er det lite å finne på synes jeg. Er det noen andre som kjenner det sånn? Det er så mye fokus på at jule er så avslappende og koselig, men jeg har inntrykk av at det er barnløse som i størst grad synes dette Anonymkode: 69c08...cdc 7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #2 Skrevet 27. desember 2020 Jeg er barnløs og jeg er lei av ferie. Anonymkode: cca97...811 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #3 Skrevet 27. desember 2020 Barnløs og har hatt fri siden 18. desember. Sovet gjennomsnittlig 9,5t hver natt. Ligger 1 time i tillegg hver morgen og leser nyheter før jeg står opp. Føler meg 130% uthvilt. Går turer eller trener hver dag. Skal ha fri til 4. januar, så det blir litt shopping i romjulen og en voksenfest på nyttårsaften. Kjenner meg skikkelig i balanse. Kan ikke relatere til ditt innlegg, nei Anonymkode: 63140...cdc 16
spludre Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 Gruer meg til fri, gleder meg til barnehagen starter igjen. Barnehagen er elsk. Hjemme aleine og å være mest mulig inne pga korona og storby og ingen familie i nærheten så det bare blir oss? Det er jævlig slitsomt. 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #5 Skrevet 27. desember 2020 Enig. Ble lengere ferie enn jeg skulle ha pga en kollega fikk korona. Så jeg fikk ferie fra 18 Desember til 4 Januar. Så nå er jeg litt lei. Eneste positive er at jeg kan sove litt lengere om morgenen 😉 Anonymkode: a93e7...e6d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #6 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jula er koselig den altså, men jeg er mest glad i hverdag. Etter 4-5 dager med juleferie med 2 aktive gutter er det nesten ferie å komme tilbake på jobb. Føler meg som en dårlig mor som sier sånn, men når besøkene nå er forbi er det lite å finne på synes jeg. Er det noen andre som kjenner det sånn? Det er så mye fokus på at jule er så avslappende og koselig, men jeg har inntrykk av at det er barnløse som i størst grad synes dette Anonymkode: 69c08...cdc Enig. Er så sykt utslitt. Kjenner på de samme tankene som deg. Anonymkode: 0fb87...f1b 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 Begynner å skjønne mannen min litt. Han ble uføretrygdet for ei stund siden. Han sier hele tiden at han er sliten. Han gjør det meste hjemme. Men sier han blir sliten av å være hjemme. Spesielt nå som han ikke kan være så mye ute heller Anonymkode: a93e7...e6d 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #8 Skrevet 27. desember 2020 Elsker hver ferie! Eneste negative er dårlig vær. Men masse å finne på med barna, hvis været er bra så er vi ute og gjør forskjellige aktiviteter, er det dårlig vær er vi inne å steller istand noe (maler, baker, filmkveld, slappe av etc). Jeg gruer meg til bhg og jobb igjen.. syns det er deilig å våkne 07-08, lage god frokost og ta dagene helt piano med barna. Anonymkode: b6f0a...8ee 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #9 Skrevet 27. desember 2020 spludre skrev (35 minutter siden): Gruer meg til fri, gleder meg til barnehagen starter igjen. Barnehagen er elsk. Hjemme aleine og å være mest mulig inne pga korona og storby og ingen familie i nærheten så det bare blir oss? Det er jævlig slitsomt. Enig. I tillegg til at d er så dårlig vær at man ikke kan gå Tur en gang!!!! Anonymkode: 373e1...ef1 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #10 Skrevet 27. desember 2020 Her lengter ungene tilbake til skolen! Har nok noe med at dagene blir så lite strukturerte og at været er helt fryktelig. Det bare regner og blåser. Sønnen min vil helst bare være ute, mens de fleste av hans venner vil være inne og game. Anonymkode: 00d47...76c
Trøndere1 Skrevet 27. desember 2020 #11 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jula er koselig den altså, men jeg er mest glad i hverdag. Etter 4-5 dager med juleferie med 2 aktive gutter er det nesten ferie å komme tilbake på jobb. Føler meg som en dårlig mor som sier sånn, men når besøkene nå er forbi er det lite å finne på synes jeg. Er det noen andre som kjenner det sånn? Det er så mye fokus på at jule er så avslappende og koselig, men jeg har inntrykk av at det er barnløse som i størst grad synes dette Anonymkode: 69c08...cdc Barn er en jobb som varer i fra fødsel og til barna er ca 20 år. Så er det pause til de er 25-27 år. Så blir det å stille med kapital til bolig og hjelp til oppussing. Så er det pause til de er rundt 32-34 år så blir det å passe barnebarn. Så barn ja. Det er en livsoppgave. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #12 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Barnløs og har hatt fri siden 18. desember. Sovet gjennomsnittlig 9,5t hver natt. Ligger 1 time i tillegg hver morgen og leser nyheter før jeg står opp. Føler meg 130% uthvilt. Går turer eller trener hver dag. Skal ha fri til 4. januar, så det blir litt shopping i romjulen og en voksenfest på nyttårsaften. Kjenner meg skikkelig i balanse. Kan ikke relatere til ditt innlegg, nei Anonymkode: 63140...cdc Snakk om å gni det inn... Anonymkode: 2545b...8e9 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #13 Skrevet 27. desember 2020 Jeg har hatt fri siden julaften. Skal ikke tilbake til jobb før første mandagen i januar. Har vært alene siden første juledag. Jeg er sliten og har fysiske reaksjoner på stress. Spent på om 1,5 uke med fri gjør meg bedre. Savner treningssenter. Stengt pga korona. Anonymkode: 30502...ed9
Drizzt Skrevet 27. desember 2020 #14 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jula er koselig den altså, men jeg er mest glad i hverdag. Etter 4-5 dager med juleferie med 2 aktive gutter er det nesten ferie å komme tilbake på jobb. Føler meg som en dårlig mor som sier sånn, men når besøkene nå er forbi er det lite å finne på synes jeg. Er det noen andre som kjenner det sånn? Det er så mye fokus på at jule er så avslappende og koselig, men jeg har inntrykk av at det er barnløse som i størst grad synes dette Anonymkode: 69c08...cdc Julen er IKKE avslappende og koselig med små barn. Julen er slitsom for den drøyer over flere dager. Man skal gjøre så mye og så mangt og samtidig rekke det ene og det andre. Midt opp i det hele skal man lage gode juleminner for barna og holde dem opptatt, så de får brukt energi og sove bedre om natta. Resultatet? Utslitte foreldre som gleder seg til hverdagen. Med 3 små har jeg mer enn god samvittighet når jeg sier at vi setter terskelen så høyt at vi blir helt utslitte. For at barna skal ha det hyggelig 😄 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #15 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnløs og har hatt fri siden 18. desember. Sovet gjennomsnittlig 9,5t hver natt. Ligger 1 time i tillegg hver morgen og leser nyheter før jeg står opp. Føler meg 130% uthvilt. Går turer eller trener hver dag. Skal ha fri til 4. januar, så det blir litt shopping i romjulen og en voksenfest på nyttårsaften. Kjenner meg skikkelig i balanse. Kan ikke relatere til ditt innlegg, nei Anonymkode: 63140...cdc Er det noe som hindrer deg i å gjøre disse tingene ellers da? Hvis du ikke har barn styrer du jo tiden din utenfor arbeidstid selv? Du kan dra på trening hver dag etter jobb, og legge deg tidlig så du får sovet 9,5 timer og likevel ha på vekkerklokka en time før du egentlig må stå opp, så du rekker å lese nyheter...? Anonymkode: 2b2d2...d99 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #16 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Elsker hver ferie! Eneste negative er dårlig vær. Men masse å finne på med barna, hvis været er bra så er vi ute og gjør forskjellige aktiviteter, er det dårlig vær er vi inne å steller istand noe (maler, baker, filmkveld, slappe av etc). Jeg gruer meg til bhg og jobb igjen.. syns det er deilig å våkne 07-08, lage god frokost og ta dagene helt piano med barna. Anonymkode: b6f0a...8ee Hvor gamle er barna dine? Jeg synes aktivitetene du nevner er koselige, men gjerne ikke hele tiden. Og mine gutter vil helst spille fotball, og andre fysiske aktiviteter. Perling, plastelina osv fungerer dårlig her. Anonymkode: 69c08...cdc 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #17 Skrevet 27. desember 2020 Helt enig. Barna kjeder seg, vi finner på ting og prøver å ha ulike aktiviteter dagen gjennom. Andre dager får barna styre på selv. Etter 3 dager begynner de å krangle, erte hverandre og bli mindre lydhøre på oss foreldre. Selv på besøk blir de vanskelige å ha med å gjøre. Gleder meg til i morgen. Da skal de begge på sfo i noen timer. Alle i klassene skulle også så ikke bare jeg som mor som tenker at sfo er no go i jula. Anonymkode: 0cabc...8fa
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #18 Skrevet 27. desember 2020 Jeg gruer meg til jobb. Men jeg mistrives i jobben, har ofte høye skuldre pga. jobbstress og har barn som er så små at de lar seg underholde og fascinere av det meste. Den eldste er snart tre og syns det er spennende med snø, gøy med regn og sølepytter, gøy med tre i stua, gøy å vaske i kjøkkenskapene osv. Men selv om jeg syns juledagene er koselige, gleder jeg meg timene mellom barnas leggetid og min leggetid (jeg er også heldig med at ungene sover relativt godt nå for tiden). Anonymkode: 6b2d4...c60
Dankert Skrevet 27. desember 2020 #19 Skrevet 27. desember 2020 3 hours ago, spludre said: Gruer meg til fri, gleder meg til barnehagen starter igjen. Barnehagen er elsk. Hjemme aleine og å være mest mulig inne pga korona og storby og ingen familie i nærheten så det bare blir oss? Det er jævlig slitsomt. Hvorfor får man barn hvis man ikke liker å være sammen med dem? 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #20 Skrevet 27. desember 2020 Drizzt skrev (2 timer siden): Julen er IKKE avslappende og koselig med små barn. Julen er slitsom for den drøyer over flere dager. Man skal gjøre så mye og så mangt og samtidig rekke det ene og det andre. Midt opp i det hele skal man lage gode juleminner for barna og holde dem opptatt, så de får brukt energi og sove bedre om natta. Resultatet? Utslitte foreldre som gleder seg til hverdagen. Med 3 små har jeg mer enn god samvittighet når jeg sier at vi setter terskelen så høyt at vi blir helt utslitte. For at barna skal ha det hyggelig 😄 Jeg synes julen er avslappende med små barn😊 har to barn selv, ett felles med sambo og han har to fra før. Deilig å slippe å stresse ut om morgenen og hente sliten og sulten i bhg før det er lekser og aktiviteter... Vi lar ungene være lenge oppe, spiller spill, ser film, er ute uansett vær, og spiser masse snop. Chill! Anonymkode: b9653...36d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå