Gå til innhold

Dere som bor i blokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye får barna springe og hoppe og dunke i gulvet?  Føler at jeg kanskje er litt for streng på dette. Går ikke lang tid før jeg ber de om å være stille 

Anonymkode: 9bacc...68d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mye får barna springe og hoppe og dunke i gulvet?  Føler at jeg kanskje er litt for streng på dette. Går ikke lang tid før jeg ber de om å være stille 

Derfor er det best å bo på toppen! Ingen løpende barn over 

Anonymkode: 89c7c...812

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva med de som bor under? Tenker dere på de og ber barna om å roe seg ned?

• Liker 7
Skrevet

Man må dessverre regne med noe støy når man bor i blokk. Jeg har ingen over meg, så hører kun innimellom de som er vegg i vegg. 

Dersom det er veldig lytt synes jeg naboer bør ta hensyn frem til kl.9 i helgene, så andre slipper å bli vekket kl.7 av lekende barn. Det samme med utelek når de er utenfor på lekeplassen og hyler. Virker som noen småbarnsfamilier tror verden kretser rundt deres familieliv og barn, og at ANDRE skal ta hensyn til DEM. Kjenner dette provoserer meg......

De legger seg heldigvis mellom kl.19-20 😅

Anonymkode: 5722f...4c1

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hva med de som bor under? Tenker dere på de og ber barna om å roe seg ned?

Har ikke barn jeg :) 

Skrevet

Så mye de vil, egentlig. De er ganske rolige typer begge to, så det har aldri vært en problemstilling. Ikke er det spesielt lytt her heller. 

Anonymkode: dec5a...188

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er sant. Alle som bor med barn i blokk bør derfor bo i første etasje, der de forstyrrer andre minimalt. Det gjelder både skriking til alle døgnets tider og støyende lek.

Anonymkode: fe4b6...be0

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor på toppen. De under er alltid sure for hver minste lyd vi lager. Men de røyker og stinker ned fellesgangen. Når vi lufter stinker det røyk i hele leiligheten her. Det er kjipt med naboer så tett på, men det er prisen man må betale for å bo i dette området, som ellers er flott.

Anonymkode: 8e297...aec

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er sant. Alle som bor med barn i blokk bør derfor bo i første etasje, der de forstyrrer andre minimalt. Det gjelder både skriking til alle døgnets tider og støyende lek.

Anonymkode: fe4b6...be0

For å si det sånn, lyden bærer ganske mye oppover også, i alle fall i en gammel blokk. Naboene her hopper, skriker og springer inne, og vi hører dem til alle døgnets tider.

Altså, det skjer at vi herjer inne. Litt lyd må man regne med når man bor i blokk. Men samtidig skal man ta hensyn. Vi praktiserer innestemme, og det er ikke lov å hoppe og løpe inne her vanligvis. Da ber vi ungen om å roe seg ned, eller vi tar en tur ut.

Anonymkode: f98a2...2d9

• Liker 5
Skrevet

Når det først er herjing her i hus så ber jeg de sjelden om å roe seg, litt lyd må man tåle, ikke har jeg noen under meg heller. Men her er det ganske så lydtett og vi har faktisk hatt den ene leiligheten full av unger som styrte på og vi hørte ikke en lyd når vi satt hos meg, altså de var i leiligheten rett over. Så vi hører ingenting her, det er veldig greit. 😄 Hadde vi bodd et sted der det var mer lytt så ville vi tatt mer hensyn, eller flyttet. Gidder ikke å bo et sted der man ikke kan bevege seg uten at det blir klager eller lyd.

Skrevet

Vi bor øverst i blokk, bor fire barn under, løper alle sammen villmann der nede hører vi de, men skjer jo ikke så ofte akkurat. Vi leker og herjer, men aldri tidlig på morgenen, og får ikke hyle eller hoppe unødvendig. Forsøker å vise hensyn, og føler ikke det plager meg. Hyle, løpe og slikt kan hun gjøre ute. 

Anonymkode: 9f260...279

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Litt må man tåle når man bor i blokk. At barna løper, hopper, dunker i gulvet og den slags er alltid like vanlig, blokk eller ei. Barn er barn, og de må få lov til å være det :)

Nå er jeg så heldig at jeg bor i en blokk hvor det pr i dag ikke bor noen barn i det hele tatt, men det kan alltids snu. Da jeg var liten bodde jeg en periode i en tre etasjes blokk med seks leiligheter, alle med barn. I løpet av de drøye to årene jeg bodde der kom det til en baby, mens eldste barn i blokka var 12 år da vi flytta inn. Vi bodde i andre etasje, og det jeg reagerte mest på i forhold til de over, var at jeg hørte musikk fra stereoanlegget, ikke at de to barna i barnehage-alder løp rundt og lekte. 

• Liker 1
Skrevet

Litt må man tåle når man bor i blokk. Faktisk en god del når det gjelder lyder fra barnelek (det finnes iallefall 1 domsavgjørelse om dette hvor en sur nabo tapte mot en barnerik somalisk familie). Men for å minske konfliktnivået må man 

passe på når på døgnet barna bråker

ideelt sett bruke tepper som virker lyddempende

tilrettelegge for løping og skriking heller ute enn inne

• Liker 4
Skrevet

Vi bor øverst og har naboer på begge sidene og under. Vår får løpe så mye han vil inne, men er enda liten så tror ikke det lager så mye lyd. Han får ikke rope eller hamre/banke i gulv eller vegger. Hører ikke noe til naboene ved siden av med jevnaldrende barn, men det barnet er myyyye roligere enn vårt. De under hører vi hoier i blant, men synes bare det er koselig. 

Anonymkode: 037ea...1d7

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bor ikke i blokk, men har bodd under en barnefamilie. Det er veldig bra at du sier i fra til dem ofte om dette, for det er noe herk med løping og hopping over en i tide og i utide.

Anonymkode: 509d9...668

• Liker 8
Skrevet

Har ikke egne barn, men barna i leiligheten over er ganske aktive 😊 så lenge bråket er til greie tider, så plager det meg ikke, må regne med såpass når man bor i blokk.

Anonymkode: b315d...983

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er flott at du er bevisst på at barnas lek kan påvirke naboene. er absolutt ikke alle som er opptatt av dette, og handler deretter. Har hatt både voksne og barn over meg som oppførte seg som om de levde på en øde øy og kunne gjøre akkurat som de ville. Å gi beskjed var lite nytte i. Det var døren i fjeset, og enda mer bråk.

Barn har godt av å lære seg å tenke over hvordan oppførselen deres påvirker andre, og endre den deretter. Går fint an å løpe og herje ute, og leke roligere lek inne.

Anonymkode: 7672d...a5c

• Liker 10
Skrevet

Så lenge de ikke roper og skriker og tramper i trappene er det greit for meg. Jeg skjønner at det er gøy med ekkoet i oppgangen, men vær så snill å tenke litt.

Anonymkode: fe6fd...f34

• Liker 4
Skrevet

Jeg bor nederst, rett og slett fordi jeg tidligere bodde i midten og var overnervøs hvis jeg mistet noe på gulvet tidlig om morgenen når jeg stresset for å rekke jobb, bare skulle rett inn og hente noe og ikke tok av sko etc. Pluss at jeg nå kan trene (dans) på stuegulvet. Har gått på bekostning av utsikt, da, så usikker på hvor gjennomtenkt det er.

Må innrømme at jeg blir skikkelig irritert på naboens tre unger som løper/hopper på gulvet hver morgen ca 1 time før jeg trenger å stå opp - og ikke minst i helgene, men hva kan man gjøre... Syns det er deilig å slippe å måtte ta hensyn på samme måte som når man har noen under seg

Anonymkode: 7f157...82e

• Liker 2
Skrevet

I blokka jeg bor er det lytt og lyder og dunk i betongen bærer veldig langt. Barna mine får ikke løpe eller hoppe inne, da går vi ut.

De som bor under meg tar ikke hensyn og det er slitsomt å bo i lyden av barna som løper inne. Det er ikke store barn heller, utrolig hvor mye det bråker selv av små barn som løper.

Anonymkode: 384c0...288

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...