Gå til innhold

Når gjør dere forberedelsene til babyen kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på montering av seng, vask av tøy, rer opp sengen osv :) 

Og når pakker dere sykehusbagen?

Anonymkode: 8cd31...1b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dullet med alt det der da jeg tok permisjon :) Pakket bagen i uke 40.

Skrevet

Det husker jeg ikke, men jeg var ganske tidlig ute. Jeg er alltid tidlig ute med ting som skal gjøres, så dette var ikke noe unntak;) Men husker jeg synes det var litt stress.

Anonymkode: 0ecea...97c

• Liker 1
Skrevet

Har termin i midten av februar, satser på å ha det meste klart i løpet av januar. Har montert seng og begynt å vaske klær, av de mest vesentlige tingene mangler vi bare bilstol. Sykehusbag tenkte jeg å begynne å samle sammen snart  :)

Anonymkode: d53c1...37a

Skrevet

Jeg kommer nok til å pakke fødebagen - dvs legge ting ish klart - i uke 35 eller noe. Fødte i uke 37 sist, og da var ingenting klart 🤣

Anonymkode: b7f2b...83c

Skrevet

Jeg er 35+4 idag, og pakket fødebagen 35+0. Igår vasket jeg det vi har av klær, monterte bilstol og seng. I morgen skal jeg handle siste rest, så det vil da si at jeg er pakket og klar fra uke 36.

Anonymkode: 2b8ab...607

• Liker 2
Skrevet

Jeg var ute i siste liten. Jeg hadde vasket babyklær (og strøket, første og siste gangen jeg stryker noe annet enn finskjorter, men jeg syntes plutselig det var så koselig med de bittesmå klærne). Og så hadde vi lagt babybilstol i bagasjerommet, men ikke montert (noe vi klønet noe veldig med da vi skulle hjem fra sykehuset). Seng ble montert av mannen på formiddagen etter at vi kom fra sykehuset med babyen, og fødebagen pakket jeg da jeg fikk vonde kynnere/maserier i uke 39. Men jeg har det med å gjøre ting i siste liten, og det kjentes ikke så viktig å ha alt på plass før fødsel (utenom den bilstolbasen, den skulle jeg ønske vi hadde montert, for babyen våknet mens vi holdt på og ville ha melk og jeg slet med amming og å sitte og barseltårer, og det var rett og slett ikke noe gøy der ute på parkeringsplassen).

Anonymkode: d2a97...d4b

• Liker 1
Skrevet

Eg fiksa alt ferdig til uke 30. Slappa av resten av tida. 

Anonymkode: 0254f...429

• Liker 1
Skrevet

Det tok nøyaktig en dag å vaske alt og legge på plass alt- babyklær og babysengetøy tar liten plass 😂😂😂 Rakk å rydde en skuff på badet til bleier og sånt, samt pakke fødebag også samme dag. Så ikke vits å sette av mye tid :) Jeg gjorde alt sånn første dagen av permisjonen, også brukte jeg resten av permisjonen på andre praktiske ting, som å ha bilen på verksted, frisør, shopping, baking, soving, vasking, dra på besøk til folk,kjede meg 😛  ikke vits å begynne tidlig altså, det er fint å ha noe å gjøre på de siste dagene. 

Mannen fikk ansvaret å monterte seng, babysete og vogn. 

Å re opp og sånt gjorde vi ikke før etter at vi kom hjem etter fødselen. 

Anonymkode: 078a1...74e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...