Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er bedt på fest 4 uker før termin. Burde mannen unngå å drikke mye eller er det lite sannsynlig at noe skjer 1 mnd før?🙈

Anonymkode: ad682...119

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lite sannsynlig, men man vet jo ikke. Har moren din og andre slektninger født for tidlig er vel sjansen litt større. Mannen min var på jobbreise over flere dager da det var fire uker til termin med eldste, gikk helt fint. Men mannen drikker seg vel uansett ikke full?

Anonymkode: f12a4...f34

Skrevet

Mannen er på julebord med kompisene nå idag, og jeg har termin om 3 uker. 

Så gjør det du/dere føler dere komfortable med! 

Anonymkode: 877e3...32d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mannen er på julebord med kompisene nå idag, og jeg har termin om 3 uker. 

Så gjør det du/dere føler dere komfortable med! 

Har han eventuelt fått lov til å bli full?😅

Skrevet

Mannen min sluttet å drikke 3 uker før fødsel. 4 uker før fødsel inviterte jeg han ut på en bedre middag (10 retter) med full vinpakke og avec 😛

Anonymkode: e4165...5bd

Skrevet

Det kommer jo an på om du er avhengig av ham for å kjøre, eller om det finnes alternativer. Vi skulle uansett ta taxi, så mannen drakk øl med kompiser selv om det var et par uker til termin. Men han dro ikke på jobbseminar som var et sted der han ikke ville kommet seg fra hvis noe skjedde om natten (hotell på øy). 

Skrevet

Er det noen som fester nå i Corona tiden ? 

Anonymkode: 56156...98c

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har han eventuelt fått lov til å bli full?😅

Ja, mannen har helt frie tøyler. Han får drikke akkurat så mye han vil, og komme hjem så sent han vil. :)

Han havner nok på en skikkelig snurr idag, om jeg kjenner den gjengen rett, og det unner jeg han. :fnise:

Men som sagt, du/dere må gjøre det som føles rett for deg/dere. Selvom vi synes det er helt ålreit som dette, kan det fint hende det ikke er ålreit for dere. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, mannen har helt frie tøyler. Han får drikke akkurat så mye han vil, og komme hjem så sent han vil. :)

Han havner nok på en skikkelig snurr idag, om jeg kjenner den gjengen rett, og det unner jeg han. :fnise:

Men som sagt, du/dere må gjøre det som føles rett for deg/dere. Selvom vi synes det er helt ålreit som dette, kan det fint hende det ikke er ålreit for dere. 

For et fint svar :) 

Jeg ser ikke problemet med at mannen tar seg en fest (med alkohol) tett opp til termin. En fødsel varer så lenge at han rekker bli edru;) men enig med anonym bruker som jeg siterte, gjør det som føles rett for dere. 

Anonymkode: 32d3e...cec

• Liker 1
Skrevet

Det går nok helt fint. De fleste føder +/- opp imot 14 dager unna termin. Kos dere på fest!👌🎊

Anonymkode: 071f1...f89

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det er uansvarlig av ham å dra på fest. Ikke pga alkohol, fordi det er fortsatt lenge til termin og di fleste førstegangsfødende føder over termin.

Men jeg tenker mer på corona. Og det å risikere å enten bli smittet med der eller annen forkjølelse. 

Har mannen dine det minste symptomer når du skal inn å føde, da får han ikke være med på fødsel.

Anonymkode: 1a1c6...abf

• Liker 7
Skrevet

Vi var i bryllup 5 dager før jeg fødte 🤷 Mannen drakk og jeg var sjåfør. 

Jeg tenker det er ikke vits å planlegge for mye. Det er faktisk ikke verre en  å ringe en taxi om mannen ikke er kjørbar. 

Anonymkode: 48cb0...6b0

• Liker 1
Skrevet

Jeg har under 3 uker til termin, og hadde en ganske rask fødsel sist gang, men lar mannen drikke så lenge noen rundt oss kan kjøre oss til sykehuset. På nyttårsaften må han være edru da "alle" rundt oss skal drikke og det er vanskelig å få tak i taxi. Er ikke redd for at han skal være litt påvirket på fødestua, men er veldig redd for å ikke rekke frem.

Anonymkode: bbcb8...0eb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg ser ikke problemet med at mannen tar seg en fest (med alkohol) tett opp til termin. En fødsel varer så lenge at han rekker bli edru;) men enig med anonym bruker som jeg siterte, gjør det som føles rett for dere. 

Og jeg ser ikke problemet med å la være å feste akkurat disse få ukene av livet. En fødsel trenger slett ikke vare så lenge at han blir edru! Hvor har du det fra? Med min første var det såvidt jeg rakk sykehuset. Skulle mannen i tillegg hengt over meg full, med stålånde, etter at han kom frem til sykehuset med taxi fordi han ikke kunne kjøre — nei takk! 😷 Har du født før?

Anonymkode: 4330a...945

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg ser ikke problemet med å la være å feste akkurat disse få ukene av livet. En fødsel trenger slett ikke vare så lenge at han blir edru! Hvor har du det fra? Med min første var det såvidt jeg rakk sykehuset. Skulle mannen i tillegg hengt over meg full, med stålånde, etter at han kom frem til sykehuset med taxi fordi han ikke kunne kjøre — nei takk! 😷 Har du født før?

Anonymkode: 4330a...945

Ja, det tok fem døgn. Og mannen tok seg litt øl/vin som det passet han hele veien (ingen fest pga corona).  Jeg skriver jo at for meg hadde det vært ok om mannen tok seg en fest (sett bort fra corona), men at det må være opp til hver enkelt hva som passer for de. For deg er det så ikke ok.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

😂 

Skulle likt å se den personen som blir skikkelig edru på 4t..

Anonymkode: 567b6...01b

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

😂

Skulle likt å se den personen som blir skikkelig edru på 4t..

Anonymkode: 567b6...01b

Det var ment litt humoristisk. Jeg tenkte ikke grisefylla. Så beklager at det ble oppfattet litt feil. 

Skrevet

Jeg ville tenkt mer over at det er risiko for at far havner i karantene enn at far skal bli for full. Det går jo fint an å være på fest uten å bli kanakkas, og bor dere slik til at dere ikke er avhengig av at far er kjørbar, så synes jeg ikke at litt alkohol gjør noe. 

Anonymkode: 6478c...1d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...