Gå til innhold

Hvordan har jula vært for dere barnefamilier i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jula over for vår del, vi har feiret sammen med mine foreldre I år, og det har vært en kjempefin feiring. Vi hygge og kos, bortsett fra at minstemann spydde på fintøyet sitt på selveste julekvelden. Deretter sovnet han lenge før pakkene som han hadde gledet seg veldig til 😅 

Så har vi vært i juleselskap, mens minsten har vært hos mormor. 

Nå er vi hjemme igjen og ser frem til noen rolige dager, før vi begge må på jobb igjen :)

Lurer på hvordan jula har vært for dere andre barnefamilier? 

Anonymkode: 80ee5...8da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rimelig slitsom. Vi har vært på nesten en ukes julebesøk hos foreldre, som ikke ønsker å sikre noe i boligen. Vi har derfor fotfulgt barna på 1 og 3 år. Yngste står opp kl 04.30 hver morgen og ingen andre står opp før kl 09.00, og hjelper da ikke til med barna, så det er mange timer å slå ihjel i en usikret bolig med barn som ikke sitter stille. Har neste ikke hatt overskudd til å kose oss. Er endelig hjemme igjen. Blir sikkert bedre neste år. 

Anonymkode: ac461...c61

• Liker 2
Skrevet

Helt fantastisk, vi har bare gjort det vi virkelig har lyst til. 😄 

• Liker 3
Skrevet

Her havnet vi i karantene grunnet smittet ansatt i bhg, to dager før julaften. Så alle planer har blitt avlyst. Vi tre hadde det kjempefint på juleaften, men har det tidvis ganske kjedelig i karantene nå som det har gått noen dager! Det tyngste er vel at vi hadde sett frem til litt avlastning, da vi ikke har familie i byen. Men, herlighet, vi er heldige ift mange andre, så kan ikke klage (altfor mye 😊).

Anonymkode: 14e2f...9f3

• Liker 3
Skrevet

Slitsom. Feiret hjemme siden jeg har termin om et par dager. Femåringen har vært helt på tuppa hele jula og river snart ned veggene her inne, mens formen min har vært dåååårlig. Håper jeg føder så jeg får litt fri på sykehuset 😅

Blir laaange og masete dager med dårlig vær, familie  langt unna og alt av aktiviteter i Oslo-området er stengt.

Anonymkode: 486d9...9d3

• Liker 1
Skrevet

Har hatt det rolig og fint. Min første jul som separert og barna (to barn) er hos meg i år. Feiret med mine foreldre på julaften. Var hyggelig. Barna er nå 8 og 5,5 år. 

Anonymkode: a1fe6...4c0

Skrevet

Den har vært, og er, veldig fin og rolig. Julaften hadde vi to gjester og nå er vi alene fram til tirsdag. Da er vi bedt bort og fra onsdag og ut neste uke er broren min og kona på besøk. Vi har spist masse god mat, sett julefilmer og spilt brettspill hver dag, og barna koser seg med gavene sine.  Barna har vært oppe til 23-24 de fleste dagene. Deilig med litt eldre barn (våre er straks 8, 9,5 og 12) som klarer å underholde seg selv, som det er gøy å finne på noe med (f.eks. kunne spille litt mer avanserte spill) og som kan være oppe sent samtidig som de klarer å stå opp selv om morgenen mens jeg og mannen sover videre. 

Skrevet

Dagene jeg hadde avlastning; fantastisk.

Nå? Jævlig slitsom. Og vi har over en uke igjen til bhg.

Anonymkode: b1236...cc9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Rimelig slitsom. Vi har vært på nesten en ukes julebesøk hos foreldre, som ikke ønsker å sikre noe i boligen. Vi har derfor fotfulgt barna på 1 og 3 år. Yngste står opp kl 04.30 hver morgen og ingen andre står opp før kl 09.00, og hjelper da ikke til med barna, så det er mange timer å slå ihjel i en usikret bolig med barn som ikke sitter stille. Har neste ikke hatt overskudd til å kose oss. Er endelig hjemme igjen. Blir sikkert bedre neste år. 

Sier du ikke at det fortsatt er natt da? Jeg har aldri gått ut av sengen før 0600, og det får ikke barns heller. Alt før 0600 er natt. Skjønner jo at ingen gidder stå opp 0430. Ikke engang fuglene er oppe da. 

Anonymkode: 1f838...1a0

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Sier du ikke at det fortsatt er natt da? Jeg har aldri gått ut av sengen før 0600, og det får ikke barns heller. Alt før 0600 er natt. Skjønner jo at ingen gidder stå opp 0430. Ikke engang fuglene er oppe da. 

Anonymkode: 1f838...1a0

Skal du forklare det til en ettåring, og så forvente at den lysvåkne, ferdigsovede ettåringen sier ok og legger seg igjen? 🤣

Søtt. 

Anonymkode: 79d63...ef4

• Liker 20
Skrevet

Nå er vi knapt å regne som barnefamilie lenger, så store barn som vi har, men vi går vel innafor det et par år til likevel. 

Jeg må si at corona - førjulstiden ikke var så dum, alt i alt. 

Normalt er det enormt mye som skjer rett før jul. Julebord, tradisjonelle fester og andre sosiale tradisjoner, skoleavslutninger og aktivitetsavslutninger. Har jeg fått med meg alt nå? 

Uansett, dette har vært en utrolig rolig førjulstid, og det har ikke vært bare dumt. Det har vært tid til å slappe av, og tid til å kose seg med ulikt. Ikke minst med mann og barn. 

Det er et tankekors at det var ganske deilig å ikke ha så mye på plakaten frem mot julaften. Å slippe å være utslitt allerede et par uker før julaften. 

• Liker 3
Skrevet

Hatt rolige dager med bare oss, meg, mannen min og 3 barn i alderen 5-12 år. Har ikke hatt spesielle planer, ikke hatt besøk, eller vært på besøk. Bare slappet av, spist god mat, sett filmer osv

I morgen og onsdag skal jeg en liten tur på jobb. Mann og barn skal være hjemme. Tirsdag skal vi på familiebesøk.

Jula er på ingen måte over i mine øyne, skal nyte den på samme måte hele den kommende uke også. 

Anonymkode: 9974c...c68

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal du forklare det til en ettåring, og så forvente at den lysvåkne, ferdigsovede ettåringen sier ok og legger seg igjen? 🤣

Søtt. 

Nei det er det ingen som forventer. Men barn vil så mye rart, betyr ikke at man ikke skal ta kampen med å sette ned foten...

Vi har hatt en fin jul selv om vi valgte å feire hver for oss. Begge (jeg og far) har alvorlig syke foreldre så derfor tok vi det valget. Har en fantastisk bror som har lekt så mye med 3 åringen vår slik at jeg har fått slappet av litt innimellom. Fredelig julefeiring selv om den preges av litt trass innimellom 😂

Anonymkode: d5c2d...4ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Søtt. 

Funker her en del ganger....

• Liker 1
Skrevet

Beste Jula vi har hatt. Koser oss sammen uten stress og mas :-) 

Anonymkode: 67ad2...b15

Skrevet

Slitsomt. Ferier og brudd i rutiner er krise for barna mine. Gleder meg til barnehage igjen 5.januar 😊 

Anonymkode: d6eb9...801

Skrevet

Julen kan bare bli ferdig for min del, jeg er utslitt. Vi har vært alene med små barn, ikke noe familiebesøk eller venner. Føler meg deprimert, og har lite overskudd. Gleder meg til barna bli større. 

Anonymkode: ecb01...ae1

• Liker 4
Skrevet

Kosa oss og hatt det veldig avslappende. Bare feiret med 1 besteforelder.barnehagen 3 dager nå før neste runde med fridager blir godt for minste som elsker det sosiale med venner i barnehagen. Jeg er gravid og omtrent sengeliggende pga kraftig svangerskapskvalme og mannen jobber så ikke dårlig samvittighet for barnehagen denne romjulen.

Anonymkode: 786d3...dbd

Skrevet

Har hatt det helt ok på julaften. Litt kjedelig etter det med null besøk og null som skjer. Det blir hva vi selv gjør det til. Vi finner på mye hjemme sammen.

Anonymkode: d54b2...c1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff. Syns oppriktig synd på deg. Egoistiske besteforeldre.  Neste år bør dere ha som krav av de kommer til dere

Anonymkode: da95f...a35

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...