Gå til innhold

Hva er galt med kroppen min?

Fremhevede innlegg

Gjest unormal...
Skrevet

Jeg har en kropp som virkelig må være utenom det normale altså...

Jeg trodde ikke det var mulig, men jeg er jo et levende bevis på at det faktisk er det da...

Saken er den at kroppen min er fryktelig skjev i fettfordelingen! På høyre side av kroppen min er puppen min en cup str større enn venstre, og rumpa er flatere og mer fett. Spesielt dette "fettlageret" på rumpa er merkelig, kjenner jeg litt etter har jeg et slags søkk innover (synes ikke, men kjennes) og dette har i det siste ofte vært et vondt/smertefullt område.

Nå har jeg gått ned noen kilo den siste 1-2 ukene pga sykdom, og nå er jeg skjev over hoftene også - mer fett på høyre side. Kan både sees og kjennes...

Hva i h****** er galt med meg!!!!??Jeg har aldri hørt om andre som har det sånn - noen som vet, er det noe som kan gjøres noe med?? Dette er ganske flaut så jeg har ikk turt å prate med lege om dette (vil vel uansett i legens øyne være en "bagatell"), og jeg skal ikke si at dette ikke gir med komplekser for det gjør det i aller høyeste grad!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg har en kropp som virkelig må være utenom det normale altså...

Jeg trodde ikke det var mulig, men jeg er jo et levende bevis på at det faktisk er det da...

Saken er den at kroppen min er fryktelig skjev i fettfordelingen! På høyre side av kroppen min er puppen min en cup str større enn venstre, og rumpa er flatere og mer fett. Spesielt dette "fettlageret" på rumpa er merkelig, kjenner jeg litt etter har jeg et slags søkk innover (synes ikke, men kjennes) og dette har i det siste ofte vært et vondt/smertefullt område.

Nå har jeg gått ned noen kilo den siste 1-2 ukene pga sykdom, og nå er jeg skjev over hoftene også - mer fett på høyre side. Kan både sees og kjennes...

Hva i h****** er galt med meg!!!!??Jeg har aldri hørt om andre som har det sånn - noen som vet, er det noe som kan gjøres noe med?? Dette er ganske flaut så jeg har ikk turt å prate med lege om dette (vil vel uansett i legens øyne være en "bagatell"), og jeg skal ikke si at dette ikke gir med komplekser for det gjør det i aller høyeste grad!

Hei.

Jeg skjønner godt at du har det vanskelig pga. dette. Jeg tror at ingen har to akkurat like store på begge sider av kroppen.

Jeg tror ikke legen vil synes at dette er en bagatell. Hvis det plager deg så er det viktig for deg. Jeg kjønner godt at du synes det er flaut å gå til legen, fordi jeg synes det selv også. Men jeg synes alt er flaut jeg da. Lykke til.

:klem:

Endret av reddelinnea
Skrevet

Er det ingen andre som har noen innspill/kommentarer??

Skrevet

Jeg kan forstå at dette er plagsomt for deg, og at det kanskje ikke frister med å oppsøke lege, men det tror jeg vil være det lureste. Har ofte hørt at et menneske aldri er like på hver side av kroppen, og det ser jeg på meg selv også. :) Men om dette er noe som plager deg, og slik som du skriver så virker det sånn, så kan du jo ta en tur til legen og se om det kanskje er noe man kan gjøre med det, eller om du er syk eller noe slikt? Jeg vet ikke, jeg, altså, ville gi beskjed om at du slettes ikke er alene om det i verden. Mennesker er helt forskjellige, og det er også kroppen. Ørene er aldri likt plassert på hver side av hodet, og det er heller ikke bena. Det ene benet mitt er faktisk kortere enn det andre, men det kan ikke sees, det er bare jeg som merker det. Kanskje det også er tilfellet med deg? At du synes det viser mye mer enn det faktisk gjør. Man gjør ofte små ting med oss selv større enn de er. Håper det går bedre med deg snart, og lykke til! :klem:

Skrevet (endret)

Det er nok ikke unormalt.

Vi er ikke helt like på hver kroppshalvdel. Noen har en større pupp enn den andre, andre har en størrelse forskjell i sko på hvert ben, andre er litt lenger i det ene benet enn andre.

Men du kikker ikke rundt etter dette hos andre mennesker, og de kikker ikke etter det hos deg ;)

Men har du vondt og smerter på et sted og ikke vet hva det kommer av anbefaler jeg deg å ta en tur til legen å få sjekket det opp.

Endret av Nella
Gjest Skjeiva
Skrevet

Du er ikke alene om det gitt, men jeg har fått det bekreftet at det er "normalt". Den ene tommelen min er feks en cm lengre enn den andre :overrasket:

Gjest StoreSky
Skrevet

ER sånn hos meg også.

Min høyre side er strammere, mindre, spesielt rundt hofte/rumpe/mage der jeg har mye fett. Jeg er ekstremt høyrevendt og er antagligvis mer stram i kroppen på denne siden, fordi jeg bruker høyre siden mere i dagliglivet.

Til og med på halse-senene kan man se at de er større på høyre siden - jeg belaster høyre side for mye. Har snakket med fysioterapaut som sa jeg burde anstrenge meg i å bruke mer av venstre side av kroppen. (sliter med vondte skulder, nakke, rygg - bare høyre side)

Ellers er fingrene/hendene mine forskjellig og sikkert mer som jeg ikke har lagt merke til.

Men tro meg; jeg ser IKKE ut som en freak, antagligvis bare jeg og min ex som har lagt merke til dette!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...