Gå til innhold

Er det mulig å bestille ferie til sommeren nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kikker og kikker på flybilletter til Asia for sommeren 2021. Mange gode priser om dagen. Har så reisefeber etter å ikke ha reist noe sted siden sommeren 2019. Men, det er vel ikke mulig å bestilte noe enda? Hva sier forsikringsselskapene? 

Anonymkode: a63d7...132

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har turt å bestille? 

Skrevet

Det er fult mulig å bestille reiser. 

De fleste forsikringsselskaper dekker ikke korona-relatert avbestilling dersom du bestiller reisen når landet er rødt. 

Skrevet

Jeg har bestilt charter. De har forsikringer i forbindelse med covid-19. Ikke noe ekstra å betale.

Hadde nok kvitt meg for å bestille fly og hotell hver for seg. 

Det finnes internasjonale forsikringsselskaper som dekker mer enn de norske. Her må du selv undersøke. Jeg reiste til rødt land og var fullt dekket for covid-19. Tipper det er anderledes nå da vi har smittebølge nr. 2 i Europa.

Anonymkode: e0fe6...098

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har bestilt charter. De har forsikringer i forbindelse med covid-19. Ikke noe ekstra å betale.

Hadde nok kvitt meg for å bestille fly og hotell hver for seg. 

Det finnes internasjonale forsikringsselskaper som dekker mer enn de norske. Her må du selv undersøke. Jeg reiste til rødt land og var fullt dekket for covid-19. Tipper det er anderledes nå da vi har smittebølge nr. 2 i Europa.

Charter reiser vi ikke med. Granca ferie er ingenting for oss. Overprisa og lite innholdsrikt. Liker å oppleve kulturen dit vi reiser, ikke bo på all inklusive med naboen. Må eventuelt bestille med avbestillingsforsikring hos selskapet. Det er med Singapore Airlines. Dette er jo da til sommeren. Vil jo anta at situasjonen er bedre da, nå som vaksinering er i gang flere steder? Er jo to vaksiner i omløp. 

• Liker 2
Skrevet

Det er jo fullt mulig å bestille, men må du avlyse kan du ikke regne med at forsikringsselskapet dekker noe.

En avbestillingsforsikring dekker jo bare ved egen sykdom og tilsvarende, så det hjelper deg like mye som reiseforsikring. 

Du kan jo bestille flexbilletter?

Det er absolutt ikke sikkert du kan reise til sommeren, nei. Kanskje kreves det vaksine for å kunne reise, og det er ikke sikkert du er vaksinert innen da. Vanskelig å vite hvordan verden ser ut til sommeren. Vi planlegger hvertfall norgesferie også i år. 

Skrevet
Albbas skrev (3 timer siden):

Det er jo fullt mulig å bestille, men må du avlyse kan du ikke regne med at forsikringsselskapet dekker noe.

En avbestillingsforsikring dekker jo bare ved egen sykdom og tilsvarende, så det hjelper deg like mye som reiseforsikring. 

Det er absolutt ikke sikkert du kan reise til sommeren, nei. Kanskje kreves det vaksine for å kunne reise, og det er ikke sikkert du er vaksinert innen da. Vanskelig å vite hvordan verden ser ut til sommeren. Vi planlegger hvertfall norgesferie også i år. 

Norgesferie er dyrt og kaldt. I sommer som var gikk det an å reise ti enkelte land, men vi valgte å bli hjemme. Håper det vil være mulig å reise i år. 

• Liker 4
Skrevet

Ingen vits i å bestille reiser til Asia på minst noen år. Vi er egentlig bare fortsatt i begynnelsen av dette, det vil da minst et år å vaksinere mange nok, sannsynligvis litt mer. 

Anonymkode: cb56c...d93

• Liker 2
Skrevet
Albbas skrev (3 timer siden):

Flyselskapene tilbyr avbestillingsforsikringer uten at man må være syk for å bruke den.. har reist litt som sagt...

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Norgesferie er dyrt og kaldt. I sommer som var gikk det an å reise ti enkelte land, men vi valgte å bli hjemme. Håper det vil være mulig å reise i år. 

Ikke uten vaksine vel? 

Anonymkode: 82a8f...5e2

Skrevet

hvordan fungerer flex billetter? jeg skulle vært til lege i UK, men kommer ingen vei. må også vente til den dagen jeg kan slippe 20 dager karantene(har ikke råd). tviler egentlig på at jeg kommer meg dit ila 2021...!

Anonymkode: 9e08e...030

Skrevet

Jeg er skikkelig lei meg nå. Føler at hvis man ikke ønsker å ta vaksine, så er det slutt på alt. Man får ikke lov til å reise, kan ikke gå ut, får ikke jobb. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Charter reiser vi ikke med. Granca ferie er ingenting for oss. Overprisa og lite innholdsrikt. Liker å oppleve kulturen dit vi reiser, ikke bo på all inklusive med naboen. Må eventuelt bestille med avbestillingsforsikring hos selskapet. Det er med Singapore Airlines. Dette er jo da til sommeren. Vil jo anta at situasjonen er bedre da, nå som vaksinering er i gang flere steder? Er jo to vaksiner i omløp. 

Nå er du veldig forutinntatt. Charter kan være alt fra turistmaskiner og all inclusive til små steder og små hoteller og ikke all verdens turister. Man kan også kun velge fly og ordne resten selv. Man kan ha sin base et sted og farte rundt.

Jeg skjønner at du sikter etter noe annet. Personlig har jeg valgt å avstå fra reiser til fjernere strøk i 2021. Planen var Australia. Rett og slett fordi verden er snudd på hodet og endringer skjer fort. Jeg vil ha tryggheten og vite at jeg kommer meg hjem igjen. I mellomtiden sparer jeg og planlegger reiser som jeg håper skjer en gang i framtiden. 

• Liker 4
Skrevet

Vi tør ikke sommeren, men har bestilt oss ferie i høstferien. Da regner jeg med det meste av de som trenger å ta vaksine har fått den. 

Anonymkode: 9c3d6...e1f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi tør ikke sommeren, men har bestilt oss ferie i høstferien. Da regner jeg med det meste av de som trenger å ta vaksine har fått den. 

Og de som ikke trenger, får ikke lov til å reise? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og de som ikke trenger, får ikke lov til å reise? 

Hvor har du det fra? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvor har du det fra? 

Alle snakker jo om "vaksinepass" og diverse restriksjoner for folk som ikke tar vaksine 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle snakker jo om "vaksinepass" og diverse restriksjoner for folk som ikke tar vaksine 

«Alle snakker om?» hva er det for noe. Nei, jeg forholder meg til fakta.

• Liker 1
Skrevet

Vi har bestilt litt her og der, men fått refundert. Det er bare å sette seg inn i vilkårene. Og være obs på at du ikke vil få noe ved konkurser. 

Ville ikke bestilt så langt bort som Asia så snart som i sommer uansett, da situasjonen vil være usikker en stund fremover. Refusjon er nå en ting. Men da vi reiste ut i sommer opplevde vi at det plutselig ble restriksjoner i en by, så kansellerte de fly, så var det andre uforutsette endringer. Storkoste oss, virkelig, men var veldig godt og viktig for oss å vite at vi ikke var lengre unna Norge enn at vi kunne sette oss i en bil og kjøre nordover om restriksjonene virkelig traff. 

Anonymkode: 4fe90...5d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

«Alle snakker om?» hva er det for noe. Nei, jeg forholder meg til fakta.

Du tror ikke at det blir sånn?? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...