Gå til innhold

Trodde jeg fikk mensen, og drakk!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok en graviditetstest i går morges, som var negativ. En time etterpå fikk jeg mensen (trodde jeg) og satte inn en tampong. Jeg tenkte "what the hell" og drakk 3 halvlitere, en likør og en gin&tonic.

Når jeg la meg og dro ut tampongen var den hvit og tørr. Har heller ikke blødd i dag. 

Kan det ha vært en festeblødning? Når vil eventuelt en test bli positiv da? Og kan jeg ha skadet fosteret med alkoholen?

Anonymkode: 8a66b...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og kan jeg ha skadet fosteret med alkoholen?

Både jeg og svært mange andre har drukket før de visste om graviditeten. Så tidlig og med normale mengder alkohol går det helt fint.

Vent med å drikke til det er avklart, ta det med ro og ikke vær bekymret.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er befruktet så har antagelig ikke embryoet festet seg enda. Uansett deler du  ikke blodomløp med det, så det går nok bra. Jeg drakk også ganske mye like før positiv test, gikk fint :) 

Anonymkode: 27316...51e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok mange som har opplevd dette. Sånn var min første graviditet. Tok en test som var negativ og jeg dro ut på fylla (18 år). Her snakker vi om å drikke myyye hele kvelden/natta. Et par dager etterpå tok jeg ny test som var positiv. Hadde litt noia, men det var ingen grunn til det. Frisk og fin baby som i dag er nesten voksen og er den smarteste personen jeg kjenner :lol:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen her... har småblødd nå i to døgn, egentlig bare spotting. Det er HELT utypisk for meg, jeg har alltid 2-3 dager med masse blod i starten av menstruasjonen, etterfulgt av 4-5 dager med mindre blod. 

Når vises eventuelt en graviditet på test? Hvis dette er festeblødning, hvir mange dager før jeg har nok HCG? 

Skal selvfølgelig til svigers nå og feire nyttår med de, og der er det alltid fri flyt av alkohol. Blir vanskelig å skjule at jeg ikke drikker. Også tør jeg ikke være ærlig for svigerinna mi hadde akkurat en spontanabort (typ 2 uker siden), og er lei seg på grunn av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

TS igjen her... har småblødd nå i to døgn, egentlig bare spotting. Det er HELT utypisk for meg, jeg har alltid 2-3 dager med masse blod i starten av menstruasjonen, etterfulgt av 4-5 dager med mindre blod. 

Når vises eventuelt en graviditet på test? Hvis dette er festeblødning, hvir mange dager før jeg har nok HCG? 

Skal selvfølgelig til svigers nå og feire nyttår med de, og der er det alltid fri flyt av alkohol. Blir vanskelig å skjule at jeg ikke drikker. Også tør jeg ikke være ærlig for svigerinna mi hadde akkurat en spontanabort (typ 2 uker siden), og er lei seg på grunn av det...

Ta en test? Er ikke verre enn det, evt 30/31😀

Anonymkode: 9f8a3...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo bare si at dere prøver å bli gravide, så derfor kan du heller være fast sjåfør i jula ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på 'fylla' da jeg var trolig i uke 3. Sa dette til legen min ved kontroll, og hun sa jeg ikke skulle bekymre meg for det i det hele tatt :)

Oppdaget graviditet da mens var en uke forsinket 😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange syns det er greit å drikke fram til positiv test. Så om du tar en test i dag, og den er negativ, så ville jeg ikke nølt med å drikke. Men man trenger jo ikke dra på hardfylla

Anonymkode: c7bd5...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...