AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #1 Skrevet 27. desember 2020 Hvordan forholder du deg til det? Tenker på når dere møtes, kontakt i hverdagen, dine holdninger, hvordan det føles for deg og hvordan man kan la være å bruke så mye energi på det? Anonymkode: 5848f...278
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #2 Skrevet 27. desember 2020 Svigerfamilien er jo ikke mennesker man har valgt. I de fleste tilfeller trenger man heller ikke å møtes så ofte. Tenker at man må gjøre sitt for å være raus og rund i kantene når man møtes. Man MÅ ikke bli bestevenner. Bare oppføre seg høflig og greit. Anonymkode: 427cf...995 1
saltvann Skrevet 27. desember 2020 #3 Skrevet 27. desember 2020 Da er man høflig.. men merker jeg trekker meg mer unna, men pga avstand er vi tvunget til å være der en stund når man først er der.. viktig at samboer har kontakt med sin familie, så får jeg gjøre det beste ut av det. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvordan forholder du deg til det? Tenker på når dere møtes, kontakt i hverdagen, dine holdninger, hvordan det føles for deg og hvordan man kan la være å bruke så mye energi på det? Anonymkode: 5848f...278 Hvorfor skulle man bruke energi på det? Hadde jeg vært så opptatt av det, og brukt mye energi på det, så hadde det like gjerne vært jeg som var årsak til det ikke-nære forholdet. Ingen liker stressa og pågående mennesker. Anonymkode: f8591...377 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #5 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Svigerfamilien er jo ikke mennesker man har valgt. I de fleste tilfeller trenger man heller ikke å møtes så ofte. Tenker at man må gjøre sitt for å være raus og rund i kantene når man møtes. Man MÅ ikke bli bestevenner. Bare oppføre seg høflig og greit. Anonymkode: 427cf...995 saltvann skrev (1 time siden): Da er man høflig.. men merker jeg trekker meg mer unna, men pga avstand er vi tvunget til å være der en stund når man først er der.. viktig at samboer har kontakt med sin familie, så får jeg gjøre det beste ut av det. AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvorfor skulle man bruke energi på det? Hadde jeg vært så opptatt av det, og brukt mye energi på det, så hadde det like gjerne vært jeg som var årsak til det ikke-nære forholdet. Ingen liker stressa og pågående mennesker. Anonymkode: f8591...377 Kan formulere meg litt mer konkret. Jeg er ikke stressa eller pågående mot min svigerfamilie. Jeg er høflig og snakker med de som jeg snakker med andre mennesker, men møter de ikke mer en jeg må. Rett og slett fordi jeg forbinder de med negative krangler familiemedlemmene i mellom, vonde utsagn mot min mann og ensporede meninger og holdninger. Jeg har vært en del av denne familien i et par år, og jeg ser at de har blitt mer moden med åra. Kjærestene som har kommet inn i familien etter meg tror jeg har et bedre forhold til de, enn det jeg har. Tror det har noe med at dette er svigersøstrene mine sine kjærester. At det er lettere for en mann en en dame å komme inn i familien. Uansett så klarer ikke jeg å legge til side alt det ubehagelige som har vært. Jeg har stått mer på sidelinjen til det, og har ikke vært noen pådriver til kranglene. Som person er jeg egentlig en som er godt likt i andre relasjoner. Og energien jeg bruker på det som er nevnt ovenfor, foregår inni meg. I form av tanker, følelser, er det meg det er noe feil med, har jeg gjort noe galt osv. Og jeg orker ikke ha det sånn lenger. Lei av å bruke mental energi på noe. Men så sammenligner man seg med andre man kjenner som har et supert forhold til svigers Anonymkode: 5848f...278
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #6 Skrevet 27. desember 2020 Jeg har gitt opp å komme overens med dem. De er rett og slett ikke normale. De fnyser foraktelig av / nekter å ta i mot gaver de får, later som de ikke hører meg når jeg snakker, sprer stygge rykter om meg og har en del ekstreme holdninger. Samtidig er de på overflaten svært hyggelige, aktive i lokalmiljøet, og har lederverv både her og der. Jeg tenkte tidligere at jeg finner meg i oppførselen deres for barnas skyld, men i det siste har jeg blitt bekymret for at de skal trekke ungene inn i den forskrudde verdenen de selv lever i. Jeg begrenser kontakten med dem, og nekter dem faktisk nå gi julegaver til ungene. Jeg ser i ettertid at jeg selv har godtatt altfor mye fra dem, og vil ikke at ungene skal bli manipulert på samme måte. Skilsmisse er under planlegging. Anonymkode: 9bbfb...aad 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 Er de ikke hyggelige etter flere forsøk på å bli venner med dem, så bare drit i de. Ikke verdt tid og bekymringer. Anonymkode: 9150d...bf4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå