Gå til innhold

Finn.no hvordan handle tryggest? (Dyre ting)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har tidligere kun kjøpt ting som jeg selv kan hente fysisk, men har nå funnet noe som er ca 8-10 timer unna meg. (Jeg kjenner ingen i det området)

Selger har ingen tidligere anmeldelser på Finn.no og er registrert med fornavn+første bokstav i etternavn. Prisen på varen er noen tusenlapper, og er normal pris for en brukt gjenstand av denne typen. (Gjenstanden er sjelden på Finn.no )

Har du noen tips til hvordan jeg kan forsøke å evt unngå og bli lurt? Oppkrav med sporing? Forhåndsbetaling (vipps?) og så sporing?

Jeg har ingen mulighet til å hente den selv. 

Anonymkode: 757ca...f86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg ikke risikert. Sorry. 

Anonymkode: 2084b...abf

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt varer på Finn til en tusenlapp og betalt på forhånd. Dette er varer som ikke akkurat er typiske ungdomsvarer; tenk en uvanlig krystallvase. Da er det relativt liten sjanse for at det dreier seg om svindel, men sikker kan du naturligvis ikke være.

En såpass dyr ting sendes naturligvis med forsikring og sporing.

Hvis selger ikke oppgir telefonnummer i annonsen, som du ser om du logger inn og som leder deg til en boligadresse, ville jeg vært skeptisk.

Anonymkode: 71321...045

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har kjøpt varer på Finn til en tusenlapp og betalt på forhånd. Dette er varer som ikke akkurat er typiske ungdomsvarer; tenk en uvanlig krystallvase. Da er det relativt liten sjanse for at det dreier seg om svindel, men sikker kan du naturligvis ikke være.

En såpass dyr ting sendes naturligvis med forsikring og sporing.

Hvis selger ikke oppgir telefonnummer i annonsen, som du ser om du logger inn og som leder deg til en boligadresse, ville jeg vært skeptisk.

Anonymkode: 71321...045

Jeg har nå fått navn, telefonnummer og boligadresse. Fant vedkommende på Facebook og.

Anonymkode: 757ca...f86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...