Milly:) Skrevet 10. august 2005 #1 Skrevet 10. august 2005 Hvordan skal jeg eventuelt gjøre det? Skal prøve å få lånt et bur, men vet ikke om noen som har som er hjemme nå... Jeg kan ta et kattebånd (kjøpte et til en kanin jeg hadde for lenge siden) og holde ham på fanget, men han bruker å være veldig redd i bil - uler og har munnen åpen. Kan jo godt hende det hjelper å holde ham, at han blir roligere av det... men en gang vi hadde ham i bilen var han å redd at han bæsjet - og det er ikke så gøy hvis han gjør det i fanget mitt Hva tror dere, blir han roligere av å være på fanget og kanskje se veien og få klapp og kos, eller bør jeg få tak i bur?
Gjest Hel Skrevet 10. august 2005 #2 Skrevet 10. august 2005 Når vi skulle ta med katten min til dyrlegen (vi har ikke bur), hadde jeg henne bare på fanget. Eller rettere sagt, bak ryggen, hun var så redd at hun klatra bak dit. Det gikk helt fint det. På vei tilbake satt hun på fanget mitt og var helt rolig. Hvis det er sånn at din begynner å ule og bæsjer, ville jeg prøvd å låne et bur da..
Milly:) Skrevet 10. august 2005 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2005 Når vi skulle ta med katten min til dyrlegen (vi har ikke bur), hadde jeg henne bare på fanget. Eller rettere sagt, bak ryggen, hun var så redd at hun klatra bak dit. Det gikk helt fint det. På vei tilbake satt hun på fanget mitt og var helt rolig. Hvis det er sånn at din begynner å ule og bæsjer, ville jeg prøvd å låne et bur da.. ← Noen ganger har det gått helt fint, så jeg vet ikke Må jo få han til dyrlegen uansett, og det er bare ca 15 min å kjøre. Tror jeg prøver med et teppe på fanget, eller en korg. Bånd vil jeg ha på ham uansett, så han ikke stikker av når vi kommer fram (vet om noen som mistet katten sin der ).
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2005 #4 Skrevet 10. august 2005 vi kjørte 15 min til dyrlegen i går med Mio og hun tisset på seg 2 ganger, så det er lurt med bur! Tilbakeveien gikk greit da, siden hun ble dopet ned, så da fikk hun et teppe å ligge på, fjernet bare øverste del av buret så hun lå i det. De tar jo helt av med skrikinga i bil, høres ut som enden er nær jo! :O Dakar puser!
Milly:) Skrevet 10. august 2005 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2005 Hmm, tisse på seg har han aldri gjort, men han blir livredd, så hvem vet... Skulle ønske han kunne forstå meg når jeg sier til ham at det ikke er farlig, men han skriker og skriker. Det eneste som hjelper litt er å snakke rolig hele tida (eller synge for ham, faktisk ). Får ikke tak i bur i dag tror jeg, men ei stor korg med et teppe i må vel funke.
Gjest Embla s Skrevet 10. august 2005 #6 Skrevet 10. august 2005 JEg tror jeg ville anskaffet et bur. Du kan jo eventuelt se om du får kjøpt et brukt. Å ha en katt løs i bilen kan være et sjangsespill, spesielt hvis den er redd. En annen ting er når du kommer fram. Jeg fraktet katten min til dyrlege uten bur en gang (satt på fanget til noen som var med) og når vi kom fram var det masse hunder utenfor hos dyrlegen. Ikke en ideell situasjon..
Milly:) Skrevet 10. august 2005 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2005 Nå har vi vært der, og det gikk bedre enn noen gang Hadde ham i en pappeske med et mykt og godt teppe, og hadde på ham et bånd i tillegg. Han mjauet en del i begynnelsen, men det var ikke slik uling som det pleier å være. Han hadde heller ikke åpen munn, så det er vel et godt tegn. Han var helt klart livredd, men likevel roligere enn han har vært i bur. Når vi kom fra gikk det ikke så bra, dyrlegen fikk nesten ikke være borti ham uten at han skvatt, klorte og spratt ned fra benken - så det ble bedøvelse ganske fort Egentlig like greit, så slipper han å være så redd, stakkars pusen... Han sover søtt enda Og heldigvis er han ikke syk heller, så jeg er kjempeletta! Takk for svar alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå