Gå til innhold

To av hans aller nærmeste kompiser liker meg ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det har ført til veldig mye vondt for min del. Jeg blir regelrett mobbet av de to, på hver sin kant. Samboer forsvarer meg, samtidig som han mener at jeg er problemet. Han sa sist nå at jeg er det og at han mister "alle" pga meg.

Jeg har gjort alt jeg kan for å oppføre meg riktig, men det blir aldri bra. Så selv med hus og barn så vurderer jeg å reise fra han. Det er så tungt å føle at jeg må kjempe så hardt om min plass. Det er vondt å se at samboer kommer på kant med to av sine nærmeste. Jeg er en problemløser og vil gjerne løse opp i problemene, jeg bare får det ikke til. 

Sier jeg et ord feil i feil setting så er det nok til at det blir drama. Jeg er helt tom og føler veldig sterkt at jeg er problemet her. 

Samtidig sier samboer at de to har problemer med psyken sin. Han sier han vil være med meg, men til hvilke kostnad? Jeg er redd han kommer til å hate meg med tiden om han mister de, pga jeg er i forhold med han. 

Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: f0934...62e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke situasjoner er det du får negative tilbakemeldinger fra de to? 
Er du veldig direkte og eller blir du ofte uenig pga sterke meninger ? 

Anonymkode: 852b0...50e

• Liker 1
Skrevet

Hva er det de reagerer på med deg? Og hvorfor kan ikke mannen omgås disse uten deg, og uten at du blir diskutert?? 

Anonymkode: 8d280...50b

Skrevet

Da får han mæte dem alene uten deg da. Problem løst.

Anonymkode: 98def...fad

Skrevet

Enig med over her. Kan han ikke møte de uten deg. Det tror jeg er bra for deg også. 

Kjipe kompiser som skal ødelegge for dere. 

Anonymkode: 81e70...d60

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilke situasjoner er det du får negative tilbakemeldinger fra de to? 
Er du veldig direkte og eller blir du ofte uenig pga sterke meninger ? 

Anonymkode: 852b0...50e

Ikke så sterke meninger, sier ofte veldig lite. I den ene situasjonen så er det svigerfar, har skrevet om han her før. At han brått begynte å si at jeg var lat pga jeg var trøtt etter all nattevåk alene. 

I den andre så er det kameraten hans, som jeg ikke følte meg godtatt av fra starten. Så viser det seg at han har sagt til samboer, etter et møte at jeg var en dårlig idé. Han droppet samboer fordi han ble sammen med meg. Altså, aldri møtt han før og han bare bestemte at jeg var fæl.

Så helt likt som samboer så sa jeg at samboer ikke bør drikke sprit fordi hans psyke ikke tåler det. Da ble kameraten hans kjempe sint og bare dro. Han slang ut at jeg var gal. Han har tidligere kommentert til samboer at jeg er kontrollerende om jeg har ringt samboer. Jeg ser på loggen min at jeg har ringt en gang kl 10 og igjen en gang kl 19.  Det var en periode samboer jobbet mye borte. Jeg sliter også med tillit etter at samboer var utro. Så med parterapi har vi vår greie med at han viser hvor han er, en periode, til jeg er litt tryggere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da får han mæte dem alene uten deg da. Problem løst.

Anonymkode: 98def...fad

Han vil ikke ha det sånn, han vil at alle skal komme overens. Så han vil at jeg skal tåle alt som blir slengt ut om meg slik at han kan ha det bra med alle parter. Og jeg prøver virkelig å ignorere alt tull, men det har slitt ut psyken min helt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er det de reagerer på med deg? Og hvorfor kan ikke mannen omgås disse uten deg, og uten at du blir diskutert?? 

Anonymkode: 8d280...50b

Ja, har reagert at han tillater sine venner å snakke så mye drit om dama si. Jeg syns det er utrolig vondt, jeg orker ikke mer av dette. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han vil ikke ha det sånn, han vil at alle skal komme overens. Så han vil at jeg skal tåle alt som blir slengt ut om meg slik at han kan ha det bra med alle parter. Og jeg prøver virkelig å ignorere alt tull, men det har slitt ut psyken min helt. 

Så han er konfliktsky og mener i tillegg at du skal tåle alt? 

Fuck him, sier jeg. 

Anonymkode: b271f...cf8

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Neste gang han tar opp noe av dette, eller noen slenger dritt om deg eller noe sånt, så sier du: «Kjell-Simen, nå gidder jeg ikke mer av det her. Kompisene dine har mislikt meg fra dag èn, og jeg har ikke tenkt å forandre den jeg er for at de skal forandre mening. Det er DEG jeg er sammen med, selv om jeg seriøst begynner å tvile på om jeg bør være det. DU har valgt å skaffe hus og barn med MEG, og nå er det på tide at du står for det! Jeg vet at du ikke liker konflikt, men denne konflikten går ikke over ved at du lar andre behandle meg dårlig. Nå er jeg så lei, at jeg vurderer å bare forlate dette forholdet, for slik orker jeg ikke å ha det lenger!». Så kan du spørre ham en stund etterpå om han er enig med deg og eventuelt tør å stå for det, eller om det kanskje er best at dere går hver til dere. 

Lykke til, uansett hva det blir til!❤️

Anonymkode: 9f55c...5a2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Neste gang han tar opp noe av dette, eller noen slenger dritt om deg eller noe sånt, så sier du: «Kjell-Simen, nå gidder jeg ikke mer av det her. Kompisene dine har mislikt meg fra dag èn, og jeg har ikke tenkt å forandre den jeg er for at de skal forandre mening. Det er DEG jeg er sammen med, selv om jeg seriøst begynner å tvile på om jeg bør være det. DU har valgt å skaffe hus og barn med MEG, og nå er det på tide at du står for det! Jeg vet at du ikke liker konflikt, men denne konflikten går ikke over ved at du lar andre behandle meg dårlig. Nå er jeg så lei, at jeg vurderer å bare forlate dette forholdet, for slik orker jeg ikke å ha det lenger!». Så kan du spørre ham en stund etterpå om han er enig med deg og eventuelt tør å stå for det, eller om det kanskje er best at dere går hver til dere. 

Lykke til, uansett hva det blir til!❤️

Anonymkode: 9f55c...5a2

Har vel akkurat dette jeg sa til han og da følte han at jeg egentlig sa at han må velge mellom de og meg. 

Skrevet

Jeg synes samboeren din høres ut som en person som nyter å så splid. Dette burde ikke være din kamp i det hele tatt.

Fra nå av kan du begynne å stoppe han før han setter i gang med disse temaene med å rett og slett si at det ikke interesserer deg. Du kunne ikke ha brydd deg om hva vennene hans eller faren hans har å si om deg. Bare nekt å høre på han. Og ikke møt dem heller.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...