Gå til innhold

Barn på stua

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løser dere barn å tv spilling? Får de sitte på stua og okkupere tv fra de står opp til de legger seg? Jeg er i ett nytt forhold der barna sitter å spiller hele døgnet. Far synes visst det er greit og jeg må trekke meg til soverommet om jeg trenger ro. De må visst ha HØY lyd også for å spille. Er det slik det er? Har ikke barn selv, så vet ikke hvordan andre løser det. Far blir sur når jeg tar opp att de kanskje kan gjøre andre ting. Ender som regel med att jeg bare reiser hjem når barna er der.  

Anonymkode: b69cb...6ec

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Han er en dårlig far rett og slett. Jeg hadde mistet totalt lysten på han.

Og nei, barn trenger ikke mye lyd da det er en vanesak, men her orker tydeligvis ikke far å gjøre aktiviteter med barna eller oppdra dem noe særlig til å ta hensyn til andre.

Jippi!

Jeg hadde gått ut døra og aldri sett meg tilbake. Barn trenger mer stimuli enn de får av denne mannen, stakkars små. En sånn mann er ikke en pappa.

Endret av loveli
Skrevet

Vi har faste tider de kan spille på. Både når og hvor lenge 😊 De blir jo helt kokt i hodet og ikke til å ha i hus hvis de sitter for lenge foran tv 

• Liker 6
Skrevet

Har eget rom for tv-spill her. Orker ikke at det skal ha en sentral plass. Vanlig lyd. Hører ikke noe utenom noen rop og hyl fra ungene om døra står åpen. 

Anonymkode: f5182...2d0

• Liker 2
Skrevet

De har loftstue. De spiller i stuen når de minste har lagt seg (for skummelt for de minste..) Hvis han syns det er greit et det lite du kan si.. Mitt "krav" for ny bolig var at de fikk egen stue slik at jeg slipper å høre på spilling fra morgen til kveld. Høy lyd her også, men de kan lukke døren. Spiller de i stuen, på switch feks, må de ha headset. Værtfall hvis noen ser på tv samtidig. Spiller de på TVen, må jeg gå bort om det er for masete. De må begrense lyden litt, slik at de ikke vekker de minste. 

Anonymkode: 2876c...911

• Liker 2
Skrevet

Her får han spille i stua, men ikke mye. Føler meg superstreng på spilling, men ser jo hvor usunt det er for hjernen. Han får spille en halvtime innimellom. Ikke hver dag, litt mer på lørdag. Hadde spilling vært bra for han som annen lek hadde han hatt tv på rommet og spilt mye der. 

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan løser dere barn å tv spilling? Får de sitte på stua og okkupere tv fra de står opp til de legger seg? Jeg er i ett nytt forhold der barna sitter å spiller hele døgnet. Far synes visst det er greit og jeg må trekke meg til soverommet om jeg trenger ro. De må visst ha HØY lyd også for å spille. Er det slik det er? Har ikke barn selv, så vet ikke hvordan andre løser det. Far blir sur når jeg tar opp att de kanskje kan gjøre andre ting. Ender som regel med att jeg bare reiser hjem når barna er der.  

Høy lyd i fellesrom er ikke aktuelt. Har de ikke eget rom å spille på? Og er ikke hodetelefoner oppfunnet...? 

Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Det er julefri, det pissregner og sludder ute.

Gaming har jeg ikke noe imot såfremt ungene ellers er pliktoppfyllende, gjør lekser og følger opp fritidsaktiviteter. 

Men ville latt dem ha gamingen på rommet. Iallefall nå når de fleste er temmelig isolert hjemme. 

Endret av WhisperingWind
Skrevet

Nei, ingen får okkupere tv med høy lyd osv i fellesrom her. Det har de hatt på rommene sine. Gjelder både stebarn og fellesbarn!

Skal man se noe sammen blir det selvfølgelig noe annet! Og hvis flere vil se en film sammen kan jeg selvfølgelig fjerne meg for den stunden! Men det du beskriver med høy lyd og hele dagen, det hadde ikke vært ok her!

• Liker 4
Skrevet
theTitanic skrev (5 minutter siden):

Høy lyd i fellesrom er ikke aktuelt. Har de ikke eget rom å spille på? Og er ikke hodetelefoner oppfunnet...? 

De har faktisk en kjellerstue, med en ps3. Ps4 vil ikke far flytte ned, så da blir de sittende på stua for ps3 er for gammelt. Føler jeg ikke får ha en mening om det. Den kjellerstua er laget for barna, men de bruker den ikke. Hadde det vært rart om jeg tok over den når det blir for mye? Jeg skal etter planen flytte inn i januar, men jeg er usikker når jeg ikke får ha en mening om hvordan fellesrom skal brukes.

• Liker 4
Skrevet

Løp løp løp! Dropp han som en varm potet. 
dette er total ansvarsfraskrivelse og unngåelsesatferd fra fars side. Dette sier noe om respekten han har overfor deg, eller mangelen på, som sådan. 

• Liker 18
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

De har faktisk en kjellerstue, med en ps3. Ps4 vil ikke far flytte ned, så da blir de sittende på stua for ps3 er for gammelt. Føler jeg ikke får ha en mening om det. Den kjellerstua er laget for barna, men de bruker den ikke. Hadde det vært rart om jeg tok over den når det blir for mye? Jeg skal etter planen flytte inn i januar, men jeg er usikker når jeg ikke får ha en mening om hvordan fellesrom skal brukes.

Om du skal bo der, må du vel kunne ansees som fullverdig medlem av husstanden som også har rett på en mening og bli tatt hensyn til? 

Anonymkode: bd0d3...e6a

• Liker 8
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om du skal flytte inn skal du ha like stor stemme som far. 

Og det er ikke akkurat hjerne kirurgi å koble ps4 til tv'en så det er iallefall ikke noe unnskyldning til å ikke ha den i kjellerstuen så lenge ungene gamer. 

Men hadde revurdert hele forholdet om han er en far som lar ungene styre og bestemme. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du skal bo der og betale leie til huseieren så skal du også få bestemme over fellesarealene. 

Jeg tror dette er en samtale dere burde ha dør du flytter inn, og den samtalen kan fort utvikle seg til å bli en krangel slik det ser ut nå. At du ikke skal få bestemme over stua er ikke greit når du bor der. Akkurat nå kan jeg forstå det.

Men ja, du kan bare bruke kjellerstua du.

Men jeg hadde droppet denne saccosekken av en mann, han oppdrar ikke egne barn og det er totalt uaktuelt å være sammen med en slik mann. Bare tenkt hvordan disse barna blir om få år når de er større og pappa ikke gidder å ha noe med dem å gjøre. Dette blir et helvete.

Skrevet

For all del aldri flytt sammen før ungene er ute av redet!

Anonymkode: 1c174...ad9

• Liker 6
Skrevet

Han har tvillinger på 10 år. Jeg ser mange sier att han ikke oppdrar barna å det er forsåvidt sant på mange plan, fra tannpuss til leggetider. De har lite respekt for meg, å jeg blir redusert til hushjelp når jeg å barna er der samtidig. Det er barna som bestemmer. Vi har det helt perfekt når barna hans ikke er der. Men med en gang de kommer inn døren så skrur han bare av tydeligvis. Jeg har prøvd å få alle med på ski iløpet av jula å prøvd å finne på koselige ting, men det blir bare tv-spill. Jeg ble så lei av denne apatiske julen att jeg reiste til min bror idag for å få litt følelse av att det faktisk er jul før jeg skal på jobb igjen imorgen. Jeg har vurdert å bare godta det til barna flytter ut..

Skrevet

Ingen får lov til å spille på TV’en i stua her, om det ikke er noe vi spiller sammen som familieaktivitet.

En skal lære å ta hensyn til hverandre, når en bor sammen som familie.

Hvorfor vil ikke far flytte PS4 ned i kjellerstua? Er kanskje spørsmålet du bør få svar på. For dette ligger vel på far, mer enn barna.

Om far f.eks ønsker å ha barna nært seg, kanskje kjenner litt ekstra på at ungene ikke skal føle seg tilsidesatt etter brudd eller noe?

Uansett grunn, om far ønsker at ungene skal ha mulighet til å spille nær dere som er voksne, så er løsningen å investere i hver sin Nintendo switch lite til ungene. En liten, håndholdt spillemaskin mer som de gamle gameboy el.l.

Vår lille gamer bruker switch’en sammen med oss i stua, med lyd av. Blir litt mer som at en sitter og leser i hver sin bok, og kan være sammen selv om en er opptatt hver med sitt.

Til støyende spilling, hvor de snakker med andre på nett osv, så er det kun på loftstua. Ingen får lov til å ta over fellesrom.

Anonymkode: 10498...9a1

• Liker 3
Skrevet

Her er står ikke TV-en på hele dag uansett, så tv-spill på stua dagen lang er helt uaktuelt. De har skjermtid, det inkluderer både tv og nettbrettet. Blir litt trøbbel innimellom, da bonusdatteren er vant med å se så mye tv hun og bruke nettbrettet sitt fritt hjemme hos mor, men det får hun ikke her. Hun klarer knapt å leke på egenhånd, så det gir oss enda større grunn til å være strenge på skjermbruk. 

Anonymkode: fa605...8c9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han har tvillinger på 10 år. Jeg ser mange sier att han ikke oppdrar barna å det er forsåvidt sant på mange plan, fra tannpuss til leggetider. De har lite respekt for meg, å jeg blir redusert til hushjelp når jeg å barna er der samtidig. Det er barna som bestemmer. Vi har det helt perfekt når barna hans ikke er der. Men med en gang de kommer inn døren så skrur han bare av tydeligvis. Jeg har prøvd å få alle med på ski iløpet av jula å prøvd å finne på koselige ting, men det blir bare tv-spill. Jeg ble så lei av denne apatiske julen att jeg reiste til min bror idag for å få litt følelse av att det faktisk er jul før jeg skal på jobb igjen imorgen. Jeg har vurdert å bare godta det til barna flytter ut..

Ok - dette er jo et mye større problem enn spilling, og hvor/hvor mye barna spiller.

Om du blir behandler slik alt nå, og det (med god grunn) plager deg såpass mye alt nå - hvor ulidelig vil det ikke være om en 10 års tid...?

Du vil jo ikke bli tatt noe mindre for hushjelp og tilsidesatt etterhvert som årene går. Du må alt nå rømme til din bror midt i julefeiringen jo?

Ville på det sterkeste vurdert å ikke flytte inn på nyåret. Her må en god del ting snakkes om, avklares og innarbeides før jeg ville følt det ok.

Skal dere bo sammen, så må dere fungere som en familie sammen - også når barna hans er der.

Han kan ikke lengre ha ‘annen hver uke-fokus’ og veksle mellom å være kjæreste og bare far.

Anonymkode: 10498...9a1

• Liker 11
Skrevet

Ingen som noen gang har fått spille i stua. De har egne rom de kan spille på. Hvis han er redd for ps4 sin, så hadde jeg kjøpt en brukt ps4 til ungene og satt den ned i kjellerstuen. 

Anonymkode: 1601d...432

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...