Gå til innhold

Hjelp til valg av smartklokke

Amatariel

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kjøpe meg en smartklokke, men syns det er vanskelig å søke. Virker som de fleste er aktivitetsklokke? Er dette det samme? Jeg trener ikke, men har ikke noe i mot at klokken registrerer kcal, skritt o.l. Men dumt å betale ekstra om jeg ikke trenger dette... 

Det jeg ønsker meg mest i en klokke er at jeg f.eks kan sjekke hvem som ringer via klokken dersom mobilen ligger i et annet rom. Lese korte SMS'er. Ønsker å kunne velge design (analog/digital) på displayet. Og viktig å kunne sjekke klokka lett på natta for tidspunkt (få på lys). 

Mulig disse tingene er selvsagte når det gjelder smartklokke, men ikke vet jeg :lol:

Jeg har en Samsung mobil og har jo sett at de har en versjon smartklokke. Men om det er det jeg bør gå for er jeg usikker på. 

Veeeldig takknemlig for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fitbit versa 2, og den har alle funksjonene du er ute etter, pluss en del av de funksjonene du sier at du ikke trenger.

Uten at jeg kan si det med sikkerhet,  tror jeg ikke du får en smartklokke som ikke er aktivitetsklokke også.

Anonymkode: 1affe...fec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apple watch er jo en klassiker! Gjerne sjekke bruktmarkedet? Mange som oppgraderer i juletiden 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havfruen Miranda skrev (Akkurat nå):

Apple watch er jo en klassiker! Gjerne sjekke bruktmarkedet? Mange som oppgraderer i juletiden 😆

Vil ikke ha et Apple-produkt, det glemte jeg å nevne.

Og tenkte jeg skulle unne meg noe nytt. Sjeldent jeg kjøper meg selv noe, og i alle fall ikke elektronikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte iWatch til ene tenåringen. Kostet ca 800kr. Det får man inn innkommende anrop, og ser korte SMSer. Mye for pengene 

Anonymkode: 7c280...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.komplett.no/product/1150387/mobiler-klokker/smartklokker/samsung-galaxy-watch-active2-smartklokke-40mm-4g-sort

Jeg har denne og er kjempe fornøyd. Den har alt du spør om +. Har også esim (kan få uten til en billigere pris), men jeg syns det er supert å kunne være tilgjengelig uten at jeg trenger å ha med mobilen :)

Anonymkode: df413...064

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (19 minutter siden):

Vil ikke ha et Apple-produkt, det glemte jeg å nevne.

Og tenkte jeg skulle unne meg noe nytt. Sjeldent jeg kjøper meg selv noe, og i alle fall ikke elektronikk.

"Jeg ønsker å kjøpe meg en smartklokke, men syns det er vanskelig å søke"

Alle tipsene mine ble nedstemt :( 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

https://www.komplett.no/product/1150387/mobiler-klokker/smartklokker/samsung-galaxy-watch-active2-smartklokke-40mm-4g-sort

Jeg har denne og er kjempe fornøyd. Den har alt du spør om +. Har også esim (kan få uten til en billigere pris), men jeg syns det er supert å kunne være tilgjengelig uten at jeg trenger å ha med mobilen :)

Vurderer å kjøpe den jeg også. Tips til trådstarer: Man får den 1000 kroner billigere på samsung.no:

https://www.samsung.com/no/watches/galaxy-watch-active/

2490 kroner.

3 hours ago, AnonymBruker said:

Kjøpte iWatch til ene tenåringen. Kostet ca 800kr. Det får man inn innkommende anrop, og ser korte SMSer. Mye for pengene 

Anonymkode: 7c280...a17

Trådstarer skrev hun har Samsung-telefon. IWatch fungerer kun med iPhone. 

Anonymkode: a6052...4eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på eSim, men syns det er vanskelig å finne ut om klokken har det..? Har klokken med og uten eSim samme navn? Feks denne. Ser bra ut, men står ingenting om eSim, har den ikke det da? 

https://www.power.no/mobil-og-tilbehoer/smartklokke/samsung-galaxy-watch-active2-aluminum-40-mm-wi-fi-rosa/p-1130527/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.komplett.no/product/1146584/mobiler-klokker/smartklokker/huawei-watch-gt2-sportsklokke-42mm-khaki?gclid=CjwKCAiAirb_BRBNEiwALHlnDyIm8KLXR89MboFLnSC5VHdq0sP6JJ1f0w2E30qGBupIDvuzDDgalxoCHGsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Jeg har denne!! Superfornøyd! Og lett å få tak i ekstra remmer (eBay), sånn at man kan pimpe den slik man vil. Enkel å bruke, fin pris, bra batteri og pen å se på 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Amatariel skrev (17 timer siden):

Jeg har lyst på eSim, men syns det er vanskelig å finne ut om klokken har det..? Har klokken med og uten eSim samme navn? Feks denne. Ser bra ut, men står ingenting om eSim, har den ikke det da? 

https://www.power.no/mobil-og-tilbehoer/smartklokke/samsung-galaxy-watch-active2-aluminum-40-mm-wi-fi-rosa/p-1130527/

Klokken du lenker til har ikke esim eller mulighet til å koble seg til mobilnettverket. Klokken får internett gjennom wi-fi og det er derfor den har har wi-fi i navnet:  SAMSUNG GALAXY WATCH ACTIVE2 ALUMINUM 40 MM WI-FI ROSA.

Samsung selger også en helt lik klokke som har esim: https://www.power.no/mobil-og-tilbehoer/smartklokke/samsung-galaxy-watch-active2-aluminum-40mm-lte-rosa/p-1052971/. Den heter: SAMSUNG GALAXY WATCH ACTIVE2 ALUMINUM 40MM LTE ROSA og koster 500 kroner mer. I tillegg må man betale noen tirkoninger i måneden i  til mobilselskapet for å få dobbelt-simkort. 

Ganske mange smartklokker selges i to variante hvor den billigste er uten simkort/esim og den dyrere har simkort/esim. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en Fitbit charge 4. 

der kan man bytte utseende i display og få det man vil ha . Nå har jeg klokke, skritt og dato. 
veldig kjekt med at man ser hvem som ringer, sender mld . Du kan også velge Mail om du vil . 
Jeg er veldig fornøyd da den var lett å bruke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkemamsen skrev (26 minutter siden):

Har en Fitbit charge 4. 

der kan man bytte utseende i display og få det man vil ha . Nå har jeg klokke, skritt og dato. 
veldig kjekt med at man ser hvem som ringer, sender mld . Du kan også velge Mail om du vil . 
Jeg er veldig fornøyd da den var lett å bruke 

Jeg har den eldre fit bit charge 2, og syns også den er veldig grei, mye pga appen som er veldig lett å bruke. Kjøper nok fit bit igjen om min ryker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 13.40):

Nimbus2000 skrev (På 31.12.2020 den 18.34):

\Samsung selger også en helt lik klokke som har esim: https://www.power.no/mobil-og-tilbehoer/smartklokke/samsung-galaxy-watch-active2-aluminum-40mm-lte-rosa/p-1052971/. Den heter: SAMSUNG GALAXY WATCH ACTIVE2 ALUMINUM 40MM LTE ROSA og koster 500 kroner mer. I tillegg må man betale noen tirkoninger i måneden i  til mobilselskapet for å få dobbelt-simkort. 

Ganske mange smartklokker selges i to variante hvor den billigste er uten simkort/esim og den dyrere har simkort/esim. 

Tror jeg skal gå for denne klokken, og da med eSim. Men hvordan går jeg frem? Kjøper klokken via butikk ja, men skal jeg da altså kontakte mobilselskapet og be om å få tilsendt et e-Simkort? Er det er fysisk kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Nimbus2000
Amatariel skrev (På 6.1.2021 den 18.08):

Tror jeg skal gå for denne klokken, og da med eSim. Men hvordan går jeg frem? Kjøper klokken via butikk ja, men skal jeg da altså kontakte mobilselskapet og be om å få tilsendt et e-Simkort? Er det er fysisk kort?

E-en i eSIM står for elektronisk.  Det aktiveres digitalt og er ikke et fysisk kort.  For å aktivere eSIM så sjekker du nettsiden til selskapet hvor du har mobilabonnement. Sjekk også prisene før du bestiller klokka. Så vet du hva du må betale i måneden i tillegg til prisen på klokka.  

Søk på mobilabonnementet ditt og tvilling-sim. Tvilling er når når to sim-kort har samme telefonnummer. Regner med det er det du er ute etter. 

Sikkert også lurt å lese seg opp på eSIM og tvilling-sim slik du er sikker på at det er hva du ønsker. Jeg har ikke smartklokke så sikkert lurt å få bekreftet det jeg skriver fra noen andre før du kjøper klokken. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Nimbus2000! Jeg leste meg litt opp på eSim og tvilling-sim. Fant ut at det koster 15 kr/mnd for å ha tvilling-sim. Har mobilabonnement via jobb, så det var jo en overkommelig pris :Knegg:

Har bestilt klokke også nå! Ble Samsung Galaxy Watch Active 2 med eSim. Er bare venting som er kjedelig. De sendes ut først fra 4.februar, så må veeente 😛 Takker alle for svar her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
On 1/8/2021 at 8:47 AM, Amatariel said:

Takk @Nimbus2000! Jeg leste meg litt opp på eSim og tvilling-sim. Fant ut at det koster 15 kr/mnd for å ha tvilling-sim. Har mobilabonnement via jobb, så det var jo en overkommelig pris :Knegg:

Har bestilt klokke også nå! Ble Samsung Galaxy Watch Active 2 med eSim. Er bare venting som er kjedelig. De sendes ut først fra 4.februar, så må veeente 😛 Takker alle for svar her!

ble du fornøyd?

Anonymkode: 22f8a...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ble du fornøyd?

Anonymkode: 22f8a...dbc

Ja jeg er godt fornøyd :) Er jo kjedelig at batteriet ikke varer så lenge da, men har innsett at sånn er det når man har ting som bruker strøm hele tiden. Den er jo koblet til bluetooth konstant. Varigheten på min nå etter 6 mnd er 1 1/2 døgn. Men har lagt meg opp rutine at jeg lader den opp hver kveld jeg spiser kveldsmat og ser litt TV.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...