Gå til innhold

Kvinner med lav sexlyst - blir det bedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par i 40-årene, hvor hun har hatt lav sexlyst siden vi fikk barn for 18 år siden. Vi har vel gjort det meste av tips; vi prater om det, han gjør husarbeid og vi har generelt et veldig harmoisk og kjærlig forhold. Men sexlysten hennes uteblir. 

Noen som har opplevd det samme? Blir det bedre? Ev. av hva? Skjer det noe i overgangsalderen?

Anonymkode: 6410c...bdb

Skrevet

Flørter dere?

Anonymkode: b1fa0...74b

Skrevet

Kvinners sexlyst blir aldri høyere med tiden i et forhold . Går bare nedover 

Anonymkode: 1f533...585

• Liker 1
Skrevet

På KG går lysten opp, men i virkeligheten gjør den selvfølgelig ikke det.

Anonymkode: 9af8f...bce

• Liker 5
Skrevet

En kvinne som har lav lyst i 18 år: har lav lyst, der overgangsalder trolig vil parkere siste rest av sexliv.

Vi kvinner som har høy lyst, er ikke ulik menn som har det. Kvinner er liksom ikke en annen menneskeart. 

Anonymkode: 42077...425

• Liker 7
Skrevet

Det kan være hormonrelatert. Bestill time hos en sexolog, som kan rekvirere de nødvendige blodprøvene. F.eks kan både for høyt prolaktin-nivå og for lavt testosteron-nivå ha en stor negativ virkning på kvinners sexlyst. 

Er det hormonelt er det stort sett kurant å få gjort noe med det. At lysten var mye større før men forsvant i forbindelse med svangerskap kan definitivt tyde på ubalanse i hormonnivåene. 

Holder man til nær Oslo kan Mediwave på Majorstuen anbefales.

Anonymkode: 3e55a...860

• Liker 2
Skrevet

Hva mener du med sexlyst?

Prøv å Google responsiv og spontan sexlyst. Den spontane sexlysten synker med årene, men den responsive lysten forblir visstnok. Den må «bare» vekkes.

Hvis han spør om vi skal elske, er det ikke alltid jeg er lysten, men hvis vi tar oss tid til å «vekke lysten», er sjansene større. Hos meg er det også sånn at jeg har mindre lyst jo lengre det er siden sist vi elsket. Men slikt er individuelt.

Mitt tips er at dere fokuserer mer på kosen og mindre på manglende lyst og prestasjoner. 💜

• Liker 4
Skrevet

Går hun på hormonprevensjon? Selv gikk jeg fra null lyst til sterk lyst (vil gjerne ha sex hver dag) etter 3 grep:

1. Kuttet ut hormonprevensjon 

2. Endret kosthold (til Paleo)

3. Begynte med CBD-olje

Så det går an. Men det krever jo vilje og innsats da.

Anonymkode: 10950...9e3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sexlyst hos begge kjønn går litt ned med årene. Men den endringen er langt i fra så markant som det bildet henimot frigide kvinner og menn som er sammen med kvinner som ikke har følelser for dem maler som sitt livsbedrag for å normalisere sin egen situasjon. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sexlyst hos begge kjønn går litt ned med årene. Men den endringen er langt i fra så markant som det bildet henimot frigide kvinner og menn som er sammen med kvinner som ikke har følelser for dem maler som sitt livsbedrag for å normalisere sin egen situasjon. 

Dette også såklart. Jeg har vært med min mann i 15 år, og hadde vi ikke hatt andre ting å gjøre (jobb, barn osv), så hadde vi nok hatt sex hver/annahver dag. Tenner mer på ham nå da, enn før jeg endret tingene over for 12 år siden. ;)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette også såklart. Jeg har vært med min mann i 15 år, og hadde vi ikke hatt andre ting å gjøre (jobb, barn osv), så hadde vi nok hatt sex hver/annahver dag. Tenner mer på ham nå da, enn før jeg endret tingene over for 12 år siden. ;)

Selv om de tingene fungerte for deg, syns jeg det er problematisk at du fremstiller som en slags universell vidunderkur for økt sexlyst. For meg har f.eks de tingene nada å si.

Jeg syns og det blir feil at du gjør vanlig og god prevensjon til syndebukk da det kan gjøre at andre kvinner slutter med prevensjon uten at det reellt påvirker deres sexlyst i det hele tatt. Og at CBD-olje skal virke positivt for sexlyst virker ærligtalt like spekulativt som spåkule for værmelding. CBD-olje er vel og stadig illegalt om man ikke har resept?

For min del påvirker hormonprevensjon og usunt kosthold humør og generell yteevne om det påvirker meg. Ikke sexlyst. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er ikke nødvendigvis sant. 

Jeg har to ganger i forholdet slitt med lysten. Var helt dødt etter fødselen, ganske lenge, og så fikk jeg et trøblete forhold til kroppen min da barna var rundt 9 år, og jeg la på meg. 

Begge gangene har jeg tatt tak i det, og pleid frem lysten igjen. Første gangen i all hovedsak alene, andre gangen trengte jeg mannens hjelp angående å få bedre selvfølelse igjen. 

Det er absolutt mulig, men det krever egeninnsats fra kvinnen, og da må jo kvinnen ønske å få bedre lyst. Har hun ikke det er det nok svært lite sannsynlig at det kan bli bedre igjen. 

Jeg har delt hvordan jeg fikset dette et par ganger på kg allerede, og har ikke anledning til å skrive så mye nå, men lyst kan altså pleies god igjen, OM kvinnen er motivert til det selv. 

Anonymkode: be396...167

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, dette gjelder jo ikke for alle kvinner!  Er temmelig tåpelig å komme med et så bastant utsagn. 

Jeg personlig har fått mye mer sex lyst med alderen, gift i 16 år. 46 år 

Anonymkode: cb16e...577

• Liker 2
Skrevet

Hvis hun har hatt lav lyst i 18 år er det lite sannsynlig at hun skal få mer lyst igjen. Har dere vært hos sexolog eller annen parterapeut? Hvis ikke så kan jo det være noe å prøve ut.

Anonymkode: 3ddb6...57a

Skrevet

Det blir aldri bedre.

Jeg kaller det "bestemor-syndromet".

Dette er biologi.

;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...