Ariana807 Skrevet 27. desember 2020 #1 Del Skrevet 27. desember 2020 Jeg har litt lyst til å kjøpe ny seng. Det er dyrt, og kan ikke si sikkert at jeg har penger til det enda, men er nå møbelsalg i januar, så kan ut å se hva de har. Men det er så mange merker å velge i 🤪 Jeg ønsker en god seng. En som kan vare lenge, vet at kun jeg kan finne ut av hva som er rett for meg i forhold til fasthet ol. Men hvilket merke seng har du, som du er veldig fornøyd med? Evt. har du prøvd noen merker som du virkelig ikke anbefaler? Har sett litt på tempur, da jeg er veldig fornøyd med putene deres. Men det er dyrt, og er det en god send 😅 eller er det bedre å holde seg til Jensen, Wonderland ol. Butikker jeg har i nærheten av meg: Bohus, Skeidar, Møbelringen, Jysk og IKEA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 27. desember 2020 #2 Del Skrevet 27. desember 2020 Ariana807 skrev (47 minutter siden): Jeg har litt lyst til å kjøpe ny seng. Det er dyrt, og kan ikke si sikkert at jeg har penger til det enda, men er nå møbelsalg i januar, så kan ut å se hva de har. Men det er så mange merker å velge i 🤪 Jeg ønsker en god seng. En som kan vare lenge, vet at kun jeg kan finne ut av hva som er rett for meg i forhold til fasthet ol. Men hvilket merke seng har du, som du er veldig fornøyd med? Evt. har du prøvd noen merker som du virkelig ikke anbefaler? Har sett litt på tempur, da jeg er veldig fornøyd med putene deres. Men det er dyrt, og er det en god send 😅 eller er det bedre å holde seg til Jensen, Wonderland ol. Butikker jeg har i nærheten av meg: Bohus, Skeidar, Møbelringen, Jysk og IKEA. Dette blir veldig "hvor langt er et tau", og du kommer til å få mange forskjellige og motstridende svar. Det bunner i at det er veldig individuelt, det avhenger av kroppen din, både mtp liggestilling, eventuelle vondter/skader, og preferanser. Og ikke minst, budsjett. Jeg sverger selv til Jensen, både pga gode og holdbare madrasser, og ikke minst at de er svanemerket. IKEA sine madrasser har vært et helvete for min kropp, både fordi jeg ikke ligger godt, og fordi de avgir mye avgasser. Men som alle andre leverandører/butikker, Jensen har mange madrasser å velge mellom, og Skeidar/Bohus har forskjellig utvalg. Liker du å ligge fast eller mykere? Vil du ha kontinental eller ramme? Jeg har en av de rimeligere kontinental-variantene (Nova plus fra Skeidar), og den har enkel oppbygging med fjærer og er relativt fast. Ambassadør fra Bohus f.eks, er veldig myk, selv med fast madrass. Svane har generelt veldig faste madrasser, som for min del blir for fast. For meg ville ikke Tempur vært et alternativ siden jeg liker å ha kaldt soverom. Det er sikkert bra for mange rygger, men det er ikke innbydende å legge seg på en iskald og steinhard madrass. Jeg foretrekker mykere overflate og en seng som er lun. . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 27. desember 2020 #3 Del Skrevet 27. desember 2020 Min erfaring, fra Svane, er at en relativt myk madrass blir nedligget i løpet av 2-4 år. Sånn er det visst med alle andre merker også, etter hva jeg hører fra andre. Hvorfor gamle dagers madrasser holdt i det uendelige vet jeg ikke, men det må vel bero på enten at fjærene var skikkelig herdet og/eller at madrasser med stivere fjæring blir mindre belastet. Det beste er kanskje å ha en relativt fast hovedmadrass og en god memoryfoam overmadrass, hvor overmadrassen skiftes hvert 3. eller 4. år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 27. desember 2020 Forfatter #4 Del Skrevet 27. desember 2020 2shy skrev (11 minutter siden): Dette blir veldig "hvor langt er et tau", og du kommer til å få mange forskjellige og motstridende svar. Det bunner i at det er veldig individuelt, det avhenger av kroppen din, både mtp liggestilling, eventuelle vondter/skader, og preferanser. Og ikke minst, budsjett. Jeg sverger selv til Jensen, både pga gode og holdbare madrasser, og ikke minst at de er svanemerket. IKEA sine madrasser har vært et helvete for min kropp, både fordi jeg ikke ligger godt, og fordi de avgir mye avgasser. Men som alle andre leverandører/butikker, Jensen har mange madrasser å velge mellom, og Skeidar/Bohus har forskjellig utvalg. Liker du å ligge fast eller mykere? Vil du ha kontinental eller ramme? Jeg har en av de rimeligere kontinental-variantene (Nova plus fra Skeidar), og den har enkel oppbygging med fjærer og er relativt fast. Ambassadør fra Bohus f.eks, er veldig myk, selv med fast madrass. Svane har generelt veldig faste madrasser, som for min del blir for fast. For meg ville ikke Tempur vært et alternativ siden jeg liker å ha kaldt soverom. Det er sikkert bra for mange rygger, men det er ikke innbydende å legge seg på en iskald og steinhard madrass. Jeg foretrekker mykere overflate og en seng som er lun. . Ja får nok mange svar, derfor jeg spurte kun etter merker folk er fornøyd med og ikke annet 😄 om flere sier at IKEA må man styre unna, så er det kanskje noe i det. Jeg liker de mer mot den mykere siden, og tenker kontinental seng, ikke ramme. Har faktisk ikke tenkt over problemet med hvor hard tempur blir i kulden, et godt tips å ta med seg 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 27. desember 2020 #5 Del Skrevet 27. desember 2020 Ariana807 skrev (4 minutter siden): Ja får nok mange svar, derfor jeg spurte kun etter merker folk er fornøyd med og ikke annet 😄 om flere sier at IKEA må man styre unna, så er det kanskje noe i det. Jeg liker de mer mot den mykere siden, og tenker kontinental seng, ikke ramme. Har faktisk ikke tenkt over problemet med hvor hard tempur blir i kulden, et godt tips å ta med seg 😄 Det er de som mener Ikea er best også, uten at jeg har noen forståelse for det Jeg personlig liker jensen-modellene hos Skeidar bedre enn bohus (ligger best i de). Jeg ville testet ut Jensen Opal og Carat (de er utstilt med en fast og en medium madrass), også er Wonderland SL8 og SL10 (også hos Skeidar) veldig gode. Jeg sa tidligere at hvis jeg skulle bytte ut Jensen sengen min, så skulle jeg ha wonderland VIp (og det er vel den samme som SL8) med superior latex overmadrass. Og den står jeg nok fortsatt for Disse ligger vel på 23 000 - 30 000 kr med rabatt nå. Mye penger, men jeg syns det er såååå verdt det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #6 Del Skrevet 27. desember 2020 Ikke gå for xov fra skeidar. Kjøpte c180 (nest dyrest) og der ble det groper på begge sider etter bare få mnd. Måtte reklamere tre ganger på de madrassene, så styr unna! er selv på utkikk etter ny seng nå😊 Anonymkode: 19ea0...991 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 27. desember 2020 #7 Del Skrevet 27. desember 2020 Jensen, har sovet god i de sengen jeg har prøvd fra de. Folk i familien har hatt de og har hørt lite negativt om de. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #8 Del Skrevet 28. desember 2020 Vi har noen dyre rammemadrasser fra Jensen som vi aldri har vært spesielt fornøyde med. For det første luktet de i ukesvis etter at vi fikk de i hus. For det andre får jeg vondt i ryggen om jeg ligger særlig lenger enn åtte timer på den. Kjøpte billige Ikea-madrasser til gjesterommet, og de luktet til sammenligning bare noen få dager etter at vi pakket de ut. Har også tidligere hatt madrass fra Ikea og ligget godt på den. Ikke alltid at dyrest er mest komfortabelt. Anonymkode: 89907...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #9 Del Skrevet 28. desember 2020 Jeg er ikke noen Ikea-type vanligvis, men dobbeltsenga fra Ikea er super for meg. Kjøpte den egentlig bare fordi vi flyttet i ny leilighet, trengte "alt" og måtte porsjonere ut møbelkostnadene litt. Kjøpte derfor en "billig" Ikea-seng til rundt 10.000 og hadde planer om å selge den på Finn neste år og investere i noe bedre. Men sov så godt at behovet for å bytte forsvant helt. Dette er nå 5 år siden og Ikea-senga er fremdeles god. Anonymkode: 0c6d5...85a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 29. desember 2020 #10 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har noen dyre rammemadrasser fra Jensen som vi aldri har vært spesielt fornøyde med. For det første luktet de i ukesvis etter at vi fikk de i hus. For det andre får jeg vondt i ryggen om jeg ligger særlig lenger enn åtte timer på den. Kjøpte billige Ikea-madrasser til gjesterommet, og de luktet til sammenligning bare noen få dager etter at vi pakket de ut. Har også tidligere hatt madrass fra Ikea og ligget godt på den. Ikke alltid at dyrest er mest komfortabelt. Anonymkode: 89907...050 Hvilken Jensen har dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #11 Del Skrevet 29. desember 2020 Jeg har Jensen og er veldig fornøyd. Anonymkode: a925f...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pautina Skrevet 29. desember 2020 #12 Del Skrevet 29. desember 2020 Jeg har en dyr kontinentalseng fra Skeidar, jensen. Og en billig lik en fra jysk, kan ikke merke forskjellen 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #13 Del Skrevet 29. desember 2020 pautina skrev (9 minutter siden): Jeg har en dyr kontinentalseng fra Skeidar, jensen. Og en billig lik en fra jysk, kan ikke merke forskjellen 😊 Hvilken Jensen? Anonymkode: 8bf68...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #14 Del Skrevet 29. desember 2020 Jeg har hatt rammemadrass fra svane nå i 15 år og er kjempefornøyd med den. Ønsker nå å kjøpe ny, da jeg vil ha større seng. Har lyst på Svane igjen, da jeg synes den har holdt lenge og er magisk å sove i. Kjenner flere som er fornøyd med Svane og holdbarheten på sengene derfra. Anonymkode: 925d8...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 29. desember 2020 #15 Del Skrevet 29. desember 2020 Ariana807 skrev (På 27.12.2020 den 14.15): Jeg har litt lyst til å kjøpe ny seng. Det er dyrt, og kan ikke si sikkert at jeg har penger til det enda, men er nå møbelsalg i januar, så kan ut å se hva de har. Men det er så mange merker å velge i 🤪 Jeg ønsker en god seng. En som kan vare lenge, vet at kun jeg kan finne ut av hva som er rett for meg i forhold til fasthet ol. Men hvilket merke seng har du, som du er veldig fornøyd med? Evt. har du prøvd noen merker som du virkelig ikke anbefaler? Har sett litt på tempur, da jeg er veldig fornøyd med putene deres. Men det er dyrt, og er det en god send 😅 eller er det bedre å holde seg til Jensen, Wonderland ol. Butikker jeg har i nærheten av meg: Bohus, Skeidar, Møbelringen, Jysk og IKEA. Har Svane Zenit regulerbar kontinentalseng og er kjempefornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #16 Del Skrevet 29. desember 2020 2shy skrev (11 timer siden): Hvilken Jensen har dere? Nova max rammemadrass Anonymkode: 89907...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #17 Del Skrevet 29. desember 2020 Odel tind. Men den koster flesk. Skal aldri ha annet merke i hus ☺️ Anonymkode: 8013e...228 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 29. desember 2020 #18 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nova max rammemadrass Anonymkode: 89907...050 Den er vel å regne som en av billig-modellene til Jensen. Jeg likte ikke den så godt selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pautina Skrevet 30. desember 2020 #19 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 10.28): Hvilken Jensen? Anonymkode: 8bf68...d53 Opal exact Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. desember 2020 #20 Del Skrevet 30. desember 2020 Personlig sverger jeg til Jensen (har Jensen Diplomat selv). Tidligere hadde jeg et eller annet billig, men med Tempur overmadrass. Selv om den løsningen ble god med overmadrassen så merket jeg at Tempur likevel kunne gi meg vondt i ryggen om jeg ble liggende for lenge. Det merker jeg ikke med Jensen. Det bør vel nevnes at jeg liker forholdsvis myke madrasser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå