Gjest lillelou Skrevet 10. august 2005 #1 Skrevet 10. august 2005 Inspirert av MrsL sin tråd.....Bestemor fyller 90 i september,og jeg har lyst til å gi henne en fantastisk gave,både fordi jeg er så glad i henne,og fordi hun er verdens bestemoreste bestemor.Men hva GIR man en 90årig dame,egentlig? Blomster i ymse former får hun garantert nok av, og hun drikker ikke og er litt dårlig til beins. Hva hun liker? Kongefamilien (ikke Ari,tror jeg) Hurtigruta Barnebarna og ellers er jeg litt usikker.... hva hun hater? Bananer.Dette var visst litt utenomsnakk, men hvis noen har ideer, så er det kjempefint
LilleBille Skrevet 10. august 2005 #2 Skrevet 10. august 2005 Kurv med noe godt i .. - er fortsatt et godt alternativ (men dropp bananene) Eller ... har hun videospiller? .. - og har dere opptaker - for i så fall - lag en mimrekasset .. det er morsomt det.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2005 #3 Skrevet 10. august 2005 Hva med å ta henne med på tur med Hurtigruta?
ingerh Skrevet 10. august 2005 #4 Skrevet 10. august 2005 Enig. Tur med hurtigruta må da være helt topp. Tenk å få oppleve no sånt etter å ha levd i 90 år. I dag er hurtigruta som ett flott cruice skip. Lykke til!
LilleBille Skrevet 10. august 2005 #5 Skrevet 10. august 2005 Hurtigruta er helt topp det - men det er jo ikke akkurat billig da - og så kommer det jo reise til/fra avreisested/ankomssted i tillegg.
Gjest lillelou ii Skrevet 10. august 2005 #6 Skrevet 10. august 2005 Hurtigruta er en kjempefin gaveide, men hun fikk en ukes hurtigrutetur til 80årsdagen, og nå for tida er hun såpass dårlig til beins at jeg tror det ville være like frustrerende som gøy, hun må sitte mestparten av tida,og ville gått glipp av ganske mye. Kurvidèen er kjempegod, den skal jeg jammen tenke litt mer på
jubajuba Skrevet 10. august 2005 #8 Skrevet 10. august 2005 (endret) Parfyme og en god krem. Eldre damer er veldig glad i å "pynte" seg litt.. Et fint skjerf, og som jeg foreslo tidligere, en lydbok. Kanskje fins det lydbøker om kongehuset, feks den som jo benkow skrev om Kong Olav. Og en fotoalbum med masse bilder, både av hennes egne barn og barnebarn osv... Såfremt hun fortsatt har godt syn. Gjerne bilder fra da alle var små og i årene fremover... Eldre mennesker er glade i å se tilbake i tiden, og bilder er med på å fremkalle gode minner. Endret 10. august 2005 av jubajuba
Gjest lillelou Skrevet 11. august 2005 #9 Skrevet 11. august 2005 Tusen takk for mange gode idèer-nå har dere satt hjernen min i gang med planlegging!
LilleBille Skrevet 13. august 2005 #10 Skrevet 13. august 2005 Du kan også se om du finner noe her : Enklere liv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå