AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #1 Skrevet 27. desember 2020 Jeg føler alle rundt meg er så sikker. Enten har de alltid ønsket barn, plutselig fått et sterkt ønske eller aldri villet ha barn. Personlig beveger jeg meg mye fram og tilbake. Når jeg ser hvor mye mange sliter med trass og alt rundt det kjenner jeg at jeg er usikker på om jeg hadde klart det, men så ser jeg de fine stundene og tenker det kanskje hadde vært noe. Jeg har et veldig godt forhold til min mor og skulle kanskje likt noe slikt selv med mitt/mine barn, men igjen kan man jo aldri forvente noe som helst. Jeg er fryktelig redd for å gjøre noe feil i oppveksten eller være en dårlig mor fordi jeg ikke generelt er flink med andres barn nå. Jeg vet likksom ikke hva jeg skal si eller gjøre rundt barn. Skjønner ikke hvordan folk klarer å bestemme seg. Vil jo ikke sitte igjen med anger. Anonymkode: 0f8bc...910 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #2 Skrevet 27. desember 2020 Har du kjæreste? Jeg tror veldig mange som er usikre blir mer sikre når de finner han/ hun de ønsker å dele livet sammen med! Jeg ville ikke lagt aå mye vekt på hvor lite flink du er med andres barn, det kan ikke sammenlignes. Og tja, trass og alt dét innebærer er jo en kortere periode, sammenlignet med et helt liv sammen. Men det er utfordringer av forskjellige slag i 18-20 år. Men også mye fint! Så kan man ta ett barn av gangen.. 😄 Lykke til! Anonymkode: 2511f...3b1 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #3 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du kjæreste? Jeg tror veldig mange som er usikre blir mer sikre når de finner han/ hun de ønsker å dele livet sammen med! Jeg ville ikke lagt aå mye vekt på hvor lite flink du er med andres barn, det kan ikke sammenlignes. Og tja, trass og alt dét innebærer er jo en kortere periode, sammenlignet med et helt liv sammen. Men det er utfordringer av forskjellige slag i 18-20 år. Men også mye fint! Så kan man ta ett barn av gangen.. 😄 Lykke til! Anonymkode: 2511f...3b1 Har kjæreste, ja. Kanskje første gangen i mitt liv jeg kjenner på det ønsket om barn fordi jeg føler meg veldig trygg med min partner. MEN Er livredd uansett. Takler ikke tanken på graviditet og fødsel og alt etter som kan gå galt. Jeg er kanskje litt paranoid, men har hatt mange trøblete fødsler og graviditeter i familien så er redd det samme skjer hos meg. Anonymkode: 0f8bc...910
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 Synes ikke du burde ønske deg barn. Vi er flere som angrer men som ikke tør å snakke om den sorgen. Du vet aldri hva slags barn du får, husk det. Sats på et godt og lykkelig samliv istedet. Jeg er nå i slutten av 30-årene og føler jeg har kastet bort livet og karrieren min på å få to barn. Det ble veldig tøft. Anonymkode: c3a68...f9d 3
Gjest loveli Skrevet 27. desember 2020 #5 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes ikke du burde ønske deg barn. Vi er flere som angrer men som ikke tør å snakke om den sorgen. Du vet aldri hva slags barn du får, husk det. Sats på et godt og lykkelig samliv istedet. Jeg er nå i slutten av 30-årene og føler jeg har kastet bort livet og karrieren min på å få to barn. Det ble veldig tøft. Anonymkode: c3a68...f9d Hadde det vært annerledes hvis du bare fikk ett barn tror du? Spør fordi jeg føler at de med to barn sliter 100% mer enn de med bare ett barn.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #6 Skrevet 27. desember 2020 loveli skrev (Akkurat nå): Hadde det vært annerledes hvis du bare fikk ett barn tror du? Spør fordi jeg føler at de med to barn sliter 100% mer enn de med bare ett barn. Ja, jeg tror absolutt at livet hadde blitt enklere og mer behagelig med kun ett barn. Nå elsker man alltid de barna man har fått. Men dersom jeg skal gi andre råd.. Anonymkode: c3a68...f9d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Synes ikke du burde ønske deg barn. Vi er flere som angrer men som ikke tør å snakke om den sorgen. Du vet aldri hva slags barn du får, husk det. Sats på et godt og lykkelig samliv istedet. Jeg er nå i slutten av 30-årene og føler jeg har kastet bort livet og karrieren min på å få to barn. Det ble veldig tøft. Anonymkode: c3a68...f9d Setter pris på ærligheten. De aller fleste klarer ikke å innrømme slike ting. Anonymkode: 93f78...f67 7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #8 Skrevet 27. desember 2020 Jeg har aldri ønsket meg barn. Fått mye kommentarer at det kan endre seg om jeg møter rett partner eller at jeg vil angre om jeg velger bort barn. Jeg har vært veldig sikker i hele mitt liv, men har selvfølgelig vært redd for å ha tatt et feil valg pga alle kommentarer rundt det. Men jeg holder på mitt. Jeg er snart 30 år og ønsker ikke barn. Om jeg skal ta et valg om å få barn, helt på tampen, et valg styrt av frykt, tror jeg at jeg heller vil angre på det senere. Anonymkode: 11317...927 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #9 Skrevet 27. desember 2020 Hvor gammel er du egentlig? Jeg vinglet mye frem og tilbake, til jeg var nærmere 23. Da kjente jeg at jeg hadde lysst på barn helt på ordentlig, ikke noe tvil lenger. Anonymkode: 7e9e0...516 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #10 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gammel er du egentlig? Jeg vinglet mye frem og tilbake, til jeg var nærmere 23. Da kjente jeg at jeg hadde lysst på barn helt på ordentlig, ikke noe tvil lenger. Anonymkode: 7e9e0...516 Ts her Er 24 år, vet jeg ikke er klar akkurat nå men syns jeg er så mye fram og tilbake at jeg aldri blir å bestemme meg 😅 Vet jeg har langt tid ennå men hadde vært greit å kjenne det litt på kroppen i vært fall. Anonymkode: 0f8bc...910 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. desember 2020 #11 Skrevet 27. desember 2020 Jeg har aldri brydd meg om barn. Og andres barn er slitsom, bråkete, lukter rart og er generelt utrolig lite interessante😂 Var aldri den som følte at jeg måtte ha barn. Kunne fint levd et godt liv som barnløs. Men jeg har alltid vært trygg på om at jeg ville bli en god mor. Og da jeg bikket 30 overlot jeg det til skjebnen. Sluttet på prevensjon og tok det jeg fikk tildelt. Det endte opp med min største kjærlighet og jeg angrer ikke på at jeg ble mor. Men jeg vet jeg hadde vært lykkelig uten barn også. Det er slitsomt. Utfordrende, givende og krevende. Jeg har vokst utrolig mye etter jeg ble mor og på mange måter har det gjort meg til et bedre og mer tolerant og tålmodig menneske. Jeg tror aldri man blir helt klar. Og jeg tror en innerst inne vet om man burde bli mor eller ei. De fleste som har angret tror jeg har fått barn pga press fra partner, familie, venner etc. At de egentlig visste at de ikke ville ha barn, men ga etter for presset. Så om du føler at du vil ha barn for DIN del, tror jeg ikke du vil angre. Men ikke få barn fordi andre ønsker eller forventer det av deg.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #12 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her Er 24 år, vet jeg ikke er klar akkurat nå men syns jeg er så mye fram og tilbake at jeg aldri blir å bestemme meg 😅 Vet jeg har langt tid ennå men hadde vært greit å kjenne det litt på kroppen i vært fall. Anonymkode: 0f8bc...910 Jeg var helt sikker på at jeg ikke ville ha barn frem til jeg rundet 30, da fikk jeg lyst på barn. Fikk et barn med mannen min da jeg var 32, synes det er veldig koselig og givende, men også enormt slitsomt og altoppslukende så ett barn holder for oss. Anonymkode: 40877...173 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #13 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes ikke du burde ønske deg barn. Vi er flere som angrer men som ikke tør å snakke om den sorgen. Du vet aldri hva slags barn du får, husk det. Sats på et godt og lykkelig samliv istedet. Jeg er nå i slutten av 30-årene og føler jeg har kastet bort livet og karrieren min på å få to barn. Det ble veldig tøft. Anonymkode: c3a68...f9d Har du en partner som er likestilt mtp oppgaver hjemme/sykedager/henting og levering etc? TS er forøvrig bare 24 år. De fleste ønsker seg faktisk ikke barn da. Anonymkode: 92099...415 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #14 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, jeg tror absolutt at livet hadde blitt enklere og mer behagelig med kun ett barn. Nå elsker man alltid de barna man har fått. Men dersom jeg skal gi andre råd.. Anonymkode: c3a68...f9d Jeg er ikke TS, men takk for at du deler. Vi har valgt og kun få ett barn, og det hender jo en blir litt i tvil. Til TS, du er så ung og har masser av tid til å bestemme deg på. Jeg vinglet som deg til jeg var langt over 30. Anonymkode: 26260...ac2 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #15 Skrevet 27. desember 2020 Burde ikke få barn før 30. Lev livet, reis, vær med venner, studer ferdig etc Anonymkode: e5ab6...a72 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #16 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg er ikke TS, men takk for at du deler. Vi har valgt og kun få ett barn, og det hender jo en blir litt i tvil. Til TS, du er så ung og har masser av tid til å bestemme deg på. Jeg vinglet som deg til jeg var langt over 30. Anonymkode: 26260...ac2 Vi har også valgt å få ett barn. Vi vinglet fram og tilbake fram til jeg ble uplanlagt gravid da jeg var 35. Valgte heldigvis å beholde barnet, og angrer ikke på det! Men tviler på at jeg hadde blitt lykkelig med en til. Selvom jeg hadde elsket barnet over alt på jord. Men egentid er ekstremt viktig for både meg og mannen, og vi finner en god balanse mellom å ha familietid, en av oss sammen med barnet og egentid. Tror det hadde blitt mye vanskeligere å ha en god balanse mellom disse tre elementene dersom vi hadde hatt to barn. Anonymkode: 3512a...e19
spludre Skrevet 27. desember 2020 #17 Skrevet 27. desember 2020 Jeg var usikker helt til jeg møtte han som ble pappa til mine 2. Barn har liksom aldri vært så interessante, men en dag satt vi i sofaen da, meg og han, og fant ut at det var på tide med et nytt kapittel i livet. Det var virkelig ikke gitt at jeg skulle få barn, og jeg synes det er kjempevanskelig må med to stk, men jeg er heldigvis sikker på at jeg valgte det, og jeg ønsket det. Jeg har full sympati for de som fikk barn og som egentlig kanskje ikke hadde lyst på. IKKE GJØR DET. Det er veldig slitsomt dette med barn. Vær sikker, eller la være. Det er virkelig ingen skam å la være, det er ditt liv. Men jeg angrer som sagt ikke, synes livet har fått en ny dimensjon. Jeg fikk første barn 34 år. Da jeg var 24 var jeg mest interessert i å drikke øl og reise rundt i verden, og ikke minst studere. Gjør det først. Det er ingen hast med å bestemme seg. Noen, som meg, bestemmer seg aldri før de er klare. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå