Gå til innhold

Praksiskandidat barne og ungdoms arbeider godskriving av praksis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har hatt barne og ungdomsarbeider som privatist i 2019 imens jeg var i mamma permisjon.  Har nå fast stilling som assistent i barnehage og skal ut igjen i mamma permisjon nå i mai. Teller mamma permisjonen min som praksis nå som jeg har fast stilling? Eller er dette tid som jeg må ta igjen etter permisjon.  Fikk utregnet at jeg manglet ca 2 års praksis da jeg startet i min faste stilling i juli 2020. 

Anonymkode: ae351...e48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke si det sikkert, men jeg tror ikke mammapermisjon teller som praksis. Kontakt fylkeskommunen din og hør med de, det er det sikreste da det er forskjellig i forskjellige fylkeskommuner. Mye lykke til! :) 

Anonymkode: df593...d95

Skrevet

http://www.bfk.no/Documents/BFK/Utdanning/Fagopplæring/Praksiskandidatordningen i barne- og ungdomsarbeiderfaget.pdf

Relevant praksis som kan godkjennes:
• Barnehage, evt. familiebarnehager
• frivillige organisasjoner
• Barneskole/
• SFO
• Ungdomsskole fra 7. klasse
• Videregående skole
• Ungdomsklubber
• Boliger eller arbeidsplasser for psykisk utviklingshemmede
• Institusjoner for rusmisbrukere
• Fosterhjem
• Organisasjonsarbeid, trener/oppmann m.m
• Evt. annet arbeid som omfattes av læreplanen for opplæring i bedrift BUA

Anonymkode: ca32c...aed

Skrevet

Det er arbeidende timer som gjelder. Ellers er det jo bare å få seg en fast stilling, søke om permisjon og vipps få nok praksis. 

Anonymkode: e1c0a...630

Skrevet

Takk for svar 😊 ja jeg har fast stilling og skal ut i permisjon nå i mai. Så det jeg lurer på er om det året jeg blir borte i permisjon også kan medregnes som praksis?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar 😊 ja jeg har fast stilling og skal ut i permisjon nå i mai. Så det jeg lurer på er om det året jeg blir borte i permisjon også kan medregnes som praksis?

Jeg tror ikke det, ut fra alle svarene du har fått. Hvis du skal være helt sikker må du kontakte fylkeskommunen din

Anonymkode: df593...d95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...